صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۶۶۳۳

اخبار کوتاه شنبه 4 آذر

تحلیلگران مؤسسه «کاپیتال اکونومیکس» تأکید کردند، ریاست‌جمهوری ترامپ در آمریکا موجب تشدید تنش‌های سیاسی در عرصه بین‌المللی شده و این مسئله افزایش قیمت جهانی دو کالای راهبردی، یعنی نفت و طلا را در پی داشته است. بر اساس گزارش این مؤسسه، پیش‌بینی می‌شود تنش‌های سیاسی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ بیش از پیش تشدید شود و این مسئله همچنان موجب تقویت تقاضا و قیمت طلا و نفت خواهد شد.
نورانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی با اشاره به پروتکل‌های یکجانبه پاکستان و افغانستان با هند با تعرفه صفر درصد گفت: ما تعرفه واردات برنج از هند را از 90 درصد به 25 درصد کاهش داده‌ایم؛ اما هندی‌ها 50 درصد برای واردات سیب از ایران تعرفه تعیین کرده‌اند که به اضافه ارزش‌افزوده، این رقم به 70 درصد می‌رسد و همین مسئله سبب شده است صادرات سیب ایران به هندوستان متوقف شود.
محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر در جلسه محاکمه‌اش در پرونده موسوم به «یورش به زندان‌ها» خواهان انجام معاینات پزشکی ویژه شد. وی در این باره گفت: وضعیت جسمانی‌اش وخیم است و از حق خود برای معاینه پزشکی با هزینه شخصی تحت نظارت پزشکان متخصص کوتاه نخواهد آمد.
رؤسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترک به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و ارسال متن بیانیه مشترک رؤسای‌جمهور سه کشور درباره آینده سیاسی سوریه که در سوچی به تصویب رسید، درخواست کردند این متن به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره نتایج نشست مشترک خود با روحانی و پوتین به خبرنگاران گفت: با ایران و روسیه توافق کرده‌ایم از سوریه‌ای جدید و متحد با یک قانون اساسی جدید که در آن انتخابات آزاد و شفاف تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود، حمایت کنیم.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران به ولی‌عهد ماجراجوی سعودی توصیه کرد: اکنون که به فکر الگوبرداری از مشی و رفتار دیکتاتورهای معروف منطقه افتاده، اندکی تأمل و تفکر کرده و قدری هم به سرنوشت محتوم آنها در سال‌‌های اخیر بیندیشد.
روزنامه آمریکایی «نیوزویک» گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دخترش ایوانکا و دامادش کوشنر را به دلیل اختلاف با ژنرال جان اف کلی، رئیس دفتر ویژه ترامپ، از کاخ سفید اخراج می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات