صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۱۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 24 تیر

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه به مناسبت سومین سالگرد حصول توافق هسته‌ای برجام در توئیتی نوشت: علی‌رغم اقدامات آمریکا، برجام در سومین سالگردش، کماکان به عنوان یک پیروزی برای دیپلماسی چندجانبه باقی مانده است. با آنکه ما می‌دانستیم نمی‌توان به آمریکا برای حفظ قول‌هایش اعتماد کرد‌ـ چنانکه متحدان این کشور هم اکنون دریافته‌اند‌ـ برجام ثابت می‌کند یکجانبه‌گرایی مسموم دولت ترامپ به معنای آن است که نمی‌توان با آن به هیچ توافقی اعتماد کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور شرکت می‌کند. وی با اعلام این مطلب مدعی شد هیچ رقیبی وجود ندارد که بتواند او را در این رقابت‌ها شکست دهد. ترامپ افزود: من تمامی آنها را می‌شناسم و می‌دانم که کسی از آنها نمی‌تواند با من رقابت کند. این در حالی است که علاوه مخالفت‌های فراوان با سیاست‌های ترامپ در داخل آمریکا، مردم و مقامات دیگر کشورها بارها مخالفت خود با این سیاست‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی پس از کشته شدن دو کودک غزه‌ای با بمب‌های یک جنگنده صهیونیستی، به فلسطینی‌ها هشدار داد که باید پیام حمله را بفهمند؛ والّا حمله گسترده‌ای در پیش خواهد بود. آن‌طور که هاآرتص خبر داده، نتانیاهو گفته است: «تا جایی که لازم باشد، حملات گسترده و گسترده‌تر می‌شود. اگر حماس پیام امروز را دریافت نکند، فردا به هر حال (پیام حملات ما را) خواهد فهمید.»
روزنامه «قانون» در مطلبی نوشت: «همان‌طور که جناب روحانی گفته‌اند، بسته پیشنهادی (اروپا) در قالب تعهدات کلی بوده و راهکار اجرایی برای آن پیش‌بینی نشده است. از همین رو برای ایران این بسته پیشنهادی چندان رضایت‌بخش نبوده است. به ویژه همکاری بانک سرمایه‌گذاری اروپا با ایران فقط جنبه توصیه‌ای دارد و جنبه الزام‌آوری ندارد و از همین رو رضایت ایران را جلب نکرده است.»
یک منبع مسئول در استانداری الانبار گفت: نیروهای آمریکایی تصمیم دارند یک پایگاه نظامی در مناطق نزدیک به نوار مرزی عراق و سوریه واقع در غرب الانبار احداث کنند. خبرگزاری «المعلومه» عراق به نقل از این منبع مسئول بدون ذکر نام وی نوشت: هنوز انگیزه نیروهای آمریکایی از احداث این پایگاه روشن نیست.
عاموس گلعاد، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: نمی‌توان بر روی مواضع روسیه به نفع اسرائیل حساب کرد. روسیه متحد استراتژیک اسرائیل به شمار نمی‌رود، اما این کشور ائتلاف استراتژیک با ایران دارد و دو کشور مناسبات اقتصادی بالایی با یکدیگر دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات