صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۷۲۲۱

از تبلیغات دروغ تا پیشنهادهای حیرت‌آور

درآمد خودرویی دولت دوازدهم در بودجه ۹۷
در حالی دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ درآمد دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی از محل مالیات واردات خودرو به کشور را در نظر گرفته است که این رقم در مقایسه با درآمدهای مالیاتی امسال کاهش 6/31 درصدی را نشان می‌دهد؛ چون در سال ۱۳۹۶ درآمد مالیاتی سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان مصوب شده بود. بررسی آمار بانک مرکزی در شش ماه سال‌ جاری نشان می‌دهد، از درآمد مالیاتی مصوب یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومانی تنها ۱۳۰ میلیارد تومان به دست آورده است. همچنین پیش‌بینی دولت درباره میزان درآمد از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. از آنجا که رقم مصوب مالیات شماره‌گذاری در بودجه سال‌ جاری یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان است، بنابراین دولت در این بخش افزایش 6/50  درصدی را برای خود در نظر گرفته است.
 
پیشنهادهای حیرت‌آور سعودی‌ها به صهیونیست‌ها
روزنامه «الشرق» مصر اسنادی را فاش کرده است که براساس آن در تاریخ 27 دسامبر 1966 رژیم سعودی به صراحت از رژیم صهیونیستی خواسته است تا سینا را اشغال کند و این مربوط به دوره تنش بین قاهره و ریاض است. عجیب‌تر اینکه عربستان برای تقویت ارکان رژیم صهیونیستی تلاش کرده و حمله به سوریه و جداسازی بخشی از آن (جولان) را پیشنهاد کرده است. عربستان همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است غزه و کرانه باختری را تحت سیطره خود بگیرد تا به این ترتیب راه هرگونه تحرکات فلسطینیان یا تلاش‌های هر کشور عربی برای آزادسازی فلسطین بسته شود که در آن صورت حق بازگشت آوارگان فلسطینی و قضایای حل‌وفصل نهایی نیز حذف می‌شود. طبق این اسناد، رژیم صهیونیستی به دقت برای دوره عادی‌سازی روابط طرح‌ریزی کرده است و موساد کمک‌های اطلاعاتی محرمانه به دستگاه اطلاعات عربستان ارائه داده که این کمک‌ها از سال 2012 افزایش یافته است.

دولت‌های عربی دیگر اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس با طرح ادعاهای واهی علیه کشورمان، گفت: «امروزه دولت‌های عربی دیگر اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را دشمن خود نمی‌دانند؛ بلکه ما را متحدی ضروری در برابر ایران می‌بینند. با رئیس‌جمهور مکرون اتفاق نظر داشتیم که باید جلوی تجاوزگری ایران در منطقه گرفته شود.» وی ادامه داد: «ایران همه جا هست؛ در لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه. آنها علناً خواهان نابودی ما هستند. آنها در حال تقویت حضور نیروهای دریایی، هوایی و زمینی خود در سوریه هستند و هدف‌شان هم جنگ با ماست.» اظهارات ضد ایرانی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نشان‌دهنده عجز و ناتوانی این رژیم است که با فرافکنی می‌کوشند با سیاست ایران‌هراسی به اهداف خود برسند.
     
تبلیغات طرح تحول سلامت دروغ بود!
فاطمه هاشمی‌رفسنجانی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در مصاحبه با روزنامه «آفتاب یزد» در جواب این سؤال که «با اجرای طرح تحول سلامت اعلام شد که مشکلات بیماران خاص برطرف شده، آیا این را قبول دارید؟» گفت: «خیر! همان موقع تبلیغات زیادی را در زمینه طرح تحول سلامت درباره بیماران خاص کردند که آن هم دروغ بود؛ چون تمامی تبلیغاتی که طرح تحول سلامت اعلام می‌کرد متعلق به بیماران خاص است، در سال ۷۶ اتفاق افتاده بود و ارتباطی با طرح تحول نداشت. اتفاقاً در طرح تحول مقداری هم برای بیماران ما مشکلاتی پیش آمد. برای نمونه بیماران تالاسمی که قبلاً همه داروهای‌شان را رایگان می‌گرفتند، اکنون باید برای برخی از داروهای‌شان هزینه پرداخت کنند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات