صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۷۵۴

از اولویت ایران تا بی‌منطقی سران فتنه

1ـ اگر همه 13 میلیون نفر هم بگویند تقلب نشده، قبول نمی‌کنم!
سردار کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله گفت: در فتنه 88 من نماینده مجلس بودم، آن موقع به نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی گفتم ما باید با کاندیدا و افراد مؤثر در این ماجرا دیدار کنیم؛ از این رو به دیدار آقایان رضایی، هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی رفتیم. من واقعاً از هیچ‌ یک از اینها حرف منطقی نشنیدم. خود آقای موسوی گفت: من نه شورای نگهبان را قبول دارم و نه وزارت کشور را. به آقای موسوی گفتم برخی در این کشور زندگی می‌کنند در حالی ‌که نظام را قبول ندارند، اما کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد چطور می‌خواهد نفر دوم کشور شود؟ اصلاً چطور در انتخابات شرکت کرده است؟ خب آن زمان که شورای نگهبان گفت صلاحیت میرحسین موسوی مورد تأیید است، شورای نگهبان را قبول نمی‌کردید و کنار می‌کشیدید. آقای موسوی گفت: اگر همه 13 میلیون نفر بگویند تقلب نشده، باز هم قبول نمی‌کنم. خب طبیعی است فردی که چنین منطقی دارد در بین مردم و حتی آن 13 میلیون نفر مطرود باشد.

2ـ عراق متعلق به همه عراقی‌ها است
حیدر العبادی با بیان اینکه روزانه 900 هزار بشکه نفت، یعنی نزدیک به یک چهارم نفت تولیدی عراق در اختیار مسئولان منطقه کردستان است، مسئولان این منطقه را فاسد خواند و از مردم کردستان خواست از این افراد بپرسند نفتی که در این مدت فروخته‌اند، به کجا رفته است؟ نخست‌وزیر عراق در ادامه با تأکید بر اینکه دولت مرکزی عراق هرگز شهروندان کرد خود را تنها نخواهد گذاشت و بغداد مخالف فرقه‌گرایی است، گفت: دولت عراق هرگز نتایج همه‌پرسی جدایی را به رسمیت نخواهد شناخت. وی همچنین افزود: عراق متعلق به همه عراقی‌ها است و دولت این کشور اجازه نخواهد داد ملک کسی باشد و هرگونه که خواست و بدون اینکه حسابی پس دهد، رفتار کند. گفتنی است، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌‌ها، با وجود مخالفت‌های گسترده بین‌المللی از سازمان ملل متحد تا کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، چین، ایران، ترکیه و...، همه‌پرسی در کردستان عراق از صبح امروز آغاز شده است.

3ـ ایالات متحده قابل اتکا نیست
وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: اقدامات دولت آمریکا از جمله تهدید به خروج از برجام، این واقعیت را ثابت می‌کند که ایالات متحده قابل اتکا نیست. محمدجواد ظریف با بیان اینکه توافق هسته‌ای برای هیچ‌یک از طرفین ایده‌آل و کامل نبوده، گفت: ماهیت مذاکره «داد و ستد» است. ما به توافقی رسیدیم که هیچ‌کس آن را دوست ندارد و این خوب است، چراکه هیچ توافق خوبی، توافق کاملی نیست و شما نمی‌توانید برای هر دو طرف توافقی کامل داشته باشید. شما مجبورید توافقی کمتر کامل داشته باشید تا دو طرف بتوانند با هم به تفاهم برسند. وی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه توافق هسته‌ای را ناشی از بی‌اطلاعی و به دور از واقعیات توصیف کرد.

4ـ ارجحیت پیوسته، توقف‌ناپذیر و دائمی ایران
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امنیت مناطق مرزی ارجحیت پیوسته، توقف‌ناپذیر و دائمی ایران استراتژی دفاعی ما است. سردار حسین سلامی روز گذشته و در آغاز مرحله اصلی رزمایش محرم خاطرنشان کرد: امنیت از اهمیت فوق‌العاده‌ای در نظام دفاعی ما برخوردار است، به ویژه در شرایطی که در کشورهای پیرامونی ما کانون‌هایی از ناامنی و بحران شکل گرفته و راهبرد کشورهای سلطه‌طلب و بیگانه، همچون آمریکا و انگلیس و برخی از رژیم‌های متحد آنها در منطقه ایجاد تغییرات ژئوپلیتیک در جهان است. جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: برگزاری رزمایش امنیتی محرم و دیگر رزمایش‌های نیروهای مسلح، برای ما امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش و برای دشمن مأیوس‌کننده خواهد بود. گفتنی است، این رزمایش در منطقه قصر شیرین در حال برگزاری است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات