صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۵۷

دشمنان یک برادری

یکی از روش‌های مرسوم جنگ روانی رسانه‌های غربی، همواره وارونه نشان دادن موضوعات اجتماعی در ایران بوده است[...]

یادداشت: یکی از روش‌های مرسوم جنگ روانی رسانه‌های غربی، همواره وارونه نشان دادن موضوعات اجتماعی در ایران بوده است؛ در تازه‌ترین این رفتارهای رسانه‌ای تلاش می‌شود، برای انحراف افکار عمومی از واقعیت این روزهای غرب، از ایران و ایرانی و نیروهای حافظ امنیت و نظم کشورمان، به‌دروغ یک چهره نژادپرستانه به نمایش گذاشته شود!

گزاره خبری: اصل ماجرا، اقدام پلیس در برخورد با یک خودروی متخلف در یزد است که سرعت بالای 160 کیلومتر داشته و با اخطار و حتی تیرهوایی پلیس متوقف نمی‌شود تا این‌که سرانجام آتش می‌گیرد و چند نفر از مهاجران غیرقانونی افغان در این سانحه جان می‌سپارند؛ اما آیا همه رفتارهای ایران در خصوص مهاجران را می‌توان به این موضوع خلاصه کرد؟ بر اساس آمارهای رسمی اعلام‌شده، حدود سه میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند که حدود یک‌و‌نیم میلیون نفر آنان به‌صورت غیرقانونی در ایران هستند! بااین‌حال، همه مهاجرین حتی غیرقانونی نیز در تمام این سال‌ها از یارانه‌های غیرمستقیم دولت ایران به انواع کالاها و خدمات دولتی بهره‌مند بوده‌اند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انتشار گزارشی در وب‌سایت خود در سال گذشته با اشاره به تحصیل رایگان بیش از 480 هزار دانش‌آموز پناه‌جوی افغان در مدارس ایران، اقدام دولت ایران برای فراهم کردن زمینه تحصیل مهاجرین افغان را مورد تحسین قرارداد. بالغ‌بر 16500 دانشجوی افغان نیز تحصیل می‌کنند که شامل دانشجویانی می‌شوند که در ایران اقامت دارند و یا در ایران متولد شده‌اند و یا برای ادامه تحصیل به ایران آمده‌اند و 8 هزار نفر نیز تاکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند، همچنین بالغ‌بر 16 هزار افغان آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را در ایران فراگرفته‌اند، در بخش مسائل پزشکی هم بالغ‌بر 117 هزار پناه‌جوی دارای بیماری‌های خاص از خدمات رایگان بیمه‌ای در ایران بهره‌مند هستند؛ به‌عنوان‌مثال درمان بیماری سوراخ قلب (ASD) که بیماری شایع در میان کودکان افغانستان است و در این کشور امکان درمان آن وجود ندارد، در جمهوری اسلامی ایران به‌صورت رایگان انجام می‌شود. در مورد ورزش نیز بالغ‌بر 50 هزار تن از پناه‌جویان افغان که 5 هزار تن از آنان زن هستند، در ایران به فعالیت‌های ورزشی مشغول‌اند و بسیاری از آن‌ها امروز در تیم‌های ملی افغانستان و در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند، در عرصه هنر نیز بازیگران افغانستانی در سطح اول سینمای ایرانی حضور دارند! این‌ها تنها گوشه‌ای از رفتارهای واقعی ایران در برخورد انسانی با برادران مهاجر افغان است.

گزاره تحلیلی: در مقایسه با این رفتار حسنه بد نیست گوشه چشمی به رفتارهای غربی‌ها در برخورد با مهاجران به کشورشان بیندازیم، مهاجرانی که از کوچک‌ترین خدمات اجتماعی در غرب محروم‌اند و مادران و فرزندان آواره در این کشورها به‌صورت جداگانه در قفس انداخته می‌شوند و در عوض همچنان در غرب ادعای حقوق بشری می‌شود!(نویسنده: سید فخرالدین موسوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات