صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۸۹

از اظهارات تأمل‌برانگیز تا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای

1ـ از شما حمایت می‌کنیم و منتظر اقدامات انقلابی‌تان هستیم
سردار جعفری، فرمانده کل سپاه در دلنوشته‌ای خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد: حمایت‌های بی‌نظیر و گسترده دلسوزان انقلاب در هفته‌های اخیر از جناب‌عالی، نباید مانع اقدامات انقلابی شما در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قیمت ارز و سکه، در وضعیت جنگ اقتصادی با دشمنان شود؛ چرا با آن قهر و غضبی که در شما سراغ داریم و در رقابت‌های انتخاباتی یا با مخالفان خود بعضاً به‌ کار می‌بردید، با نارسایی‌ها و سوءمدیریت‌های بخش اقتصادی دولت برخورد نمی‌کنید؟! وی افزود: اتخاذ تصمیمات مهم در شرایط سخت امروز کشور برای مقابله با فشار‌های اقتصادی دشمنان، نیاز به عزم و اراده‌ای انقلابی و قاطعیت در برخورد با کم‌تحرکی و ضعف برخی مدیران دارد تا مردم به مدیریت همراه با تدبیر دولت شما امیدوار شوند. سردار جعفری با تأکید بر هماهنگی بین بخش‌های گوناگون افزود: مطمئن باشید همه توان نیرو‌های انقلاب و دعای خیر مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، پشت سر شماست و بی‌صبرانه همگان، منتظر تصمیمات انقلابی رئیس‌جمهور منتخب‌شان هستند تا از این درگاه نور امیدی به دل‌های با ایمان‌شان بتابد و قضاوت کلی آنها، تلاش مجدانه و مؤثر دولت برای عبور از بحران اقتصادی همراه با دلسوزی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

2ـ خارج شدن یا نشدن ایران از سوریه در اختیار ما نیست
«آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در زمینه فشار روسیه بر ایران برای خروج نیروهایش از سوریه گفت: «مسکو نمی‌تواند ایران را به خروج نیروهایش از سوریه مجبور کند.» ویکتوروف به اعلام نارضایتی مکرر رژیم صهیونیستی از حضور نیروهای جبهه مقاومت در نزدیکی جولان اشغالی هم پرداخت و گفت: اگر اسرائیل به توافق سال 1974 با سوریه در زمینه تعیین خط مرز سوریه و فلسطین اشغالی احترام بگذارد، فقط سربازان ارتش سوریه را در نزدیکی مرزها خواهد دید. گفتنی است، توافق 1974 یک سال پس از جنگ شش روزه اعراب و صهیونیست‌ها به دست آمد و بر اساس قطعنامه 350 شورای امنیت ملل متحد و برای اعلام آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و سوریه منعقد شد.

3ـ اصلاح‌طلبان و براندازان هدف مشترکی دارند!
مصطفی تاج‌زاده، از محکومان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه «اعتماد» گفت: «تفاوت ما با براندازان عمدتاً در راه‌حلی است که ارائه می‌کنیم آنان یا به انقلاب باور دارند یا به سرنگونی با کمک قدرت‌های خارجی به طور مشخص آمریکا. ما با هر دو راه مخالف هستیم؛ به دلیل اینکه هزینه چنین اقداماتی را به مراتب بیشتر از مزایا و فواید آنها می‌بینیم و معتقدیم اصلاحات اگر چه کند و زمانبر، اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند.» وی پیش از این در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفته بود، «اکثر اصلاح‌طلبان اعتقادی به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ندارند، از گذشته پشیمانند و معتقد به برجام منطقه‌ای هستند»!

4ـ بازگشت به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است
حمید ابوطالبی، مشاور رئیس‌جمهور کشورمان در واکنش به اظهارات متناقض دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تمایل برای مذاکره با ایران و اظهارات وزیر خارجه آمریکا و ارائه چندین پیش‌شرط برای مذاکره با مقامات ایرانی از سوی وی در حساب توئیتری خود نوشت: «احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است. گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور دو کشور در سازمان ملل در سال 1392، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت.» وی افزود: «برجام دستاورد التزام به گفت‌وگو است؛ باید آن را پذیرفت.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات