بین الملل >>  سیاست خارجی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۶۶۱۵

محبت به اهل‌بیت رمز اتحاد علیه تکفیرگرایی

در نگاه شرکت‌کنندگان متعدد این واقعیت مشترک وجود داشت که اولین اجلاس محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام و مسئله تکفیری‌ها و حضور نمایندگان مسلمان نقاط مختلف جهان اسلام می‌تواند «فتح بابی» باشد تا مسلمانان مذاهب مختلف جهان اسلام تحت لوای محبت ائمه اطهار (ع) علیه مسئله تکفیر در درجه اول و قدرت‌های استکباری جهانی در درجه بعدی بایستند.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/امیرمحمد اسماعیلی
اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها پایان هفته قبل در حالی در تهران آغاز شد که بیش از 750 نفر از علمای شاخص شیعه و سنی از 94 کشور جهان در آن حضور پیدا کرده‌اند.
اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها با شرکت اندیشمندان داخلی و خارجی و با حضور آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری طی روزهای چهارشنبه و پنچ شنبه هفته قبل در سالن اجلاس سران تهران آغاز به کار کرد.

محبت به اهل‌بیت رمز اتحاد علیه تکفیرگرایی

در این اجلاس دو روزه 500 نفر از علمای شیعه و سنی از 94 کشور و حدود 250 نفر از علمای شیعه و سنی داخل کشور درباره چگونگی وحدت و انسجام بیش‌ از پیش مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های ضد اسلامی بحث و تبادل‌نظر کردند.
این اجلاس در حالی آغاز به کار کرد که به‌خوبی می‌شد تأثیر پیروزی‌های اخیر و چشم‌گیر نیروهای مقاومت در منطقه را بر آن احساس کرد. شاید سخنان نماینده عراق و فلسطین در کمیسیون این اجلاس در روز آغازین به‌خوبی از این موضوع پرده برمی‌داشت. نماینده فلسطین نیز با تأکید بر پیروزی‌های اخیر محور مقاومت در عراق سپس سوریه و لبنان، «ادامه این پیروزی‌ها را در مرزهای اشغالی و در نهایت برافراشته شدن پرچم اسلام بر فراز بیت‌المقدس» عنوان کرد.
به گزارش بصیرت وقتی حاشیه اجلاس با علمای اسلامی به بحث و گفت‌وگو می‌نشستیم شاید نخستین و برجسته‌ترین نکته‌ای که به چشم می‌آمد شکل‌گیری نوعی امید و پویایی در میان جوامع اسلامی برای بازپس‌گیری عظمت جهان اسلام از دستان قدرت‌های استعمارگر بود؛ موضوعی که در پس پیروزی‌های محور مقاومت با رهبری ایران شکل گرفته است. در ساعات ابتدایی اجلاس، زمانی که با یکی از شرکت‌کنندگان از لبنان در خصوص حوادث اخیر و اتفاقات صحنه سیاست داخلی این کشور مشغول گفت‌وگو بودیم مرتباً به «وحدت شیعه و سنی» و حتی اتحاد در میان شیعیان اشاره می‌کرد. او حتی در پاسخ به این سؤال که «اقدام ناگهانی سعد الحریری چه پیامدهای منفی را برای جامعه داخلی لبنان در پی داشته است؟»، تأکید کرد که «به حمد الهی نقشه‌های توطئه گرانه عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها سبب تحکیم وحدت شیعه و سنی در میان مردم این کشور شده» و «این از الطاف الهی است».

محبت به اهل‌بیت رمز اتحاد علیه تکفیرگرایی

در خلال بحث با یکی از شرکت‌کنندگان تانزانیایی، او به این نکته اشاره کرد که نباید در جهان امروز فریب سیاست‌مدارانی را بخوریم که معتقد به «جدایی دین از صحنه سیاست» هستند. موضوعی که «در میان افکار علمای وهابی و حتی چهره متجددنمایانه محمد بن سلمان پنهان شده است». او به‌صراحت به این نکته اشاره کرد که درواقع «تحمل مظلومیت‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در صحنه سیاسی قابل بازخوانی است» و در قرن حاضر به برکت «جمهوری اسلامی این فرصت فراهم شده تا مستضعفین جهان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام حکومت عدالت محور را تشکیل دهند».
در مجموع می‌توان چنین ادعا کرد که در نگاه شرکت‌کنندگان متعدد این واقعیت مشترک وجود داشت که اولین اجلاس محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام و مسئله تکفیری‌ها و حضور نمایندگان مسلمان نقاط مختلف جهان اسلام می‌تواند «فتح بابی» باشد تا مسلمانان مذاهب مختلف جهان اسلام تحت لوای محبت ائمه اطهار (ع) علیه مسئله تکفیر در درجه اول و قدرت‌های استکباری جهانی در درجه بعدی بایستند. موضوعی که در صحبت‌های نماینده جعفری مذهب کشور ترکیه به‌خوبی احساس می‌شد. به بیان او «محبت اهل‌بیت عصمت تنها مختص به شیعیان نیست و همه مذاهب با آن خود گرفته‌اند» و «با دوستان آن‌ها دوست و با دشمنانشان دشمن هستند»./

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات