صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۱۰۱

حرف روز/ رفت‌و‌آمدهایی برای ثبات و امنیت

فرمانده ارتش پاکستان بنا به دعوت سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیروز برای دیدار با مسئولان نظام و فرماندهان نیروهای مسلح و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه همکاری‌های دوجانبه، مسئله یمن و امنیت مرزها و همکاری‌های ایران و پاکستان وارد تهران شد. پیش از این نیز رئیس ستاد ارتش ترکیه با سفر به تهران با فرماندهان نظامی و مسئولان نظام دیدار و گفت‌و‌گوهایی داشت[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: فرمانده ارتش پاکستان بنا به دعوت سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیروز برای دیدار با مسئولان نظام و فرماندهان نیروهای مسلح و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه همکاری‌های دوجانبه، مسئله یمن و امنیت مرزها و همکاری‌های ایران و پاکستان وارد تهران شد. پیش از این نیز رئیس ستاد ارتش ترکیه با سفر به تهران با فرماندهان نظامی و مسئولان نظام دیدار و گفت‌و‌گوهایی داشت. چندی پیش هم شاهد سفر منطقه‌ای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به ترکیه و سوریه بودیم که نشان‌دهنده فعال‌تر شدن دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی منطقه است؛ چرا که بازیگران عرصه سیاست خارجی، سربازان نظام در میدان دیپلماسی و روابط بین‌الملل هستند؛ اما گسترش روابط نظامی و دفاعی با کشورهای همسو و گسترش پیمان‌های دفاعی در کنار دیپلماسی و تعامل با دولت‌ها می‌تواند در رسیدن به اهداف مشترک، مبارزه با تروریسم و ارتقای امنیت منطقه و جهان مؤثر واقع شود.
توجه به مشترکات دینی و مذهبی، اهداف و منافع مشترک منطقه‌ای به ویژه در تعاملات دفاعی با کشورهای همسایه، تقویت اتحاد و برادری بین کشورهای اسلامی از جمله مواردی است که در شرایط فعلی باید بیش از پیش مورد توجه نیروهای مسلح کشورهای منطقه قرار گیرد تا با تقویت قدرت‌های منطـقه‌ای جلوی یکجانبه‌گرایی قدرت‌هایی که می‌خواهند در هر جای جهان حضور نظامی داشته و در امور کشورها و ملت‌ها دخالت کنند، گرفته شود. ابتکار ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش فعال منطقه‌ای و گسترش دیپلماسی دفاعی با کشورهای قدرتمند منطقه، اقدامی راهبردی است که نشان از حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد و شرایط امروز فرصت مناسبی پدید آورده است تا از آن برای ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و مقابله با هر توطئه‌ای که از سوی قدرت‌های خارجی و با بازیچه قرار دادن برخی حکام مرتجع منطقه دنبال می‌کنند، استفاده شود.
بی‌شک، دیگر سناریوهای ناامن‌سازی منطقه نیز همچون فتنه گروه‌های تروریستی ـ تکفیری با دیپلماسی فعال نظامی کشورمان و ارتباطات دفاعی نقش بر آب خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات