صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۰۸

حرف روز/ اعتبارزدایی برای هجمه به نظام

طی روزهای اخیر، رسانه‌های ضد انقلاب اتهام‌هایی را به رئیس قوه قضائیه و نزدیکان وی نسبت دادند که با واکنش مقامات مختلف کشورمان مواجه شد. وزیر اطلاعات، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و امام جمعه موقت تهران، از جمله مسئولانی بودند[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: طی روزهای اخیر، رسانه‌های ضد انقلاب اتهام‌هایی را به رئیس قوه قضائیه و نزدیکان وی نسبت دادند که با واکنش مقامات مختلف کشورمان مواجه شد. وزیر اطلاعات، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و امام جمعه موقت تهران، از جمله مسئولانی بودند که به اتهام‌های بی‌پایه و اساس رسانه‌های ضد انقلاب پاسخ دادند و از سناریوی آتی این رسانه‌ها برای حمله و تخریب وجهه دیگر شخصیت‌های انقلابی سخن گفتند. رسانه‌های مذکور در عملیات رسانه‌ای خود، با سندسازی‌های جعلی و استفاده از تکنیک‌های پیچیده عملیات روانی درصدد بودند به هر نحو ممکن مخاطب خود را اقناع کرده و ذهنیت مسمومی برای آنها ایجاد کنند. به هر حال، در این زمینه توجه به چند نکته ضروری است:
۱ـ آنچه این رسانه‌ها انجام می‌دهند، در اصل حمله به اساس انقلاب اسلامی و ترویج ناامیدی از ادامه حیات انقلاب در نزد مردم است. در واقع، آنها برای هدف قراردادن اساس حیات بالنده انقلاب، اگرچه شخصیت‌های انقلابی را تخریب می‌کنند؛ اما هدف اصلی آنها حمله به موجودیت و حیات انقلاب است. به بیان دیگر، تحلیل محتوای مطالب این رسانه‌ها نشان می‌دهد که آنها بیش از هر چیزی بر تخریب شخصیت‌های انقلابی و اعتبارزدایی از شعارها و داعیه‌های انقلابی متمرکز هستند و برای این منظور از روش‌هایی، چون سندسازی جعلی، اتهام‌پراکنی بی‌اساس، جذابیت‌آفرینی و همچنین تکرار بیش از حد یک خبر کذب استفاده کرده و به طور حساب‌شده و پیچیده عمل می‌کنند. در واقع، اکنون کانال‌های تلگرامی ضد انقلابی، مانند آمدنیوز به گونه‌ای مدیریت می‌شود که از همه ظرفیت‌های نیروهای ضد انقلاب و معاند بهره‌برداری شود.
2ـ دقت در وابستگی این رسانه‌ها به بیگانگان و سرویس‌های اطلاعاتی‌‌ـ امنیتی کشورهای معاند و تعیین دستور کار آنها از سوی این سرویس‌ها به خوبی نشان‌دهنده اهداف رسانه‌های مذکور است. به عبارتی، در تحلیل اخبار و گزارش‌هایی که در این رسانه‌ها منتشر می‌شود، باید به این نکته توجه شود که آنها تکمیل‌کننده گوشه‌ای از جورچین جنگ ‌نرم تمام‌عیار نظام سلطه علیه حیات انقلاب هستند و مسلم است رسانه‌ای، مانند آمدنیوز که از نظر پشتیبانی‌های مالی، فنی، کارشناسی و... به دشمنان نظام وابسته است، مأموریتی جز نفرت‌پراکنی علیه نظام برای آن تعریف نشده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات