صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۶۶

اخبار کوتاه شنبه 30 دی

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: با توجه به ایجاد پلت‌فرم پرداخت بین سریلانکا و بانک توسعه صادرات ایران، قرار است تا ماه فوریه سال جاری، سریلانکا 42 میلیون دلار از پول نفت وارداتی ایران را بپردازد. گفتنی است، سریلانکا از سال 2013 در پرداخت پول نفت وارداتی از ایران با مشکل مواجه بود؛ اما به تازگی صندوق بین‌المللی پول 1/5 میلیارد دلار بودجه به سریلانکا اختصاص داده است.
حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش دستباف گفت: در ماه‌ها و سال‌های اخیر صادرات فرش دستباف روند رو به رشدی را تجربه می‌کند که امیدواریم در پایان سال جاری شاهد صدور بیش از 400 میلیون دلار فرش دستباف از کشور به بازارهای هدف صادراتی باشیم. وی افزود: متوسط میزان صادرات فرش دستباف ایران در دهه‌های اخیر سالیانه 500 میلیون دلار بوده است.
نخستین جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به ریاست الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس در قلهک برگزار شد. این در حالی است که در این جلسه حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل محصور این حزب شرکت نکرد. گفتنی است، منتجب‌نیا با وجود مخالفت اعضا به دلایل نامشخصی از سمت خود در این حزب استعفا داده است.
توافقات نهایی بین ایران‌خودرو و شرکت دایملر برای تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران صورت گرفته و از اوایل سال آینده تولید این محصولات در ایران آغاز می‌شود. برای سال‌ 1397 تولید حدود دو هزار و 500 دستگاه خودروی بنز پیش‌بینی شده و مدل‌های اقتصادی‌تر این خودرو در ایران تولید خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور به اروپا طی هفته آینده خبر داد. «هیدر نائورت» تصریح کرد: تیلرسون ابتدا به لندن و پاریس برای مذاکره درباره ایران و سوریه سفر خواهد کرد و سپس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس»، عازم سوئیس خواهد شد.
محمد قوچانی از انتشار روزنامه جدید خود که البته ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران است، خبر داد و نوشت: از چهاردهم بهمن ماه روزنامه «سازندگی» را تقدیم یاران وفادارمان در این سال‌ها می‌کنیم. گفتنی است، قوچانی از چندی پیش به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور منصوب شده ست.
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: برخی کشورهای اسلامی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی دست و پا می‌زنند؛ ولی قرآن، رژیم صهیونیستی را نماد سلطه‌طلبی و فساد در زمین معرفی کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات