صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۲۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 21 آبان

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های جاری کشور، تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال دولت 111 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت، مالیات و فروش اوراق کسب کرده، در حالی که 111 هزار و 900 میلیارد تومان هزینه جاری داشته است. با این وضعیت، دولت در این مدت 400 میلیارد تومان از خزانه قرض کرده است تا بتواند حقوق، مزایا و هزینه داخلی ادارات دولتی را تأمین کرد.
شنیده شده است محمد علی نجفی، شهردار تهران که از روز ملاقات با رئیس‌جمهور دیسک کمرش تشدید شده، در منزل بستری شده و به همین دلیل نتوانسته است با وجود اطلاع‌رسانی قبلی، برای اربعین به عراق سفر کند. با این حال، منابع نزدیک به شهردار تهران ضمن تأیید بستری شدن نجفی، اعلام کردند که دکتر نجفی به دیسک کمر مبتلا نیست. این منابع نوشتند، وی دچار اسپاسم عضلانی شد و به همین دلیل به عراق سفر نکرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان چینی معتقدند پکن هم‌اکنون آماده است تا به پشتوانه طلا پروژه وارد کردن یوآن به قراردادهای نفتی خود را کلید بزند و خطر آن را پذیرفته است. کارل وینبرگ، کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه‌های فرکوینسی اکونومیکس پیش‌بینی کرد تغییر معیار قیمت‌گذاری نفت از دلار به یوآن 600 تا 800 میلیارد مبادلات نفتی سالیانه را از سلطه دلار خارج خواهد کرد.
هفته‌نامه «سازندگی» ارگان رسمی «حزب کارگزاران» با انتشار خبری، مدعی شد به زودی مجید تخت‌روانچی به‌ جای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خواهد شد. تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است که در سال‌های 80 تا 84 سفیر ایران در سوئیس بوده و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی آشنایی دارد.
حبیب طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفته گذشته با چینی‌ها برای شهرک‌سازی در شهرهای جدید ایران وارد مذاکره شدیم، گفت:‌ به زودی دو شهر سیراف و تیس با هدف افزایش جمعیت در سواحل جنوبی ایجاد می‌شوند. جمعیت سیراف 150 هزار نفر و جمعیت شهر تیس 175 هزار نفر پیش‌بینی شده است.
مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: اتخاذ سیاست بازار در ازای بازار، افزون بر رشد ۱۰ درصدی صادرات سیب تازه در سال ۹۵، موجب کاهش ۹ درصدی واردات موز و صرفه‌جویی ارزی ۴۶ میلیون دلاری در این سال شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات