صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۷۶۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 2 اسفند

احد کرمانی، عضو انجمن نساجی درباره وضعیت بازار شب عید گفت: وضعیت بازار از سال گذشته نیز بدتر شده و هم اکنون 30 تا 35 درصد ظرفیت واحدهای نساجی فعال است؛ در حالی که سال گذشته این موقع شاهد فعالیت 45 درصد ظرفیت صنعت بودیم. وی افزود: در عین حال شاهد اعمال تعرفه ترجیحی واردات محصولات نساجی از ترکیه نیز بوده‌ایم که طی یک سال اخیر 5/2 میلیارد دلار واردات محصولات نساجی از ترکیه صورت گرفته، اما صادرات ایران به ترکیه تنها 37 میلیون دلار بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره شایعات روزهای اخیر در برخی شبکه‌های مجازی مبنی بر کناره‌گیری نجفی از سمت شهردار تهران و مذاکره شورای شهر با کاندیداهای جایگزین، گفت: با این گونه برخوردهای رسانه‌ای و سیاسی، سعی در تخریب و کاهش انگیزه مدیران و کارکنان مجموعه شهرداری تهران دارند. گفتنی است، هاشمی به تازگی خود نیز به عملکرد شهردار تهران انتقاد کرده بود.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کسانی که اظهاراتی را درباره ورود سازمان اطلاعات سپاه به حریم کاری وزارت اطلاعات و بالعکس مطرح می‌کنند، به دنبال این هستند که با شارلاتانیسم رسانه‌ای از اهمیت کار انجام شده بکاهند و از رسیدن حقیقت پیام به مردم جلوگیری کنند.
جکسون دایل، جانشین سردبیر «واشنگتن‌پست» در یادداشتی با عنوان «توافق هسته‌ای(برجام) برای ایران، «فاجعه‌بارترین» توافق است» نوشت: «امید ایران این بود که رفع تحریم‌های صادرات نفت و بازگشت سرمایه‌گذاری خارجی، اقتصاد مبتلا به رکود تورمی و با نرخ خطرناک بیکاری را نجات دهد، اما این‌گونه نشد.»
بانک مرکزی آلمان اعلام کرد: در اروپا، آلمانی‌ها بیشترین اسکناس نقد را در کیف پول خود نگهداری می‌کنند و همچنان به پول نقد وابسته هستند. اما در سال گذشته میلادی، برای اولین بار استفاده مردم این کشور از پول نقد به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی درباره شرایط نامطلوب اقتصادی گفت: عجیب اینکه برخی وظایف خود را انجام نداده و آدرس غلط می‌دهند؛ در حالی که تنها دو درصد اقتصاد کشور در حیطه نهادهای زیر نظر رهبری و 98 درصد در اختیار دولت است.
شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گزارش داد: آمریکا امتیازهای صادراتی یک فرد ترک و سه شرکت مرتبط با آنها را به اتهام فروش قطعات هواپیمای ساخت آمریکا به ماهان ایر و نقض قانون تحریم‌های این کشور به حالت تعلیق درآورده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات