صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۹۰۵

اخبار ویژه روزنامه های12 آذر1396

کیهان

فارین‌پالیسی: نفوذ ایران اسرائیل و عربستان را پشت سر گذاشته است
مقامات صهیونیست می‌گویند نگران بی‌برنامگی دولت ترامپ درمقابل ایران هستند که نفوذ خود را در منطقه عمیقا گسترش داده است.
مجله فارین‌پالیسی در این زمینه نوشت: نگرانی اسرائیل درباره نقش منفعلانه عربستان مقابل ایران در حال افزایش است. برای دهه‌ها و البته پس از انقلاب سال 1357، ایران تلاش کرده است تا سیاست پویایی را درمورد کشورهای کلیدی منطقه به کار گیرد؛ بطور مثال جنگ در افغانستان و عراق، دو دشمن منطقه‌ای ایران یعنی طالبان و صدام حسین را نابود کرد.
هرچند جنگ در دو کشور نام‌برده، ایران را با حس ناامنی به دلیل محاصره توسط ارتش ایالات متحده روبرو کرد، لذا ایران به سرعت شروع به ایجاد شبکه‌های جدیدی از شبه‌نظامیان و متحدان سیاسی برای تعادل قدرت منطقه‌ای کرد.
درواقع، دهه گذشته شاهد گسترش تاریخی نفوذ ایران درسراسر خاورمیانه بوده و کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان سعودی را پشت سر گذاشته است.
رویکرد منطقه‌ای ایران را می‌توان به ورزش «جودو» تشبیه کرد؛ ورزشی که در آن برای خنثی کردن دشمن از انرژی حریف علیه او استفاده می‌شود.
این راهبرد باعث شده است ایران بتواند روابط سیاسی قدرتمندی برای خود ایجاد کند و نفوذ خود را در لبنان، عراق و سوریه عمیقا افزایش دهد.
پس از سال 2011 تاکنون، ایران توانسته به بیشترین نفوذ خود در خاورمیانه دست پیدا کند و این دستاورد به دلیل قیام کشورهای عربی که بهار عربی نامیده می‌شود و البته به دلیل گسیختگی و اختلافات عمیق میان کشورها است.
مهار ایران مستلزم دیپلماسی ماهرانه، ایجاد اتحاد و سرمایه‌گذاری درازمدت در روابطی است که به نظر می‌رسد فراتر از دولت ترامپ و لفاظی‌های تند او علیه ایران باشد.
بدتر از همه اینکه ترامپ و سیاست خارجی ناهمگن وی، شرکای آمریکا را دلسرد کرده و اعتبار ایالات متحده را به عنوان یک رهبر قابل اعتماد جهانی تضعیف کرده است.به عبارت ساده‌تر، رویکرد نامشخص ترامپ در خاورمیانه، متحدان کلیدی واشنگتن مانند اسرائیل را ناامید کرده، در حالی‌که به ائتلاف در حال ظهور روسیه، ایران، سوریه و حزب‌الله کمک فراوانی کرده است.
این را می‌توان از اظهارات اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در اوایل این هفته دریافت که اعلام کرد «حضور ایران در سوریه مشروعیت دارد و آنها هرگز ایران را مجبور نمی‌کنند تا شبه‌نظامیان مورد حمایت خود را از مرز سوریه و اسرائیل عقب بکشانند.»
این اظهارات باعث نگرانی بسیار زیاد اسرائیل شده است.
سیاست انفعالی ترامپ همچنین باعث احساس خطر دیگر شرکای منطقه‌ای ایالات متحده ازجمله عربستان سعودی شده است که قصد دارد با ایجاد جنگ روانی بر شرکای ایران در لبنان، یعنی حزب‌الله، فشار وارد آورد.
هرچند این حرکت عربستان در لبنان نتیجه عکس داشته و ممکن است همانگونه که در گزارشی از «دیوید ایگناسیوس» در واشنگتن‌پست آمده است، عربستان را وادار به عقب‌نشینی کند.از دیدگاه اسرائیل، نادیده گرفتن همه‌پرسی اقلیم کردستان خود یکی از نخستین اقدامات منفعلانه واشنگتن بود، جایی که آمریکا باید با استفاده از توانایی بالقوه خود دربرابر مخالفان می‌ایستاد.
اسرائیل و اردن که از متحدان کلیدی ایالات متحده در منطقه به شمار می‌آیند، از روند ایجاد شده در سوریه ناراضی هستند، اما از انتقادات شدید علیه دولتی که رئیس‌جمهوری‌اش فردی دمدمی مزاج است هم امتناع می‌کنند.

معمای کاهش بودجه عمرانی با وجود افزایش درآمد دولت
در حالی که نقدینگی در حال رکورد زدن است و دولت می‌گوید درآمد نفت دو برابر شده، بودجه عمرانی 78 درصد آب رفته است!
به‌گزارش رجانیوز، آمار بانک مرکزی قطاری از صفرها در رقم نقدینگی را نشان می‌دهد که این قطار در مسیر ریل‌گذاری مناسب حرکت نمی‌کند. رقم نقدینگی 1390 هزار میلیارد تومان شده که نشان از رشد 23 درصدی آن در یک سال گذشته دارد. اما نکته مهم‌تر این است که رشد آبادانی و عمران کشور در یک سال گذشته، بسیار عقب‌تر از رشد نقدینگی است و این نشان از هدر رفت منابع کشور می‌دهد.
 به گفته طهماسب مظاهری رئیس‌کل سابق بانک مرکزی، رشد نقدینگی اگر تا 3 درصد بیشتر از رشد اقتصادی باشد، خوب و عاقلانه می‌باشد ولی وقتی فاصله آن با رشد اقتصادی زیاد شد، همچون ریختن ماسه‌ای در موتور اقتصادی کشور می‌باشد؛ «رشد تا سه درصد بیشتر نقدینگی و تورم نسبت به رشد اقتصادی، انگیزه، رونق و تحرک ایجاد می‌کند و می‌تواند برای اقتصاد مفید باشد. در ادبیات اقتصادی به این می‌گویند، روغن کاری برای حرکت نرم و روان رشد اقتصادی. ولی اگر این رشد بیش از این شد مثل این است که در موتور ماشین ماسه بریزید.»
اینکه نقدینگی از کجا آمده و فاصله آن با رشد اقتصادی 6 تا 7 درصدی به 17 واحد رسیده جای بحث دارد ولی در آمار بانک مرکزی رقم دیگری خودنمایی می‌کند و آن افزایش 82 درصدی درآمدهای نفتی در مقایسه با سال گذشته است ولی با این درآمد نزدیک به دو برابری نفت، رئیس‌سازمان برنامه و بودجه باز هم از بعضی کمی‌ها و کاستی‌ها می‌گوید و مدعی است که دولت پولی ندارد که بدهد.
 رقم خیره‌کننده دیگری در آمار بانک مرکزی، محقق نشدن بودجه عمرانی کشور است. بودجه‌ای که نشان از سرمایه‌گذاری و منشاء ‌اشتغال و رونق است. اما آمار بانک مرکزی می‌گوید در نیمه اول امسال فقط 7/8 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده ، در حالیکه قرار بوده 36 هزار میلیارد تومان برای بودجه‌های عمرانی در شش ماهه نخست امسال تخصیص و پرداخت شود ولی فقط 7/8 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
تخصیصی که در آن پرداخت نباشد، بود و نبودش برای طرح‌های عمرانی یکسان خواهد بود. با این حال کسری 18 هزار میلیارد تومانی دولت در سال 96 از نظر کارشناسان نشان آن است که دولت نمی‌تواند به وعده‌هایش عمل کند، اما نوبخت سخنگوی دولت مقصر کسری بودجه دولت را مجلس شورای اسلامی می‌داند و می‌گوید اگر مجلسی‌ها لایحه بودجه ما را دستکاری نمی‌کردند و از 309 هزار میلیارد به 346 هزار میلیادر تومان نمی‌رساندند، این کسری رخ نمی‌داد: « این عددی که در بودجه می‌نویسیم و به هر دستگاهی در آن مبلغی تخصیص پیدا می‌کند، عدد درستی نیست. عدد درست آن است که ما در لایحه به مجلس تقدیم کردیم.»
سخنگوی دولت به صورت تلویحی حرف سنگین تری هم بیان داشت و آن اینکه ما کار خود را مبتنی بر لایحه‌ای که به مجلس داده‌ایم تنظیم کرده‌ایم نه قانونی که مجلس تصویب کرده است و این را به وزیران جدید هم گفته ایم.
اما حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا دستکاری‌های مجلس چنین کارنامه غیر قابل دفاعی را برای دولت رقم زده است، می‌گوید: در گزارشی که چند روز دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، مقایسه‌ای بین افزایش بودجه مصوب در مجلس با لایحه‌ای که از طرف دولت از سال 91 تا 96 آمده، شده که میانگینش 6 درصد است. اما کسری بودجه اخیر در سال 90، 34 درصد، در سال 91، 37 درصد و در سال 95، 29 درصد بوده است. شما اگر همین تفاوت را مشاهده کنید، می‌بینید که از یک طرف به طور متوسط از سمت مجلس 6 درصد اضافه شده و از یک طرف 32 درصد کسری بودجه آمده است. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که 6 درصد کسری بودجه دولت به عهده مجلس است و 27 درصد دیگر به عهده دولت است.
ناکامی‌های بودجه جدای از اینکه در برخی ناکارآمدی‌ها ریشه دارد، بخشی از آن به سیستم بودجه‌ریزی برمی‌گردد و در عدم حل این ناکارآمدی تاکنون هم مجلس و هم دولت مقصر می‌باشند. البته تقصیر دیگری هم بر گردن مجلس فعلی است و آن ناکارآمدی در نظارت بر دولت، به طوری که دولت خود را مکلف به اجرای قانون نمی‌داند که هیچ بلکه بی‌قانونی خود را جار هم می‌زند و از گفتن آن ابایی ندارد.

هاآرتص: ائتلاف ضدایرانی ائتلاف سعودی است نه سنی
یک روزنامه صهیونیستی تصریح کرد ائتلاف ضدایرانی موجود در منطقه، «ائتلاف سعودی» است و نه «ائتلاف سنی».
هاآرتص با اشاره به تحولات اخیر منطقه می‌نویسد استفاده از واژه «ائتلاف سنی» در برابر ایران اشتباه است و باید به جای آن از «ائتلاف سعودی» نام برد. چندی پیش شاهد سفر تاریخی غیرمعمول ژنرال «قمر باجاه» رئیس ستاد کل ارتش پاکستان، به ایران بودیم.
این ژنرال پاکستانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در آغوش گرفت و اعلام کرد به ایران آمده است تا بداند چگونه می‌توان نیروهای شبه‌نظامی داوطلب همچون بسیج ایران، در پاکستان ایجاد کرد.
ایران و پاکستان منافع اقتصادی مشترک دارند، همچون خط لوله گازی که قرار است از طریق پاکستان، از ایران تا هند امتداد داشته باشد و خط لوله نفت روسیه که قرار است مسیر مشابهی را ادامه دهد.
اما هیچ‌یک از این موضوعات علاقه زیادی برنمی‌انگیخت، اگر این واقعیت وجود نداشت که اسلام‌آباد متحد و در عمل تحت حمایت ریاض است.
عربستان سعودی نه‌تنها در پاکستان سرمایه‌گذاری و به سازمان‌های خیریه این کشور کمک می‌کند، بلکه همچنین میلیون‌ها پاکستانی را در استخدام خود دارد.
بنابراین، هرکسی که بخواهد خاورمیانه را به سنی‌های خوب و شیعیان بد تقسیم کند، باید توضیح دهد که چگونه یک کشور سنی همچون پاکستان می‌تواند رابطه عاشقانه‌ای هم با ایران شیعه هم با عربستان سنی، داشته باشد و اگر این کافی نیست، باید همچنین توضیح دهد که چگونه ایران شیعه، به دولت سنی افغانستان کمک می‌کند؟
می‌توان پرسش مشابهی را از عربستان درباره روابط نزدیک این کشور با ترکیه، متحد راهبردی و اقتصادی دیگر ایران، پرسید. دو سال پیش، ترکیه به ائتلاف عربستان سعودی پیوست بدون این‌که لازم باشد روابط خود را با ایران قطع کند، درخواستی که عربستان از قطر کرده، اما این درخواست را از امارات عربی متحده نداشته که مبادلات تجاری‌اش با ایران حتی گسترده‌تر هم هست.

خراسان

هشدار مجدد به مدیران درباره پرداخت قبوض آب و برق
طبق بخشنامه جدید یک مقام مسئول به تعدادی از مدیران سازمان ها و ادارات دولتی، تاکید شده است با توجه به دستورالعمل های سال گذشته دولت مبنی بر ضرورت ثبت املاک متعلق به نهادهای اجرایی در سامانه متمرکز تعیین شده توسط دولت، مدیران مربوط توجه داشته باشند با توجه به پایان ضرب الاجل تعیین شده برای این موضوع، پرداخت هرگونه هزینه نظیر قبض آب، برق، تلفن یا تعمیرات برای املاک فاقد کد رهگیری، باعث معرفی مدیر متخلف به مراجع نظارتی خواهد بود.


طرح جدید دولت درباره تعیین درآمدهای اوقاف
بر اساس گزارش یک مقام مسئول به دولت که هم اکنون در نوبت بررسی توسط کابینه قرار دارد، با اشاره به این که یکی از ماموریت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه، تحقیق در جمع و خرج عواید راجع به این موضوع و نیز صدور مفاصا حساب، تطبیق مصارف با مفاد وقفنامه و نیز تشخیص متولی و ناظر و موقوف علیهم است، مقرر شده کیفیت فعالیت شعب تحقیق این سازمان که از جمله نهادهای تشخیص درآمد موقوفات به شمار می روند، به علت تحولات انجام شده در حوزه وقف به ویژه در روش های نظارت، اصلاح و بازنگری اساسی شود.

ایران

70 درصد امریکایی ها موافق برجام
طبق نتایج یک نظرسنجی  که توسط اندیشکده بروکینگز منتشر شد،70 درصد از امریکایی‌ها معتقدند پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران در راستای منافع امنیت ملی امریکا است. به گزارش ایرنا، طبق نتایج این نظرسنجی، 55 درصد از امریکایی‌ها می‌گویند با این فرض که تهران و واشنگتن هر دو به مفاد این توافق پایبند باشند، این توافق شانس ایران را برای «طراحی و ساخت سلاح‌های هسته‌ای» کاهش می‌دهد. در این نظرسنجی در پاسخ به سؤالاتی که در مورد اقدام ترامپ در تأیید نکردن پایبندی ایران به برجام مطرح شد، 35 درصد از امریکایی‌ها این اقدام را تأیید و37 درصد از آنها آن را رد کردند و 27 درصد نیز رأی ممتنع داده‌اند.  
اندیشکده بروکینگز در تحلیل پاسخی که امریکایی‌ها به سؤالاتی که در مورد اعمال تحریم‌های هسته‌ای جدید علیه ایران پرسیده شد، داده‌اند؛ نوشت: همزمان با آن که کنگره امریکا اعمال تحریم‌هایی را علیه ایران بررسی می‌کند، امریکایی‌ها در این باره پس از گزینه تکیه بر تحلیل و شواهد ارائه شده توسط آژانس‌های امنیت ملی امریکا، گزینه اهمیت حمایت دیگر طرف‌های توافق را از اعمال چنین تحریم‌هایی، انتخاب کرده‌اند و گزینه اهمیت تحریم‌ها در افزایش امنیت رژیم صهیونیستی و همسایه‌های عرب ایران، درصد کمتری از آرا را به خود اختصاص داده است.

اموال رضا ضراب در ترکیه توقیف شد
دادستان کل شهر استانبول ترکیه دستور توقیف اموال رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه ای  و نزدیکان وی را صادر کرد. به گزارش ایرنا به نقل از وب‌سایت خبری روزنامه جمهوریت، در راستای تحقیقات قضایی دادستانی کل استانبول، حکم توقیف دارایی‌های رضا ضراب و نزدیکان وی صادر شد.
ضراب در دادگاه امریکایی رسیدگی کننده به اتهامات وی و برخی مدیران بانکی از جمله محمد هاکان آتیلا معاون‌ هالک بانک و مقامات ترکیه، اعترافاتی علیه برخی  مقامات ترکیه داشته و آنها را به دریافت رشوه و دور زدن تحریم‌های ایران در سال‌های گذشته متهم کرده است. به نوشته روزنامه جمهوریت، تحقیقات قضایی درباره رضا ضراب و نزدیکان وی به اتهام تهمت علیه دولت ترکیه و جاسوسی برای دولت‌های خارجی در شعبه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته دادستانی استانبول آغاز شده است.

روسیه ؛ آماده میانجیگری در مناسبات ایران و عربستان
وزیر خارجه روسیه گفت: ما آماده‌ایم به ایران و عربستان سعودی برای گفت‌وگو کمک کنیم چرا که گفت‌وگو و نزدیک شدن مواضع دو کشور به سود منطقه است. نمی‌توان ایران را منزوی و تحریم کرد و این وضع برای عربستان سعودی نیز صادق است. به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف  در سومین نشست بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه در رم افزود: تقریباً داعش شکست خورده است ما در کنار ایران مشغول کارهای خوبی در سوریه هستیم.  وی افزود: توافق هسته‌ای با ایران پابرجا بوده و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پایبندی ایران را به این توافق اعلام کرده است.در صورتی که امریکا از این توافق خارج شود به معنای آن بوده که تعهدات خود را نقض کرده است.

تکرار ادعاهای عادل الجبیر علیه ایران
وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد که ایران در منطقه نقش تخریبی دارد و از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی در کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در شهر رم برگزار شد، مدعی شد: ایران در سوریه، عراق و لبنان نقش منفی دارد و این نقش از سال 1979 و پس از انقلاب (اسلامی ایران) آغاز شد. وی مدعی شد: انقلاب ایران مرز و ملیت نمی‌شناسد بلکه بر این باور است که تمام شیعیان جهان وابسته به ایران هستند، ما شاهد این مسأله هستیم، شاهد تأثیر منفی ایران بر منطقه هستیم و برای مقابله با این دیدگاه تلاش می‌کنیم.  وی در بخش دیگری از اظهاراتش، علی ‌رغم اسناد متعددی که درباره حمایت ریاض از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده وجود دارد، مدعی شد: ایران اقدامات القاعده و داعش را تسهیل کرده است. ما از اسناد بن‌لادن در ابوت ‌آباد می ‌دانیم که القاعده ارتباط‌ های گسترده‌ ای با ایران دارد. الجبیر همچنین گفت که کشورش با اسرائیل رابطه ندارد چون منتظر نتیجه فرآیند صلح است.

آرمان

اولویت کلیدی برای اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه بار دیگر در حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفت:حفظ برجام یک اولویت امنیتی مهم برای ما است چرا که ‌این توافق کارآمد بوده و متعلق به همه جامعه بین‌الملل است. فدریکا موگرینی خاطر نشان کرد که تاکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 9 بار پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرده است. وی افزود: این توافق متعلق به یک کشور نیست اما همه اعضا باید برای اجرای کامل به آن متعهد باشند که اول از همه‌ ایران باید به تعهد خود ادامه دهد. ما از ایران می‌خواهیم که به اجرای کامل برجام ادامه دهد و من این پیام را به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف او نیز اعلام کردم و همین پیام را هم به واشنگتن می‌دهم. اروپا از همه طرف‌ها می‌خواهد تا در راستای برجام حرکت کنند.

دیدار وزیرامورخارجه هند با ظریف

وزیر امور خارجه هند با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. سوشما سواراج که به‌ایران سفر کرده است، دیروز با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، ظریف با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور، گفت: افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار، علاوه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای نشان دهنده اهمیت این بندر در توسعه منطقه‌ای و راه‌های ارتباطی کشورهای آسیای مرکزی با دیگر کشورهای جهان از طریق دریای عمان و اقیانوس هند است. وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران و لزوم تعمیق و گسترش آن تاکید کرد. دو طرف همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای، رایزنی و تبادل نظر کردند.

ایران، نایب رئیس کنفرانس سلاح‌های شیمیایی

در بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، جمهوری اسلامی ایران به اتفاق آرا به عنوان نایب رئیس این کنفرانس انتخاب شد.، بر این اساس علیرضا جهانگیری، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه سمت نایب رئیس این کنفرانس را عهده‌دار شد. علاوه بر این به دنبال عضویت جمهوری اسلامی ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از آغاز فعالیت این سازمان، در این کنفرانس دوره عضویت کشورمان در شورای اجرایی برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به تایید کلیه اعضای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی رسید.

برگزاری کنگره کارگزاران در دی یا بهمن

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره برگزاری کنگره‌های استانی حزب متبوع خود، اظهار داشت: تا به حال در 7 استان از جمله کردستان، خراسان رضوی، سمنان کنگره استانی برگزار شده است و در آذر ماه نیز مابقی استان‌ها کنگره را برگزار خواهند کرد. علی‌محمد نمازی افزود: در دی ماه یا بهمن امسال نیز کنگره سراسری حزب کارگزاران برگزار خواهد شد. وی در پاسخ به‌این پرسش که‌ایا با توجه به ریاست محسن هاشمی در شورای شهر تهران وی به ریاستش در شورای مرکزی حزب ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: با توجه به ‌اینکه هر ساله نیمی از اعضای شورای مرکزی حزب تغییر می‌کنند باید منتظر ماند که‌ایا آقای محسن هاشمی برای ریاست شورای مرکزی نامزد خواهند شد یا خیر؛ به نظر من اگر نامزد بشوند حتما انتخاب خواهند شد لذا باید اعلام نامزدی را از خودشان سوال کنید.

تهران در سال ۹۶ باید 1/16 صادرات داشته باشد

استاندار تهران با اشاره به گزارش ارائه ‌شده از وضعیت صادرات استان تهران گفت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و باید در این بخش جدی‌تر وارد شویم و براساس هدفگذاری تعیین شده و تکلیف مشخص عمل کنیم. محمدحسین مقیمی افزود: اگر بتوانیم رغبت خرید کالای داخلی را برای خریدار خارجی بیشتر کنیم بخش مهمی از اصول اقتصاد مقاومتی اجرا شده است. مقیمی ادامه داد: براساس هدفگذاری مشخص‌شده سال ۹۶ باید 1/16 میلیارد دلار صادرات استان تهران انجام شود و لازم است بر اساس این تکلیف برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. وی اضافه کرد: آذر و دی ماه فصل مهمی برای صادرات است و باید فعالیت‌ها در این دو ماه برای صادرات افزایش یابد. استاندار تاکید کرد: باید مشکلات سر راه صادرات شناسایی شود و پارامترهایی که موجب شده تا برخی شرکت‌ها در صادرات موفق‌تر عمل کنند به سایر شرکت‌های داخلی نیز گسترش یابد.

تعیین ترکیب هیات ایرانی کمیسیون برجام

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ترکیب هیات ایرانی شرکت‌کننده در کمیسیون مشترک برجام در یکی دو هفته‌ آینده مشخص و اعلام خواهد شد. بهرام قاسمی درباره ترکیب هیات ایرانی نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام که قرار است دو هفته‌ آینده در وین برگزار شود با توجه به جابه‌جایی روانچی از وزارت امور خارجه به معاونت سیاسی ریاست‌جمهوری گفت: ما منتظر چیدمان جدید وزارت خارجه هستیم و ان‌شاءا... در یکی دو هفته‌ آینده امیدوارم پست‌های جدید افرادش مشخص شود و بعد از اعلام می‌توانیم ترکیب جدید را اعلام کنیم. وی در ادامه درباره روند تغییرات در وزارت خارجه در چارت جدید اظهار کرد: امیدواریم ظرف چند هفته‌ آینده تغییرات اداری و مکانی مشخص و جایگزین شود که جابه‌جایی بزرگی را شامل می‌شود و شامل همه بخش‌های وزارت امور خارجه می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات