صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۷۴

اخبار کوتاه شنبه 1 اردیبهشت

طی مراسمی با حضور محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان 2000 فقره از اسناد املاک علوی به مردم خواف در استان خراسان رضوی اهدا شد. اراضی علوی املاکی است که سند مالکیت آنها به نام رضاخان بوده و سپس به محمدرضا واگذار و در نهایت به بنیاد پهلوی منتقل شده است. این املاک پس از انقلاب اسلامی ایران، در اختیار بنیاد علوی قرار گرفته است که این املاک بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و با هدف حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند به مردم اهدا می‌شود.
سیدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه بیش از 160 نفر از نمایندگان مجلس به روحانی خبر داد و گفت: نمایندگان در این نامه از رئیس‌جمهور خواستار تغییر ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی از این سمت شدند؛ زیرا در چند سال گذشته که سیف سکاندار بانک مرکزی است، شاهد وضعیت بی‌ثباتی در اداره بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری هستیم.
«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: روسیه به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهند گروه تروریستی جیش‌الاسلام اقدام به تولید سلاح‌های شیمیایی در سوریه کرده است. بر اساس این، مشخص شده گروه‌های مسلح در سوریه مقادیر زیادی ماده «هگزامین» که از آن برای تولید تسلیحات شیمیایی استفاده می‌شود، در اختیار داشته‌اند.
«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شد، ایران با قاچاق تسلیحات، از قبیل موشک و پهپاد به یمن تروریسم در این کشور را تغذیه می‌کند. این اتهام‌های بی‌اساس عربستان سعودی در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ائتلاف این کشور در مقابله با نیرو‌های انصارالله یمن مطرح می‌شود.
هیئت وزیران کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی را موظف کرد از ارز یورو برای گزارش‌گری و انتشار آمار، اطلاعات و داده‌های مالی خود استفاده کنند. بر اساس این گزارش، بانک مرکزی موظف شد از تاریخ ابلاغ این مصوبه، نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به‌ صورت مستمر اعلام و مدیریت کند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با انتقاد از حمله اخیر به این کشور، اعلام کرد: حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه حمله به مذاکرات ژنو بوده است.
طبق آمار تجارت خارجی کشورمان در سال 96، بالغ بر 148 هزار و 546 تن موز به ارزش 481 میلیارد و 888 میلیون و 340 هزار تومان به کشور وارد شده است که معادل آن 192 میلیون و 951 هزار و 466 دلار می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات