صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۶۳۳۲

گزارش روز/ وایرنگرتر از زلزله!

آوارهای برج پلاسکو یا خرابه‌های خانه‌ها در زلزله غم‌بار کرمانشاه؛ لحظات طلایی امدادرسانی به آتش‌نشانان جان‌برکف در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری تهران یا لحظات حیاتی کمک کردن به هموطنان عزیز در سر پل ذهاب و دیگر مناطق زلزله‌زده در غرب کشور برای آنها که همه چیز را از دریچه منافع سیاسی و حزبی و جناحی و گروهی می‌بینند[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: آوارهای برج پلاسکو یا خرابه‌های خانه‌ها در زلزله غم‌بار کرمانشاه؛ لحظات طلایی امدادرسانی به آتش‌نشانان جان‌برکف در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری تهران یا لحظات حیاتی کمک کردن به هموطنان عزیز در سر پل ذهاب و دیگر مناطق زلزله‌زده در غرب کشور برای آنها که همه چیز را از دریچه منافع سیاسی و حزبی و جناحی و گروهی می‌بینند، فرقی ندارد. آنها از هر اتفاق هر قدر هم که تلخ و ناراحت‌کننده باشد، به دنبال انتفاع خود هستند؛ جریانی که رسانه و بلندگو هم کم ندارند.
کانال‌های تلگرامی دروغ‌پرداز و نفرت‌پراکن‌شان در مهم‌ترین ساعت‌ها و دقایق کمک‌رسانی که باید با حفظ آرامش و روحیه عمومی، نیروهای کشور را برای کمک به آسیب‌دیدگان بسیج کرده و همدردی همگانی با مصیبت‌زدگان را ایجاد کرد، با انتشار تصاویر جعلی مربوط به حوادث و اتفاقات دیگر، به همراه اطلاعات و آمار کذب اذهان عمومی را مشوش می‌کنند، یکی از روزنامه‌های‌شان در تیتری سخیف و تأسف‌برانگیز به جای همدردی با آسیب‌دیدگان این حادثه فارغ از آنکه در ایران باشند یا کشورهای همسایه، تیتر سیاه «زلزله عراق ایران را لرزاند» را بر صفحه اول خود می‌نشانند تا با این تیتر خلاف مصلحت، منافع ملی و انسانیت، منافع خاص سیاسی و جناحی خود را دنبال کنند. فراتر از از همه اینها، اظهارات تأسف‌برانگیز آن مقام بلندپایه دولتی است که به جای انجام وظایف خود در مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی درباره اقدامات خود در 24 ساعت ابتدایی حادثه که دقایق مهم کمک و نجات مردم مناطق آسیب‌زده است، طی مصاحبه‌ای خرابی‌ها و تلفات انسانی را نتیجه عملکرد دولت قبل می‌خواند! مسائلی که نشان می‌دهد، در کشور با بحران بی‌مسئولیتی، منفعت‌طلبی و سیاست‌زدگی روبه‌رو هستیم که از هر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی، سیل و... ویرانگرتر و نگران‌کننده‌تر است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات