تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۹۰

روحاني در دولت دوازدهم رويكرد اصلاح‌طلبانه‌تري را در پيش بگيرد

(روزنامه وقايع اتفاقيه ـ 1396/05/25 ـ شماره 453 ـ صفحه 2)

ايلنا: علي تاجرنيا، نماينده مجلس ششم تأكيد كرد: سرنوشت چهار سال آينده تا حدود بسيار زيادي به نوع عملكرد دولت دوازدهم بستگي دارد. اگر اين دولت خوب عمل كند، مي‌تواند موجب تمديد مديريت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان در دولت سيزدهم شود ولي با كم‌كاري مي‌تواند زمينه بازگشت عوام‌گرايان را فراهم كند. علي تاجرنيا در رابطه با انتظارات اصلاح‌طلبان از تركيب دولت دوازدهم گفت: رويكرد اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني همانند چهار سال گذشته، حمايت از ايشان و نه سهم‌خواهي است. تاجرنيا با بيان اينكه روحاني در چهار سال پيش رو وظيفه سنگيني را بر عهده دارد، اظهار داشت: حمايت گسترده جريان‌هاي مختلف اصلاح‌طلب و گروه‌هاي مختلف مردمي موجب شد آقاي روحاني رأي بالايي در انتخابات اخير رياست جمهوري كسب كند و از قدرت بيشتري برخوردار شود. اين انتظار از آقاي روحاني وجود دارد كه بيش از هر زمان ديگري به خواسته‌هاي حاميان خود پاسخ دهد.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به تغيير مجلس نهم و روي كار آمدن مجلس دهم تصريح كرد: تركيب مجلس كنوني نسبت به چهار سال گذشته متعادل‌تر شده و آقاي روحاني براي معرفي وزراي دلخواه با موانع كمتري روبه‌رو است. همچنين رئيس‌جمهوري با شرايط، مسائل و جريان‌هاي درون قدرت نسبت به چهار سال قبل آشناتر هستند. تاجرنيا با بيان اينكه انتظار داريم آقاي روحاني در دولت دوازدهم رويكرد اصلاح‌طلبانه‌تري را در پيش بگيرد، خاطرنشان كرد: در تركيب كابينه ضروري است تا چند اصل مورد توجه قرار گيرد. نخست اينكه لازم است تا افراد در نظر گرفته شده براي تصدي مسئوليت وزرات، اهل كار و عمل جدي باشند. در دولت يازدهم، وزرايي بودند كه انگيزه لازم براي حمايت از دولت و رئيس‌جمهوري را نداشتند. او اصل دوم در انتخاب وزرا را جهت‌گيري و باور داشتن آنها به شعارها و برنامه‌هاي رئيس‌جمهوري دانست و ابراز كرد: كابينه دولت دوازدهم بايد با وحدت و به صورت يكپارچه از آقاي روحاني حمايت كند افراد مطرح براي تصدي مسئوليت نبايد نقطه ضعفي داشته باشند و در حمايت از دولت جدي باشند. عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران با بيان اينكه ميانگين سني وزرا هم بايد يكي از ديگر مسائل مهم در تركيب دولت دوازدهم باشد، عنوان كرد: افرادي كه چند دوره مسئوليت وزرات را بر عهده داشته‌اند، از انگيزه و خلاقيت لازم براي ايفاي نقش برخوردار نيستند و وقت كافي را هم براي مسئوليتشان نخواهند گذاشت. ضروري است تا نسل دوم مديران وارد عرصه‌هاي عالي مديريتي شده و دولت جوان‌تر شود.
تاجرنيا با بيان اينكه وجه همت دولت در تمامي عرصه‌ها بايد عملگرايي و كار كردن باشد، يادآور شد: اگر اين دولت خوب عمل كند، مي‌تواند موجب تمديد مديريت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان در دولت سيزدهم شود ولي با كم‌كاري مي‌تواند زمينه بازگشت عوام‌گرايان را فراهم كند. او با تأكيد بر اينكه بايد حدود دوسوم دولت تغيير كند، بيان كرد: تغيير در دولت بايد تغيير در كل چهره‌ها باشد. جابه‌جايي افراد و تغيير مسئوليت آنها از سمتي به سمت ديگر كمك‌كننده نيست. در اين راستا، به غير از وزير نفت، بايد كل تيم اقتصادي دولت و تيم سياست داخلي تغيير كنند. نماينده مردم مشهد در دوره ششم مجلس شوراي اسلامي افزود: متأسفانه كم‌كارترين و ناموفق‌ترين مجموعه از دولت يازدهم، نزديك‌ترين افراد به آقاي روحاني هستند و بيشترين ضربات را هم از جانب همين افراد خورده است.

ش.د9602137

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات