صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۷۹۱۷

اخبار کوتاه شنبه 9 دی

«آقاپور» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان طرحی را برای جلوگیری از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۷ تدوین کردند. نمایندگان در این طرح به دنبال این هستند که فرمول جدیدی را برای قیمت حامل‌های انرژی ارائه کنند که افزون بر اینکه افزایش یکباره و زیادی را در قیمت حامل‌های انرژی نداشته باشیم، در عین حال بتوانیم قیمت‌ها را به فوب نزدیک کنیم.
تلویزیون شبه‌دولتی العراقیه اعلام کرد: عراق در دومین نشست از دوره دوم تشکل موسوم به پارلمان عربی با قطعنامه‌ای که مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شده و حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی توصیف کرده بود، مخالفت کرده است. گزارش‌ها حاکی است، قطعنامه مذکور با موضوع «دخالت‌های ایران» و درج نام حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی مطرح شده است.
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از سران فتنه طی‌ نامه‌ای خطاب به الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس از او خواسته است شورای اجرایی حزب اعتماد ملی را تشکیل دهد. در این نامه اشاره شده است، با توجه به تمایل نداشتن رسول منتجب‌نیا برای مدیریت شورای اجرایی حزب اعتماد ملی، این مسئولیت با توجه به سوابق الیاس حضرتی به او واگذار شده است.
میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بودجه آموزش و پرورش برای سال ۹۷ رضایت‌بخش نیست. وی در این باره افزود: آموزش ‌و پرورش در پایان سال 96 حدود 10 هزار میلیارد تومان بدهی به معلمان خواهد داشت که اگر تا پایان امسال تکلیف آن را مشخص نکند، این بدهی به سال 97 منتقل خواهد شد.
براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه، بیش از هزار و ۹۰۹ تن فلاسک از ۱۶ کشور جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم فلاسک، ۴ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۲۰ دلار ارز از کشور خارج شده که بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۸۶۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
یک منبع آگاه براساس آمار تانکرها اعلام کرد: میزان واردات نفت خام ایران به دست مشتریان عمده آسیایی در ماه نوامبر ۲۹ درصد کاهش یافت و به کمترین حجم از آوریل سال ۲۰۱۶ رسید. در مجموع طی ماه گذشته چین، ژاپن، هند و کره جنوبی 36/1 میلیون بشکه در روز از ایران نفت وارد کردند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات