صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۹۱۸۰

اخبار کوتاه شنبه 14 بهمن

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: ۲۰ درصد تالاب «میان کاله» در مازندران خشک و برخی تالاب‌ها، همچون عباس‌آباد به طور کامل خشک شده است. وی افزود: برداشت غیر مجاز از چاه‌های مجاز و حفر چاه‌های غیر مجاز یکی از دلایل مهم آسیب دیدن تالاب‌هاست، این در حالی است که در حال حاضر حدود 70 هزار چاه مجاز و 45 هزار چاه غیر مجاز در مازندران وجود دارد.
محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگرچه امیدواری به یک جریان سیاسی یا ناامیدی از آن، مانند اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان امری نسبی است؛ اما به ‌هر حال امید مردم با توجه به انتظاراتی که داشتند، رو به کاهش است. وی در ادامه افزود: دلیل آن‌ هم برآورده نشدن وعده‌ها بر اساس انتظارات است، به ویژه آنکه مردم در حوزه اقتصادی، بازار کار و امور عینی و ملموس‌تر گشایش چندانی ملاحظه نمی‌کنند.
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی، معاون وزیر امور خارجه مبنی بر برطرف شدن موانع بر سر راه معاملات پولی و بانکی بین‌المللی کشورمان پس از برجام، اظهار داشت: طبق گفته آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی بانک‌های خارجی با ما همکاری نمی‌کنند، حال اگر بانکی با آقای عراقچی کار می‌کند، ما از آن بی‌خبریم!
وزارت خزانه‌داری آمریکا 13 فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با جنبش حزب‌الله لبنان تحریم کرد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است، شش فرد و هفت نهاد به دلیل ارتباط با بخش مالی حزب‌الله به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند. بر اساس این، همه اموال و دارایی‌های آنها در آمریکا توقیف شده و هیچ شخص یا شرکت آمریکایی اجازه معامله با آنها را ندارد.
سازمان ملل در گزارشی موسوم به دورنمای وضعیت اقتصادی جهان، از بهبود وضعیت اقتصادی ایران طی سال‌های اخیر خبر داد و اعلام کرد: رشد اقتصادی ایران در نتیجه توسعه صادرات نفت و گاز در سال 2016 به 12/5 درصد رسید و در سال 2017 نیز این کشور رشد اقتصادی 5/3 درصدی را تجربه کرد که رقم قابل توجهی است.
«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست هماهنگی قانونگذاران حزب‌ جمهوری‌خواه با تکرار اتهامات تکراری علیه ایران و روسیه گفت: «در صد روز آینده، ما یا از همکاری بین‌المللی برای سخت‌گیری علیه ایران در تمام آن حوزه‌ها برخوردار خواهیم شد یا از توافق خارج می‌شویم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات