صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۸۹

حرف روز/ عیار سخن!

تجلیل دیروز فرمانده معظم کل قوا از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی، فرمانده بسیجی کل ارتش، افتخارآمیز برای وی و الهام‌بخش برای کلیه مدیران و مسئولان لشکری و کشوری در راستای مدیریت انقلابی[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: تجلیل دیروز فرمانده معظم کل قوا از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی، فرمانده بسیجی کل ارتش، افتخارآمیز برای وی و الهام‌بخش برای کلیه مدیران و مسئولان لشکری و کشوری در راستای مدیریت انقلابی، حفظ روحیه جهادی و عمل بسیجی به منزله مؤلفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب در جبهه‌ها و سطوح گوناگون است. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) این چنین با گزینش دقیق کلمات محبت‌آمیز این سرباز ولایت را تکریم کردند: «آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.»
«رویکرد تحولی و انقلابی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح» مورد انتظار رهبری در حکم انتصاب وی به فرماندهی کل ارتش در 30 مرداد 1396 بود. از این رو، این نوازش حکیمانه به دلیل اطاعت فوری از حکم امام‌المسلمین در عملیاتی‌سازی و تحقق زودهنگام فرامین و تدابیر فرماندهی کل در شرایط حساس کنونی دارای وزن و ثقل معنوی همسنگ با مسئولیت وی است. رویکردی که تصنعی و نمایشی نبود و خودش را به مثابه یک باور قلبی در فرازهایی از گفته‌های فرمانده کل ارتش در همایش تجلیل از مدافعان حرم نشان داد؛ جملاتی که با تحلیل منطقی از نوع و تنوع مأموریتی و قانونی سپاه به بسیاری از شبهات و ناروایی‌ها درباره این نهاد انقلابی پاسخ داد و برخلاف مواضع اخیر برخی مقامات اجرایی و سیاسی که با اظهاراتی تلویحی درصدد احیای دوگانه‌سازی بین ارتش‌ـ سپاه دهه شصت هستند، آن را بازی همیشگی دشمنان انقلاب دانست و تأکید کرد: «قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد... سپاه، یک ارتش دیگر نیست، بلکه همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و وظیفه پاسداری از انقلاب را دارد. سپاه بنا به وظیفه‌اش باید در مقابل تهدیدات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی کند. اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد این عرصه‌ها می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود...» این چنین بود که امیر موسوی با عیار سخن خود، تصویری از اتحاد ارتش و سپاه به عنوان مشت واحد در برابر دشمن را ترسیم کرد و شایسته دریافت مدال «عقل مدیریتی و صفای باطن» از رهبری شد. درود بر امیر بسیجی!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات