صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۱۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 13 شهریور

روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرد: سهم صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی در 5 ماه سال جاری 60 میلیون و 737 هزار تُن به ارزش 17 میلیارد و 800 میلیون دلار بود. پنج کشور عمده مقصد صادراتی ایران در این مدت به ترتیب چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان بوده‌اند که مبلغی بالغ بر 13 میلیارد و 377 میلیون دلار را به خود اختصاص دادند. سهم واردات کالا به ایران نیز طی پنج ماهه سال ‌جاری به 14 میلیون و 126 هزار تُن به ارزش 17 میلیارد و 739 میلیون دلار رسید.
روزنامه «آفتاب یزد» در اعترافی دیرهنگام نوشت: «اروپا با شعارهایی که می‌دهد نقش پلیس خوب را بازی می‌کند. آنها عملاً با آمریکایی‌ها بیشتر همکاری می‌کنند. آنها به دنبال این هستند که در بلندمدت نتایج خواسته‌های ترامپ را به ایران تحمیل کنند، این یک واقعیت است. نمونه‌اش اقدامات اخیر فرانسه است. با این بازی در صدد هستند تا توان اقتصادی ایران تحلیل برود و زمانی که این توان تحلیل رفت، آنگاه خواسته‌های آمریکا و اروپایی‌ها در بحث مذاکرات و تعهدات جدید شکل می‌گیرد.»
«محمد قوچانی» در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «تاریخ مذاکرات در ایران نشان می‌دهد که پدران تحریم‌ها همین دموکرات‌ها (کارتر و کلینتون) هستند... به همین علت در رأس دولت روحانی این باور جدی وجود دارد که روشن نبود هیلاری کلینتون خیلی بهتر از دونالد ترامپ باشد». عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: «غرب‌گرایان فکر می‌کنند کلید توسعه ایران در رابطه با غرب است و به محض مذاکره، رابطه برقرار می‌شود و به محض رابطه، پرنده کوچک خوشبختی بر شانه ایران می‌نشیند».
وزیر دفاع یمن (وابسته به دولت نجات ملی) ائتلاف سعودی و اماراتی را به حملات تلافی‌جویانه بیشتر تهدید کرد و گفت که متجاوزان به یمن در آینده، شاهد مرحله سختی خواهند بود. سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» با بیان اینکه ائتلاف سعودی و اماراتی در یک قدمی فروپاشی کامل قرار دارد، بر این نکته تأکید کرد: «ما به این ائتلاف قول می‌دهیم هزینه سنگین جنایت‌های زشت خود در حق مردم یمن را بدهد.»
ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حزب‌الله پایگاه تولید موشک‌های نقطه‌زن در منطقه بقاع لبنان احداث کرده، اعلام کرد: این پایگاه طی سالیان اخیر برای تولید ابزارهای جنگی با نظارت ایران ایجاد شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات