صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۸۶۲۱

از مذاکره تا اعتراف

1ـ اعتراف دیرهنگام اصلاح‌طلبان!
محسن آرمین از چهره‌های اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه «شرق» درباره عملکرد رسانه دولتی انگلیس در اتفاقات اخیر نوشت: «بي‌بي‌سي طي اين ماجرا برخلاف شيوه معهود، با وضوح تمام از سطح حرفه‌اي خود فاصله گرفت، به‌گونه‌اي كه حتي ضرورتي به تظاهر به رعايت اصول و قواعد خبررساني نديد و شعار «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا» در تمامي گزارش‌هاي خبري و تحليلي بي‌بي‌سي تكرار شد... خط خبري و تبليغاتي بي‌بي‌سي در اين مدت را مي‌توان اين چنين خلاصه كرد: پايان كار اصلاح‌طلبان و فقدان نيروي سياسي مردمي و موجه در درون نظام كه بتواند مطالبات مردم را پيگيري كند و ضرورت انتقال رهبري اپوزيسيون به خارج از كشور و پوشاندن اين قبا بر تن رضا پهلوي.» یادداشتی که نشان می‌دهد، اصلاح‌طلبان نیز این روزها به دنبال هویدا کردن ماهیت این رسانه هستند؛ اما باید از آنها پرسید چرا اینقدر دیر و چرا حالا که منافع خود را در خطر می‌بینند؟!

2ـ مذاکره شاهزاده زندانی با مقامات سعودی
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد، بن طلال شاهزاده 62 ساله و یکی از ده‌ها اعضای خاندان سلطنتی، مقامات دولتی و تجار سعودی است که اوایل ماه گذشته میلادی در موجی از بازداشت‌های تجار و شاهزادگان به دست دولت ریاض، دستگیر شد. رسانه‌ها خبر داده‌اند، مقامات سعودی اعلام کردند اگر او خواستار آزادی است، باید حداقل شش میلیارد دلار پرداخت کند. در این باره یک مقام ارشد عربستان سعودی به این رسانه غربی خبر داده است بن طلال در حال مذاکره با مقامات است تا راه‌حلی برای پرونده و موضوع بازداشت او حاصل شود؛ اما تاکنون درباره شرایط مورد اجماع دو طرف به توافق نرسیده‌اند. بر اساس این، گفته می‌شود بن طلال حاضر به پرداخت مبلغ درخواستی است؛ اما به این شرط که مقامات عربستان تأیید کنند او هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است.

3ـ پاسخ آستان قدس درباره موضوع پرداخت مالیات
آستان قدس رضوی در ردّ ادعای علی مطهری درباره پرداخت مالیات آستان قدس اعلام کرد: «در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی، همانند همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، «مالیات تکلیفی» و «مالیات بر ارزش‌افزوده» حسب دستور رهبر معظم انقلاب مطابق قواعد قانونی پرداخت می‌شود. تولیت محترم آستان، بیشترین تأکید را بر ضرورت شفافیت مالی در همه بخش‌های آستان داشته‌اند و اسناد این پرداخت‌های مالیاتی کاملاً شفاف و در دسترس است. در خصوص نذورات و موقوفات آستان قدس (مانند دیگر بقاع متبرکه)، مطابق نص صریح قانون، موقوفات، نذورات و هدایای نقدی و غیرنقدی اهدایی به همه عتبات مقدسه، مساجد، تکایا و... مشمول معافیت مالیاتی هستند. بر‌ همین ‌اساس، احتمالاً جناب آقای مطهری خوب می‌دانند که چرا بابت مؤسسات فرهنگی و انتشاراتی که مدیریت آنها را برعهده دارند، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند!»

4ـ 42 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند
کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون 226 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد 52 هزار نفر مربوط به شهر تهران است. وی با اشاره به کسری درآمد 75 هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه بیکاری کشور در سال 1392، افزود: سال‌های 1393، 1394 و 1395 حدود 55 هزار میلیارد تومان از این میزان کسری با تلاش و برنامه‌ریزی جبران شده است. یاوری با بیان اینکه به ازای هر شش بیمه شده یک مستمری‌بگیر در کشور وجود دارد، عنوان کرد: 13 میلیون نفر بیمه شده اصلی و 9 میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده اجباری در کشور وجود دارد و جمعیت زیر پوشش تأمین اجتماعی نیز 42 میلیون نفر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات