صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۳۵۲

حرف روز/ تاريخ انقلاب در معرض تحريف!

در سي‌و‌نهمين سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامي قرار داريم و قطار انقلاب اسلامي در مسير حرکت به سمت تحقق اهداف و آرمان‌ها، با موانع و مشکلات متعددي مواجه است که بررسي آنان با هدف اصلاح و مرتفع کردن آنان ضرورتي فوريت يافته به شمار مي‌آيد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: در سي‌و‌نهمين سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامي قرار داريم و قطار انقلاب اسلامي در مسير حرکت به سمت تحقق اهداف و آرمان‌ها، با موانع و مشکلات متعددي مواجه است که بررسي آنان با هدف اصلاح و مرتفع کردن آنان ضرورتي فوريت يافته به شمار مي‌آيد. دهه فجر فرصت مناسبي است تا آنچه در طول اين چهار دهه بر ملت ايران گذشته است، مورد مطالعه و بررسي قرار گيرد و نقاط قوت و ضعف مسیر طی شده در بستري تاريخي آشکار شود.
از معضل کارآمدي و شايسته‌سالاري و کوشش براي تحقق عدالت و... که بگذريم، يکي از خطرهایی که انقلاب اسلامي را تهديد مي‌کند، تحريف تاريخ آن است. افراد و گروه‌هاي سياسي گوناگون گاه در جايگاه تغيير حقايق به نفع خود عمل کرده و روايت ديگري وراي حقيقت را از گذشته تصويرسازي ميکنند. اين تحريف معمولاً با هدف خروج از بدنامي و فرار از پاسخگويي صورت مي‌گيرد. پشيمانان از گذشته و آنهايي که در طول اين ايام دستخوش تحول و استحاله فکري شده‌اند، کم نيستند که به ميدان تاريخ آمده و جبران ضعف‌هاي خود را در تحريف تاريخ مي‌يابند!
در اين ميان، آنچه به مسلخ مي‌رود، حقيقت است و مخاطبانی از نسل جوان امروز که نه تنها راهي هموار براي فهم آنچه گذشته است، نمي‌يابند؛ بلکه بر سردرگمي‌هاي‌ آنها افزوده می‌شود و گاه در پيچ و خم‌هاي اين روایت‌ها و قرائت‌هاي گوناگون گير کرده و از فهم حقيقت مأيوس می‌شوند!
در اين ايام، افراد گوناگونی به بهانه فرارسيدن دهه فجر حوادث انقلاب را شرح داده‌اند که متأسفانه حاوي نکاتي نادرست و تاريخ تحريف‌شده است. برای نمونه در «همايش بازرگان و انقلاب اسلامي» يکي از اعضاي نهضت آزادي تلاش کرده تا عملکرد پر انتقاد دولت موقت را تطهير کرده و آن را به مثابه دولتي موفق معرفي کند! مدتي پیش نيز در انتخابات گذشته به ياد داريم که چطور برخی جريان‌هاي سياسي تلاش کردند با جابه‌جايي شهید و جلاد بهره‌هاي سياسي خود را از گذشته کسب کنند.
مراقبت از تاريخ انقلاب اسلامی، امروز يکي از وظايف نيروهاي انقلابي و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامي است که نبايد از آن غافل شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات