صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۲۴۹

از اسب تروا تا پاسخ به مطالبات

1ـ واگذاری ۱۴ هزار پروژه نیمه‌کاره به بخش خصوصی
به تازگی دولت ضمن ارائه لایحه بودجه، کتابچه مجزایی تحت عنوان «پروژه‌های نیمه‌کاره قابل واگذاری به بخش خصوصی» را به که تاکنون در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، مجلس ارائه کرده است. بر اساس این، در سال آینده 14 هزار و 500 طرح غیر حاکمیتی که حالت تصدی‌گری دارد، از طریق پروژه مشارکت خصوصی‌ـ عمومی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. برای اجرای این 14 هزار و 500 طرح، 68 هزار میلیارد تومان منابع لازم است که 15 هزار میلیارد تومان از طریق بودجه عمرانی، 30 هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی، 16 هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و آورده 10 درصدی بخش خصوصی تأمین خواهد شد. یک کارشناس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات منابع مورد نیاز طرح‌های نیمه‌تمام و آورده بخش خصوصی، گفته است: «به طور کلی 71 هزار طرح استانی و 6 هزار طرح ملی نیمه‌کاره وجود دارد که اتمام آنها 20 سال طول می‌کشد؛ در حالی که متوسط عمر آنها 14 سال است. همچنین در حال حاضر رئیس مجلس رقم برآوردی هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را حدود 600 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.»

2ـ حامیان آشوب اهمیتی برای مردم قائل نیستند
«گرین گرینوالد» نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: «علاقه زیادی برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران از سوی کسانی وجود دارد که وانمود می‌کنند نگران مردم ایران هستند، اما در عمل کمترین اهمیت را برای آنها قائلند.» وی در ادامه گفت: «اولین شخص، دونالد ترامپ است که در توئیتر خود برای رفاه مردم ایران ابراز نگرانی کرده است. این همان رئیس‌جمهوری است که حدود سه ماه پیش با امضای فرمانی مردم ایران را از ورود به خاک کشورش منع کرده است.» روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: «ترامپ همان کسی است که خودش را هم‌ردیف وحشی‌ترین دیکتاتورهای جهان، از جمله دیکتاتورهای عربستان و دیگر نقاط جهان قرار داده است.» وی گفت: «بسیاری از تحلیلگران غربی که ژست نگرانی از نقض حقوق بشر در ایران را می‌گیرند، آدم‌های اندیشکده‌هایی هستند که پول آنها را دیکتاتورهای سرکوبگر منطقه و دیگر خودکامگان می‌دهند.»

3ـ آمریکا در حال آماده کردن «اسب تروا» برای ایران است
رئیس‌جمهور چچن روسیه از مواضع ترامپ که وعده حمایت از آشوبگران در ایران در زمان مناسب را داد، به شدت انتقاد کرد. رمضان قدیروف اعلام کرد، آمریکا در حال آماده کردن «اسب تروا» برای ایران است. وی ضمن بیان این مطلب در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، با اشاره به پیامدهای دردناک دخالت‌های قبلی آمریکا در مناطق گوناگون جهان نوشت: ملت‌های لیبی، سوریه، عراق، افغانستان، صربستان، ویتنام و... چنین کمک مؤثری را دریافت کرده بودند. گفتنی است، رئیس‌جمهوری چچن پیشتر نیز با بیان اینکه فقط حکومت و مردم ایران می‌توانند مسائل کشور خود را حل کنند، گفته بود: روسیه به عنوان همسایه ایران، علاقه‌مند به صلح و آرامش و ثبات در این کشور است.

4ـ باید به اعتراضات و مطالبات مردم پاسخ داده شود
یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه «آرمان» با انتقاد از عملکرد دولت گفت: «برخی از اظهارات جهانگیری مثلاً موضعگیری‌اش نسبت به تجمعات اخیر قابل نقد است؛ زیرا به‌طور کل معاون اول منکر اعتراضات واقعی شد و آن را به جریان پشت پرده منتسب کرد؛ اما واقعیت این است که اعتراضات وجود دارد. اجتماعاتی که روبه‌روی مجلس، بانک مرکزی و بخش‌های گوناگون مشاهده شد، هیچ‌یک هدایت شده نبود و کاملاً خودجوش بود. بنابراین، واقعیت این است که این اعتراضات پیش از این وجود داشته است. اعتراضات اقتصادی مردم بحق است و باید به این اعتراضات و مطالبات پاسخ داده شود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات