صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۲۳

از ادعاهای ضد ایرانی تا خطرناک‌ترین سناریو

1ـ برای خطرناک‌ترین سناریوهای تهدید آماده‌ایم
سردار حسین سلامی با بیان اینکه جنگ تحمیلی طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم و دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای یک جنگ جهانی بود، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تسلیم کردن ملت ایران و بازگشت به حیات سیاسی ایران بودند و رژیم بعث به دنبال تجزیه ایران بود؛ اما آنچه اتفاق افتاد یک شگفتی و معجزه بود. شاید دشمنان ما به دنبال تحمیل این تفکر و نظریه بودند که انقلاب و استقلال ملت‌ها ممکن نیست. وی در ادامه تأکید کرد: جنگ تمام شد، اما تهاجم دشمن تمام نشد و یک تهاجم همه‌جانبه در ابعاد اقتصادی و سیاسی ادامه پیدا کرد، ولی مشخص شد ایران شکست‌ناپذیر است و می‌تواند به تنهایی از ملت خود دفاع کند. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های دست‌نشانده آنها در منطقه بدانند که ملت ایران خود را برای خطرناک‌ترین سناریوهای تهدید آماده کرده است.

2ـ کلینتون هم به قدرت می‌رسید، فرقی نداشت
احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اصلاح‌طلب گفته است: خروج آمریکا از برجام ارتباط زیادی با روان‌شناسی شخصیت ترامپ ندارد. دلیل اصلی این مسئله این است که ساختارهای سیاسی و تصمیم‌گیری در ایالات متحده آمریکا مبتنی بر فرد نیست؛ بلکه سیستم سیاسی باید به این نتیجه برسد که آیا باقی ماندن در برجام به سود آمریکا خواهد بود یا خیر. وی در این باره تأکید کرده است، به نظر من اگر خانم کلینتون نیز در آمریکا به قدرت می‌رسید، سرنوشت برجام مانند امروز بود. وی همچنین معتقد است، دولت آقای روحانی پیش‌بینی‌های لازم برای چالش‌های احتمالی در مسیر برجام را نداشته است. این تحلیلگر سیاسی درباره برجام بدون آمریکا و میزان جدی بودن اختلاف میان آمریکا و اروپا نیز خاطر نشان کرده است، شکاف‌های موجود بین برخی از کشورهای اروپایی با آمریکا بیشتر شکل رسانه‌ای دارد و در واقعیت هیچ شکافی وجود ندارد.

3ـ ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه سعودی
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در صفحه توئیتر خود مدعی شده است: تجاوز حوثی‌ها(انصارالله) که ایران آن را برنامه‌ریزی می‌کند و جامعه بین‌المللی به شدت آن را محکوم می‌کند، نشان‌دهنده تروریسم بودن آنهاست و این امر بر ثبات و پیشرفت ما تأثیر نخواهد گذاشت. وی در پایان جمله تروریسم ایرانی‌ـ حوثی را هشتگ کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تأکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشور یمن ندارد و برای ایجاد راه‌حل سیاسی و پایان دادن به بحران یمن تلاش‌های فراوانی کرده است. گفتنی است، بارها یونیسف و دیگر کنوانسیون‌ها و سمن‌های بین‌المللی حامی حقوق کودکان و حقوق بشر درباره حملات مکرر به یمن و محاصره‌ این کشور از سوی ائتلاف سعودی هشدار داده و خواستار پایان جنایات رژیم سعودی علیه مردم مظلوم یمن شده‌اند.

4ـ چهار سالی که هدر رفت
محمد سلامتی از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: این نقد وارد است که دولت روی برجام حساب فوق‌العاده‌ای باز کرد. وی تصریح کرد: متأسفانه، دولت این نگاه را نداشت و همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشت که کار نادرستی بود. ما باید به سمت استفاده بهینه از امکانات داخلی حرکت می‌کردیم. دولت متأسفانه چشمش فقط به سمت سرمایه‌گذاری خارجی بود و به نظرم چهار سالی که دولت منتظر ورود سرمایه‌های خارجی بود، به هدر رفت. ‌وی درباره طرح موضوع همه‌پرسی از سوی رئیس‌جمهور نیز گفت: طرح چنین مباحثی خود حاشیه‌سازی است که در نهایت گریبان‌گیر دولت می‌شود. ما نباید حاشیه‌سازی کنیم. آقای رئیس‌جمهور بی‌جهت حاشیه‌سازی می‌کند. همه‌پرسی برای چیست؟ اصلاً نیازی به همه‌پرسی نیست. دولت باید در پی حل مسائل مبرم جامعه باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات