تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۲۷۵

مفتیان دربار سعودی که به نام اسلام و به کام صهیونیسم فتوا می‌دهند

(روزنامه جمهوري اسلامي – 1396/05/09 – شماره 10932 – صفحه 10)

از دیرباز تا کنون دین و مذهب در سرزمین‌های اسلامی بازیچه برخی پادشاهان جور و ابزار حکمرانی سلاطین ظالمی بود که برای بقای بیشتر خود در حکم، واعظان مزدور و علمای وفادار به دربار را به خدمت می‌گرفتند تا هر غلطی را که مرتکب می‌شوند با بکاربردن احادیث و روایات جعلی، توجیه کنند و مردم کم سواد و بی‌سواد را ساکت کنند و تاریخ نیز نشان داده تا اندازه زیادی هم این شیوه کارساز بوده است.

امروز در روزگاری زندگی می‌کنیم که اغلب مردم نسبت به بسیاری از مسائل پیرامون خود آگاهی دارند و کمتر حادثه‌ای در دنیا رخ می‌دهد که مردم از آن بی‌خبر باشند. کشتارها، زندگی خصوصی بسیاری از مشاهیر، ورزش‌های مختلف، حوادث سیاسی و اجتماعی از مواردی هستند که هر چقدر هم رسانه‌ها بخواهند آن را به تیغ سانسور بسپارند اما با بازتاب آن توسط کاربران و فعالان فضای اجتماعی، این حوادث در کسری از ثانیه به سراسر دنیا مخابره می‌شود و بازتاب پیدا می‌کند.

این روزها جهان اسلام بویژه منطقه خاورمیانه گرفتار حوادث بزرگی است که هر گوشه آن به سالها تلاش برای حل آن نیاز است، اما متاسفانه با دخالت‌های وقیحانه و شرم آور مفتیانی که در دربارهای این پادشاه و آن امیر به استخدام درآمده اند، امیدی به حل این گرفتاری‌ها نیست.

عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین سالهاست که با دخالت گمراه‌کننده این مفتیان شاهد ریخته شدن خون مسلمانان بی‌شمار هستند درحالیکه دشمنان واقعی اسلام در این منطقه به لطف این مفتیان از شرایط امن بی‌سابقه‌ای برخوردارند.

در تازه‌ترین اقدام یکی از مفتیان دربار سعودی، درخواست وی از فلسطینی‌ها برای رها کردن مسجد الاقصی برای یهودیان، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی به شکل کم سابقه‌ای برانگیخته شده و به سوژه جدید و پر حاشیه‌ای برای این کاربران تبدیل شده است.

"احمد بن سعید القرنی" از مفتیان دربار سعودی در چند توییت متوالی در صفحه خود بر روی توییتر ادعا کرد که مرگ در راه مسجد الاقصی شهادت نیست.

وی علیرغم حدیث شریف پیامبر اسلام که می‌فرماید: «افضل الجهاد کلمه حق عند سلطانٍ جائر» نوشت: آیا حرمت خون مسلمان فلسطینی کمتر از مسجد الاقصی است؟ از خدا بترسید و خون مردم را مباح نکنید، چه کسی گفته است که مرگ در راه مسجد الاقصی شهادت است؟

القرنی با تشویق مردم به خودداری از مقابله با صهیونیستها از مردم فلسطین خواست از رهبران ماجراجوی خود پیروی نکنند، زیرا فلسطینی‌ها هیزمِ جنگی محکوم به شکست شده‌اند.

وی در توجیه ادعای خود نوشت: یهودیان از مسجد الاقصی دست نخواهند کشید زیرا آنان همانند روباهی هستند که ملخی به دست آورده. از آن گذشته، اعراب، برای آزادی قدس، لشکری نخواهند فرستاد و به این ترتیب کاری که حماس می‌کند هلاکت محض است و خدا دستوری در این زمینه نداده است.

این مبلغ سعودی همچنین مدعی شد هیچ دلیلی از قرآن و سنت وجود ندارد که ثابت کند در صورت ضعف و نداشتن نفر و مهمات همچنان باید با دشمن بجنگند.

القرنی افزود: مسجد الاقصی مال ماست نه یهودیان اما فقط زمانی به ما بر می‌گردد که خداوند دستور دهد و توپ و تانک و قدرت داشته باشیم نه این که به چاقو و سنگ متوسل شویم.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال این این موضع گیری‌های مشکوک و سازشکارانه وهابیت سعودی که بازگو‌کننده امیال باطنی حاکمان و خائنان به حرمین شریفین ودیگر خائنان به آرمان فلسطین است واکنش نشان دادند.

به نوشته وبگاه "وطن یغرد تحت السرب"، "کمال الدین صدقی" خطاب به القرنی نوشت: نظرت درباره اموال مسلمانان که پادشاهت آن‌ها را دو دستی تقدیم ترامپ کرد تا تخت پادشاهی خود را حفظ کند، چیست؟

فهد نیز نوشت: این جنگ، فقط از نظر منافقان "جنگ محکوم به شکست" است.. این نوشته‌ها، چیزی نیست جز زمینه سازی برای عادی سازی روابط با یهودیان بر اساس دستورات پادشاه..

محمد نیز تاکید کرد: تو پست فطرتی صهیونیست بیش نیستی که به خفت و خواری شنیدن از اربابان یهودی خیبر عادت کرده است؛ حماس، نماد شرافت و تاج سر امت است.

پیشتر علمای وهابی دربار آل‌سعود برای هموار کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تشویق به فاصله گرفتن رژیم سعودی و دیگر رژیم‌های مرتجع عربی از آرمان فلسطین اقدام به صدور فتواهای متعددی کرده بودند که در ذیل می‌خوانید:

شیخ اسامه بن باز: در صورتی که ولی امر مسلمین! صلح با اسرائیل را ضرورت و مصلحت بداند، می‌توان به طور دائم و یا موقت صلح نمود.

عبدالعزیز آل‌شیخ: راهپیمایی برای همبستگی با مردم غزه و فلسطین حرام و بی‌فایده است!

شیخ صالح الفوزان: لعن و نفرین کردن اسرائیل حرام است

شیخ محمد العریفی: من با صراحت می‌گویم که جنگ با کشورهای صلح‌طلبی مثل عربستان، اسرائیل و قطر جایز نیست!

علاوه بر احمد بن سعید القرنی، شیخ عبدالرحمن السدیس خطیب جمعه مسجد الحرام در خطبه نماز جمعه هفته گذشته خود، بازگشایی درهای مسجد الاقصی و برچیده شدن گیت‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته را نتیجه تماس‌های تلفنی و تلاش‌های ملک سلمان پادشاه سعودی دانست و ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی به هیچ تنگاشت که با واکنش خطیب مسجدالاقصی روبرو شد.

نکته جالب اینجاست زمانی که مردم فلسطین پشت درهای مسجدالاقصی در حال مقاومت در برابر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بودند، پادشاه عربستان در سواحل مراکش در حال خوشگذرانی و گذراندن تعطیلات تابستانی بود و هنوز هم درآنجا به سر می‌برد و خطیب مسجدالحرام پیروزی مردم فلسطین را به حساب پادشاه سعودی می‌گذارد.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیات عالی اسلامی فلسطین در واکنش به خطیب جمعه مسجد الحرام گفت: صدها هزار فلسطینی از سرتاسر اراضی اشغالی خود را به قدس رسانده و در نهایت موفق به تحقق اهداف خود مبنی بر برداشتن گیت‌های امنیتی، دوربین‌های مداربسته، پایه‌های فلزی و لغو تمامی محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی دشمن صهیونیستی شدند و به مسئولیت خود در قبال این مسجد پس از دعوت مراجع دینی و اسلامی به نحو احسن عمل کردند. فلسطینی‌ها با ایستادگی خود اسرائیل را وادار به بازگشایی تمامی درهای مسجدالاقصی کردند اما عجیب است که برخی سران و حکام کشورهای عربی می‌خواهند این پیروزی را به خود نسبت دهند.

وقت آن رسیده است که مفتیان دربار سعودی این نکته را بدانند که آگاهی آحاد امت اسلامی فراتر از درک و فهم پیروان وهابی آنهاست و مسلمانان در سایر کشورهای اسلامی دنباله رو آنان نیستند و مواضع سازشکارانه و منافقانه آل سعود و مفتیان درباری آنها را خوب تشخیص می‌دهند، مفتیانی که سالها خائنان به حرمین شریفین و آرمان فلسطین را بعنوان خادمان به حرمین و مدافعان از آرمان فلسطین جا زدند اما رفتار آنها تا امروز عکس آن را ثابت کرده است.

http://jomhourieslami.net/?newsid=142691

ش.د9602238

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات