صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۷۲۹۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 آذر

شورای پول و اعتبار مقرر کرد ورود و صدور پول رایج کشور از سوی هر مسافر‌ـ شهروند ایرانی یا خارجی‌ـ حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال بلامانع است. همچنین باید شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات مؤسسه‌های غیرمجاز در یکی از دادسراهای تهران تشکیل شود. گفتنی است، در صورت رعایت نشدن سقف تعیین‌شده برای ورود و خروج ریال، با متخلفان طبق ماده 42 قانون پولی و بانکی کشور و همچنین دیگر مقررات رفتار می‌شود.
«جیمی مک گولدریک» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: ادامه محاصره یمن عرضه سوخت، مواد غذایی و دارو را محدود کرده و شمار مردم آسیب‌پذیر را به شدت افزایش داده است. وی افزود: جان میلیون‌ها یمنی از جمله 4/8 میلیون نفری که یک قدم تا قحطی فاصله دارند، به توانایی ما برای ادامه عملیات کمک‌رسانی و تأمین بهداشت، آب سالم، غذا، سرپناه و حمایت غذایی از آنها بستگی دارد.
«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سخنانی با اتهام زدن به ایران و ادعای تلاش تهران برای برتری منطقه‌ای در رقابت با عربستان اظهار داشت: هرگونه توافق درباره آینده کشور سوریه مستلزم «استقلال، عدم فشار و حضور از جانب دیگر کشورها» است. وزیر خارجه فرانسه در حالی این سخنان را بیان  کرد که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد به زودی به تهران سفر کند.
کاخ سفید اعلام کرد: با وجود اینکه مسکو تصمیم گرفته است نیروهای خود را از سوریه خارج کند، اما واشنگتن قصد خارج کردن نیروهای خود از این کشور را ندارد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا به پیشروی خود ادامه می‌دهد و هر چه در توانش دارد، برای پیروزی علیه داعش در همه جبهه‌ها و حفاظت از جان آمریکایی‌ها انجام می‌دهد.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی درباره ایده گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب و تشکیل یک پارلمان یا اتاق فکر مشترک بین این دو جریان، گفت: چون نه اصلاحات و نه اصولگرایان رأس و لیدر ندارند، بعید می‌دانم این گفت‌وگو اتفاق بیفتد، اگر چنین اتفاقی بیفتد، خیلی خوب است و حتی خود بنده نیز آمادگی گفت‌وگو دارم.
حسین سلیمی، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه پس از برجام تاکنون 25 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است، گفت: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود از این رقم تا پایان سال فقط پنج میلیارد دلار عملیاتی شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات