تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۳۲
حسین کنعانی‌مقدم: فهرست اصولگرایان بیشتر به پایداری نزدیک است تا به اصولگرایی

لیست احمدی‌نژادی اصولگرایان

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1394/11/17 ـ شماره 4543 ـ صفحه 15)

شاید جزء معدود دفعاتی بود که خودش و یارانش سخن حقیقت برزبان راندند. راست گفتند که در انتخابات مجلس دهم، حضور نخواهد یافت.

اما در عوض وزرای دولت‌های متبوع و نزدیکان و همفکرانش را بسان تیرهایی به لیست شورای عالی ائتلاف جناح راست شلیک کرد و به جای 1 محمود احمدی‌نژاد، 20 احمدی نژاد را در میان کاندیداهای اصلی اصولگرایان قرار داد. جناح راستی‌ها هم درمانده و هراسان از اینکه ناگاه احمدی نژادی‌ها فهرستی جداگانه ارائه کنند و در این هنگام همان 4 میلیون رای سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری 92 که اصولگرایان به آن امید بسته‌اند هم از سبدهایشان ریزش کند، این تیرها را به جان خریدند و از بزرگانشان روی برگرداندند. بدین ترتیب پایداری ها، یکتایی‌ها و همفکران احمدی‌نژاد در لیست نهایی شورای عالی ائتلاف اصولگرایان جایگزین آنهایی شدند که پرچم اصولگرایی به واسطه آنها هنوز در حال اهتزاز است، هرچند نیمه برافراشته و پاره پاره شده.

احمدی‌نژادی‌ها سهامداران اصلی لیست

همان زمان که فهرست اولیه انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان تهران توسط خبرگزاری صدا و سیما انتشار یافت، همگان را در بهت و حیرت فرونشاند که از این بدتر و فاجعه‌بارتر اصولگرایان نمی‌توانستند لیست ببندند. این فهرست شامل:

الف)11 عضو جبهه پایداری و حزب یکتا که احمدی نژادی محسوب می‌شوند

ب) 8 نفر از اعضای جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که به مدت 8 سال یک تنه از سیاست‌های احمدی‌نژاد به صورت مطلق حمایت کردند اما نسبت به عملکرد وی و حمایت‌هایشان پاسخگو نیستند

ج) 1 نفر از جامعه مداحان و از نزدیکان منصور ارضی مداح معروف حامی احمدی نژادی

د) 6 اصولگرای سنتی شامل حزب موتلفه و جامعه روحانیت

ه) 4 نفر که از ناکجا آباد سر از لیست اصولگرایان در آورده اند و هیچ اثری هم در هیچ کجا از خود به جای نگذارده اند تا بتوان به آن برای مطالعه رزومه شان رجوع کرد و جزء گمنامان یا حتی بی‌نامان جریان اصولگرایی محسوب می‌شوند چرا که در فهرست منتشر شده حتی اسم کوچک آنها هم آورده نشده است.

بدین ترتیب اصولگرایان پس از اما اگرهای فراوان و در بوق و کرنا کردن وحدت دکوری شان، این لیست مملو از احمدی نژاد را به دنیا آوردند که در آن 20 احمدی نژادی با خیالی آسوده سکنی گزیده اند. از طرف دیگر طنز ماجرا آنجایی است که یکی از رسانه‌ها خبری منتشر کرده است مبنی بر اینکه« در لیست اصولگرایان هستند افرادی که در انتخابات شورایاری شهر تهران با حدود ١٧٠ رای در یکی از محلات جنوب شهر تهران نتوانسته اند وارد شورایاری شوند ولی سران اصولگرایان به آنها برای ورود به انتخابات مجلس امید بسته اند که این اقدامات در بستن لیست قطعی اصولگرایان سبب بروز اختلافات گسترده در اردوگاه انتخاباتی این طیف سیاسی شده است.»

حال دقیقا مشخص نیست که اصولگرایان با چه اندیشه این افراد را در لیست‌های خود جای داده اند . با چنین چیدمانی واقعا دور از ذهن نیست که اصولگرایان شوخی‌شان گرفته است و قصد بازی با مردم را دارند!

رو که نیست ......

اما نکته قابل توجه آنجایی است که خود احمدی نژادی‌ها بر این باورند که در این لیست در حقشان جفا صورت گرفته است. به طوری که محمد جعفر بهداد ، عضو شورای نظارت بر آثار و اندیشه‌های محمود احمدی نژاد و معاون سیاسی وی در یادداشتی تحت عنوان «رعایت نشدن حق‌الناس در فهرست انتخاباتی اصولگرایان» اینگونه نوشته است که: «فهرست انتخاباتی اصولگرایان به‌طور غیررسمی منتشر شد که از وضعیت نامطلوب حاکم بر جبهه ی اصولگرایی حکایت می‌کند؛ از روش سهمیه بندی کذایی چند تشکل گرفته تا گنجانده شدن برخی چهره‌های تکراری و تعدادی چهره جدید اما با معدلی پایین نسبت به مزیت‌های مجموعه ی رویش‌های انقلاب، همه نشانگر رعایت نشدن «حق الناس» در این مرحله از فعالیت انتخاباتی اصولگراهاست.از آنجایی که رهبرمعظم انقلاب ذهن‌ها را به رای دادن لیست مورد اطمینان رهنمون فرمودند و فهرست مذکور نیز نمی‌تواند توقع و اطمینان لازم و کافی را برای بسیاری از دلدادگان و وفاداران به نظام و رهبری تامین کند و اردوگاه نیروهای ارزشی و انقلابی تاوان سخت و سنگینی را در آینده ی نزدیک خواهند داد؛ آنچنانکه تاوان بی‌انصافی‌ها و نابخردی‌های سالهای پیش از ٩٢ را پس از آن داده‌ایم و هر روز نیز شرایط دشوارتر می‌شود.» بدین ترتیب آقای بهداد یا واقعا به سهمیه 75درصدی اختصاص یافته به احمدی نژادی‌ها قناعت نکرده است و 100 درصد لیست را می‌خواهد و نمک ناشناسی می‌کند یا آنکه وی و سایر معترضان به لیست اصولگرایان دست پیش را گرفته اند که یک وقت پس نیفتند؛ که احتمال مورد دوم بیشتر است.

نمایندگی برای اصولگرایان شغل دائم شده است

درباره لیست ائتلاف اصولگرایان و حضور پر تعداد احمدی نژادی‌ها در این فهرست حسین کنعانی مقدم، رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی و دبیر کل حزب سبز به خبرنگار آفتاب یزد گفت: من به عنوان دبیر کل حزب سبز و یک اصولگرای منتقد عضو ائتلاف اصولگرایان و نه رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی در این باره تحلیلم را ارائه می‌دهم. من بر این باورم کسانی که دو بار نماینده مجلس شده‌اند دیگر نباید برای بار سوم اجازه کاندیدا شدن داشته باشند مگر اینکه دو دوره و یا یک دوره فاصله بین آن بیفتد. متاسفانه بعضی افراد در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که پست نمایندگی مردم برایشان تبدیل به شغل شده است و دو دوره، چهار دوره، پنج دوره، هفت دوره می‌بینیم طرف نماینده مجلس است.وقتی کارنامه کاری‌اش را هم مشاهده می‌کنیم درمی‌یابیم که چندان موفق هم نبوده است .این افراد در لیست اصولگرایان متاسفانه به فراوانی دیده می‌شوند.

اصولگرایان صندلی بازی بلد نیستند

وی افزود: در رقابت‌های سیاسی باید بازی صندلی بازی صورت بگیرد. یعنی مثل این بازی که دو صندلی می‌گذارند و 10 نفر به دور آن می‌چرخند و با سوت داور هر کسی که زودتر نشست بر روی صندلی‌ها و صندلی‌ها را اشغال کرد، برنده بازی می‌شود در رقابت‌های سیاسی هم باید چنین چیزی صورت بگیرد. الان در میان اصولگرایان دو صندلی گذاشته‌اند دو نفر بر رویش نشسته‌اند و هر زمان که اینها بلند شوند افراد دیگر می‌توانند بر روی آنها بنشینند. اینکه دیگر نام رقابت به خود نمی‌گیرد. کسانی که دو بار به مجلس راه پیدا کردند دیگر جایی در لیست ائتلاف اصولگرایی نباید داشته باشند. ما می‌بایست افراد نو و نسل جدید را وارد مجلس می‌کردیم تا به یک نتیجه می‌رسیدیم. من به افرادی که اکنون در لیست قرار دارند توهین نمی‌کنم اما این افراد یک امتیازی گرفته‌اند و در لیست برای خودشان جا دارند ولی در همان دوره خودشان هم نتوانستند تامین کننده نیاز جامعه باشند.

به نام اصولگرایان، به کام احمدی نژادی‌ها

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: در رابطه با ترکیب لیست هم من از آغاز چنین چیزی را پیش‌بینی می‌کردم که به نام اصولگرایان و به کام دیگران این لیست بسته شود. سابقه پایداری‌ها و یکتایی‌ها و رفتارهایشان در دولت نهم و دهم برای مردم یک ملاک است به همین خاطر هر چه تعداد افراد وابسته به جریان احمدی‌نژاد و سمت و سوی پیش گرفته با احمدی‌نژاد و وزرایش بیشتر باشد، ریزش آرا بیشتر است. باید بر روی لیست دقت نظر بیشتری صورت می‌گرفت.

دبیر کل حزب سبز ادامه داد: در جبهه ایستادگی عبدالحسین روح‌الامینی که در کمیته 7 نفره حضور داشت، تمام تلاشش را کرد اما موفق شد حرفش را به کرسی بنشاند چرا که همان تیم 7 نفره هم غالبشان را پایداری‌ها و یکتایی‌ها در رای‌گیری‌ها تشکیل می‌دادند و توانستند تاثیر بیشتری در لیست بگذارند.

کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: نکته بعدی این است که بنا است همه جریان اصولگرایی پای این لیست بیایند و با حضور خودشان باعث تقویت این لیست بشوند. ممکن است تعدادی از این افراد رای بیاورند ملاک رای آوردن نیست، ملاک معرفی اشخاصی است که در صورت رای نیاوردن در ذهن مردم این نقطه مثبت را ایجاد کنند که لیست ائتلاف اصولگرایان یک لیست جامع و قوی با تفکرات انقلابی و به دور از شائبه هرگونه وابستگی به آقای احمدی‌نژاد باشد.

لیست به پایداری نزدیک است تا به اصولگرایی

رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی در خصوص عدم حضور نمایندگان چهره‌های مطرح جریان اصولگرایی در لیست تاکید کرد: کسانی که اکنون در لیست هستند وابستگی تشکیلاتی‌شان به جبهه پایداری بسیار بیشتر از وابستگی‌شان به جریان اصولگرایی است به همین خاطر کاظم جلالی که در طیف علی لاریجانی بود را از لیست کنار گذاشتند چون آقای لاریجانی به ائتلاف نپیوست و از قم کاندیدا شد و اعلام کرد که به صورت مستقل کاندیدا شده است. نیاوردن جلالی در لیست پاسخی به همین اقدام لاریجانی بود و احتمالا یکتایی‌ها و پایداری‌ها مانع از حضور وی شدند.

اعتراف تلخ حداد.....

تنها حسین کنعانی مقدم دست به اقرار درباره رای نیاوردن لیست ناهمگن و احمدی نژادی اصولگرایان نزده است بلکه غلامعلی حدادعادل، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان روز گذشته دست به اعترافی تلخ زد و اذعان کرد که «پیروزی اصولگرایان سخت است.» حداد عادل این سخنان را در شرایطی گفته است که سفره را برای اصولگرایان چیده شده و از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تهی گشته است. از همین روی جناح راست در هنگام فراوانی کاندیدا کفران نعمت کرد و برای خودش تابوتی ساخت و اکنون در حال آرمیدن در آن است.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=26652

ش.د9406075

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات