صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۳۱

از فشار به مردم تا ادامه روابط

1ـ جریان سازندگی و عبور از رئیس دولت اصلاحات!
غلامحسین کرباسچی گفت: «اصلاح‌طلبی یک جنبش اجتماعی است. هیچ‌وقت نمی‌توان گفت که چه کسی از ابتدا اصلاح‌طلبی را آغاز کرده است. حتی به سال ۷۶ هم که بازگردیم، نمی‌توان گفت که آقای خاتمی آغازگر این جریان بوده است... اگر قرار باشد جان تازه‌ای به اصلاحات دمیده شود یا به تعبیر شما اصلاح اصلاحات صورت گیرد، باید حرف‌های جدید و مطابق با نیاز نسل جدید و شرایط کشور زد. خیلی از شعارهایی که زمانی شعارهای اصلاح‌طلبی شناخته می‌شد، خاصیت و تحرک‌پذیری خود را از دست داده و نمی‌تواند نیروهای زیادی را جذب کند. همین باعث می‌شود اصلاحات روی کاریزمای فردی و فکری که از گذشته بوده است، متمرکز شود. متوسل شدن به آقای خاتمی و «تکرار» کردن ایشان مصداق این تمرکز روی فرد است. این در حالی است که اگر اصلاحات بخواهد زنده باشد و زنده بماند، باید در مرحله اول با یک جسارت و جرئت خاص شعارها، برنامه‌ها و اهداف امروزش را با نیازهای مردم تطبیق دهد.»

2ـ ترامپ‌های داخلی بیش از رئیس‌جمهور آمریکا به مردم فشار می‌آورند
محمدرضا امیرحسنخانی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: امروز ما در وضعیت یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم؛ اما متأسفانه گویا مردم و دولت این شرایط را باور ندارند. وی افزود: شرایط جنگ اقتصادی مدیریت متناسب با این وضعیت را می‌طلبد و باید مدیریت کشور یک مدیریت جهادی و در سطح یک جنگ اقتصادی باشد. حسنخانی اظهار داشت: ما باید از جنگ تحمیلی برای شرایط امروز کشور الگو بگیریم. در آن زمان همه پای کار آمدند و ما توانستیم در مقابل دشمن بایستیم. وی خاطرنشان کرد: در آن زمان هم کسانی بودند که دست به احتکار می‌زدند و سبب می‌شدند فشارهایی به مردم وارد شود، اما آنها چه شدند؟ وی افزود: آنچه در جنگ اقتصادی امروز تأثیرش بیش از اقدام دشمن است، افراد و دستگاه‌هایی هستند که نقش ترامپ را در داخل بازی می‌کنند و در واقع مشکلات اصلی را همین ترامپ‌های داخل کشور برای ما به وجود می‌آورند، نه رئیس‌جمهور آمریکا.

3ـ روابط سوریه و ایران در عالی‌ترین سطح ادامه می‌یابد
رئیس‌جمهور سوریه در دیدار حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات آستانه اعلام کرد: پیروزی بر تروریسم در بخش‌های عمده سرزمین سوریه، زمینه مناسب برای پیشرفت در روند سیاسی و پایان جنگ علیه سوریه را فراهم کرده است. بشار اسد همچنین با اشاره به برخی تهدیدات داخلی و خارجی نسبت به روابط مستحکم بین دو کشور ایران و سوریه در طول چهار دهه اخیر، تأکید کرد: این روابط با وجود این تهدیدات همچنان روند تکاملی خود را طی خواهد کرد. رئیس جمهور سوریه افزود: در دوره جنگ علیه سوریه و مبارزه این کشور با تروریسم، روابط استراتژیک دو کشور روز به روز تقویت شد و این روابط که به مصلحت دو کشور و منطقه است، همچنان در عالی‌ترین سطح ادامه خواهد یافت.

4ـ اروپا دشمن آمریکا است
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌اِن‌اِس و در حالی که در اسکاتلند (برای بازی در زمین گلف شخصی خود) به سر می‌برد، گفت: فکر می‌کنم دشمنان زیادی داریم. به عقیده من اتحادیه اروپا در آنچه در زمینه تجارت با ما انجام می‌دهد، یک دشمن تلقی می‌شود. دونالد ترامپ ادامه داد: اکنون ممکن است تصور درباره اتحادیه اروپا به گونه دیگر باشد؛ اما آنها دشمن هستند. وی در ادامه با کنار هم قرار دادن اتحادیه اروپا با چین و روسیه اضافه کرد: روسیه هم به جهات مشخصی دشمن است. چین هم از منظر اقتصادی دشمن است، آنها قطعاً دشمن هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات