صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۷۷۶۷

اخبار کوتاه دوشنبه 4 دی

براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست امسال، در این مدت بیش از سه هزار و ۷۵ تن فرآورده‌های غذایی برای سگ و گربه از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس آمار، طی واردات این حجم غذا به کشور، ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۷۸۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بیش از ۱۹ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۲۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر پایتخت با کنایه به محمدعلی نجفی شهردار تهران به دلیل غیبتش در این روزها در آخرین جلسه شورا گفت: تهران وضعیت بدی دارد و حالش خوب نیست؛ چرا که زمین آن می‌لرزد و هوای آن هم آلوده است و قیمت‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد، صدها هزار نفر در ۲۹ آذر در پارک‌ها، خیابان‌ها و ماشین‌های‌شان خوابیدند، مردم نباید خودشان را تنها و بی‌کس احساس کنند.
امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با پادشاه عربستان به تکرار ادعاهای واهی ضد ایرانی خود پرداخت و اظهار داشت: ما با نقش مخرب ایران در منطقه و تجهیز حوثی‌ها به فناوری موشک بالستیک مخالفیم! ما در کنار عربستان بوده و از این کشور در برابر تهدیدات حمایت می‌کنیم. وی مدعی شد که باید با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه مقابله شود.
علیمراد اکبری، معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک و در راستای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی، ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرد. برای اجرای این طرح امسال 3200 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و ۵۰ درصد به آن تخصیص یافته است.
«کیث مِیِرز» استاد دانشگاه آریزونا در نتیجه تحقیقات خود گفته که رقم گزارش شده از تعداد آمریکایی‌هایی که بر اثر قرار گرفتن در معرض تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست داده‌اند، خیلی بیشتر از آمار اعلامی است و آمار صحیح قربانیان، رقمی بین 340 هزار تا 690 هزار شهروند آمریکایی است.
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری اعلام کرد: با رئیس دولت اصلاحات هماهنگ کرده‌ایم و قرار است، همزمان با کنگره سراسری مردم‌سالاری در اوایل اسفند ماه از طرح پارلمان اصلاحات رونمایی ‌‌شود. گفته می‌شود، این طرح قرار است جایگزین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات