صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۱۰

اخبار ویژه روزنامه‌ها 14 مرداد ماه

روزنامه کیهان **

حمله کفتارهای مجازی به یک مجری تلویزیون با خط‌دهی از تل‌آویو

به دنبال انتقاد یک مجری تلویزیون از اقدامات وطن فروشانه در فضای مجازی، سیاهی لشکر صهیونیست‌ها در فضای مجازی علیه وی دست به کیبورد شدند.

پس از آنکه المیرا شریفی در صفحه شخصی خود نوشت: «شرم كنيد. چندچنديد با خودتون كه ميريد زير پستهاي توهين آميز و احمقانه ترامپ و نتانياهو خواهش و تمنا مينويسيد؟!؟ دِ آخه چقدر وطن فروشي؟ محترمانه ميگم : سكوت كن».

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار مطلبی و حمله به این خبرنگار صدا و سیما، خط را به سیاهی لشکر این رژیم در فضای مجازی برای حمله به وی داد.

نکته جالب‌تر آنکه کانال‌های ضدانقلاب که ادعای انعکاس صدای مردم در فضای مجازی را دارند، عین مطلب وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را بازتاب دادند تا یک بار دیگر نشان دهند از کجا تغذیه می‌شوند و در واقع شیپورچی رژیم کودک‌کش اسرائیل هستند.

یکی از برنامه‌های روتین این سیاهی لشکر در فضای مجازی، حمله کفتار گونه به هر کسی است که کوچک‌ترین حرکتی در مخالفت و افشای مزدوران آمریکا و رژیم اسرائیل از وی سربزند تا به این وسیله افراد را به خیال خود دچار ارعاب و خودسانسوری در بیان افکار و اعتقادات خود کنند.

یک شبکه آمریکایی: ایران کابوسی برای آمریکاست

«اظهارات قاسم سلیمانی، پرنفوذترین چهره عملیاتی در خاورمیانه که اخیرا آمریکا را به جنگ تهدید کرده، صرفا تهدید به رویارویی مستقیم نظامی نیست، بلکه ایران با استفاده از حملات سایبری، نمایندگان خود در منطقه و همچنین قدرت موشکی نیز سبب ایجاد نگرانی‌های شدیدی برای آمریکا شده است و کابوسی برای ایالات متحده است.»

پایگاه سی ان بی‌سی در نوشتاری با ‌اشاره به مطلب فوق، به قدرت و نفوذ ایران در منطقه و همچنین تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: ایران ابزارهایی در اختیار دارد که باعث شده ایالات متحده منافع خود را در مخاطره ببیند و این موضوع اکنون به دغدغه شماره یک آمریکا تبدیل شده است.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: ایران با گسترش دادن مرزهای نظامی‌اش و در اختیار داشتن نیروهای نظامی در عراق، لبنان، سوریه و حتی یمن در حال تغییر قوانین بازی‌ای است که توسط اسرائیل و ایالات متحده برای آینده خاورمیانه طراحی شده بود.

لازم به ذکر است، بعد از خروج آمریکا از برجام رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی سعی در القای این نکته داشتند که ایران، را در موضع ضعف نشان دهند؛ اما با مواضع محکم ‌جمهوری اسلامی ایران، اکنون تحلیل‌های این رسانه‌ها به سمت اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ایران سوق پیدا کرده و از واکنش جمهوری اسلامی ایران به تهدیدهای آمریکا، شدیدا ابراز نگرانی می‌کنند.

سکوت مدعیان اصلاحات از شرمندگی است یا فرار از مسئولیت؟!

علی شکوری‌راد گفته است که اصلاح‌طلبان قادر به دفاع از دولتی که خودشان سر کار آورده‌اند، نیستند.

علی شکوری‌راد، از فعالان اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه ایران گفته است: انتظارات مردم ایران پس از شرکت در انتخابات و دادن رأی به نامزدهایی که اصلاحطلبان آنان را معرفی کرده بودند یا مورد حمایت خود قرار داده بودند، برآورده نشد. بنابراین محل اصلی بحث باید این باشد که مردم از چه چیزی سرخورده شدهاند؟ سرخوردگی مردم این بوده که فکر کردند نقش خود را درست ایفا کردند و انتظار داشتند که خواستههای آنان برآورده شود؛ اما نشد.

او می‌افزاید:‌ آقای روحانی با صحبتهای دلگرم‌کنندهای در عرصه انتخابات ظاهر شد و علاوه‌بر اصلاحطلبان، خود هم توانست مردم را مجاب کند که پای صندوق بیایند و به او رأی بدهند. حتی در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم بعضی از کسانی که تا آن سال در انتخابات شرکت نکرده بودند امیدوارانه پای صندوق رأی آمدند. اما عملکرد دولت آنگونه که انتظار می‌رفت نبود. همین‌ها و برخی مسائل دیگر باعث شد که اعتراضات دی ماه زمینه پیدا بکند و شکل بگیرد.

شکوری‌راد در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح می‌کند: اصلاح‌طلبان در فرآیندی که بعد از اعتراضات دی ماه آغاز شد در وضعیتی قرار دارند که نمیتوانند دفاع لازم را از دولتی که با حمایت آنها بر سر کار آمده انجام دهند. به این دلیل که هم فاصله ارتباطی با آن دارند و هم عملکرد دولت برای آنان قابل توجیه نیست. لذا نمی‌توانند مردم را هم توجیه کنند. بنابراین ما با بحران دستاورد مواجه شدیم.

گفتنی است اصلاح‌طلبان‌ همواره در هر موقعیتی که دولت در تنگنا قرار گرفت و عملکرد آن زیر ذره‌بین منتقدان رفته است، برای فرار از هزینه‌های دولت و عبور از روحانی اقدام کرده‌اند. این جریان که خود را در منافع دولت شریک کرده بود در حالی که ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت روحانی طی یکسال گذشته آشکار شده، با دنبال کردن سناریوی «فرار از مسئولیت» با در پیش گرفتن سیاست سکوت، در پی واگذاری مشکلات به روحانی هستند چرا که به گفته یکی از همین قماش مدعی اصلاحات، دولت برای این جناح سیاسی یک رحم اجاره‌ای بود. به عبارت دیگر مدعیان اصلاحات با افزایش مشکلات در کشور، به دنبال جداکردن خرجشان از رئیس‌جمهور مورد حمایت خود هستند تا بتوانند با سیاسی کاری در ساختار قدرت شریک باشند و در انتخابات آینده از نمد مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری کلاه فریب دیگری برای خود دست و پا کنند!

گفتنی است مدعیان اصلاحات با وجود آنکه امروز در پست‌های مهم اجرایی حضور دارند، مشکلات کشور را با کارنامه خود بی‌ارتباط می‌دانند.

نگرانی شدید آل‌سعود و آمریکا از نتایج انتخابات پاکستان

رای‌الیوم در یادداشتی به موضوع انتخابات اخیر پاکستان و نتایج آن پرداخت. این روزنامه ابتدا این سؤال را مطرح کرد که «چرا عربستان سعودی، امارات و آمریکا نسبت از پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر پارلمانی پاکستان نگرانند؟»

رای الیوم سپس سؤالات دیگری را به این شکل مطرح کرده است: «آیا وی همانگونه که یکی از شاهزادگان سعودی گفت دنباله رو ایران است؟ میزان درستی پیش‌بینی‌ها درباره خروج وی از ائتلاف اسلامی در اعتراض به جنگ یمن چقدر است؟»

این نشریه در مقام پاسخ به سؤالات طرح شده می‌نویسد: «مقامات عربستان سعودی، به علت شکست حزب متحد خود یعنی حزب نواز شریف «مسلم لیگ پاکستان » در انتخابات مجلس پاکستان و پیروزی رقیب سرسخت وی یعنی عمران خان بازیکن سابق کریکت، نگرانند. وی که علاقه‌ای به عربستان نداشت با هرگونه نقش کشورش در جنگ یمن مخالف بود و خواستار روابط محکم با ایران است.»

این روزنامه به مقایسه وضعیت وابستگان به آل‌سعود در مالزی و پاکستان پرداخته: «نواز شریف اکنون به اتهام فساد پشت میله‌های زندان است، کاملا مانند دیگر متحد عربستان در مالزی نخست‌وزیر نجیب عبدالرزاق و اگر نخستین تصمیمی که مهاتیر محمد پس از به دست گرفتن زمام امور کشورش انجام می‌دهد، خارج کردن تمام نیروهای مالزی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن باشد بنابراین پیش‌بینی می‌شود عمران خان همین اقدام را اتخاذ کرده و از ائتلاف اسلامی تاسیس شده از سوی شاهزاده محمد بن‌سلمان در سال ٢٠١٥ خارج شود.»

این نشریه عربی به نگرانی‌های غرب نیز ‌اشاره کرده و می‌نویسد: «اگر عربستان و امارات متحده عربی هر دو از به قدرت رسیدن عمران خان نگران هستند آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی دیگر نیز نگرانی مشابهی دارند زیرا این مرد کاملا با سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه مخالف است و با قدرت از فلسطین دفاع می‌کند و زمانی که در دانشگاه آکسفورد مشغول تحصیل بود در بسیاری از فعالیت‌های سیاسی مخالف تروریسم اسرائیل شرکت کرد و پس از کناره‌گیری از ورزش و تاسیس حزب انصاف حتی همسر نخست وی که تبعه انگلیس بود و مسلمان شد؛ راه وی را در پیش گرفت و مقالات انتقادی بسیار تندی علیه اسرائیل و تجاوز به نوار غزه نوشت و در روزنامه گاردین منتشر کرد. عمران خان به سخنان توهین‌آمیز ترامپ علیه کشورش پاسخ داد و آمریکا را به سوق دادن جامعه پاکستان به سمت تندروی متهم کرد هنگامی که در دهه هشتاد از دولت این کشور خواست گروه‌های جهادی را برای همکاری با سی آ‌ای تشکیل دهد.»

اشاره این یادداشت به واکنش عصبی یک شاهزاده آل‌سعود پس از پیروزی عمران خان جالب توجه است: «خالد بن عبدالله آل‌سعود یکی از برجسته‌ترین کسانی بود که از نگرانی عربستان از پیروزی عمران خان خبر داد. وی در توئیتی عمران خان را دنباله‌رو ایران و نماینده قم در اسلام آباد معرفی کرد و سپس این توئیت خود را پاک کرد.»

چنانکه رای الیوم پیش‌بینی کرده مهم‌ترین اقدامات نخست‌وزیر جدید پاکستان در آینده چنین خواهد بود: «عمران خان اکنون تلاش می‌کند دولتی ائتلافی تشکیل دهد و پیش از نیمه ماه اوت سوگند یاد خواهد کرد و چنانچه اوضاع بر وفق مراد او پیش رود، سیاست پاکستان را کاملا تغییر خواهد داد. به این ترتیب که خواستار اصلاح روابط با هند و دیدار با رهبر این کشور به منظور حل بحران کشمیر و نیز همکاری با ‌اشرف عبدالغنی، رئیس‌جمهور افغانستان به منظور تلاش برای برقراری صلح و برپایی روابط محکم حسن همجواری با تهران و خروج از ائتلاف مبارزه تروریسم آمریکا است.»

این روزنامه در پایان نتیجه می‌گیرد: «عربستان سعودی، امارات و نیز رئیس‌جمهور ترامپ حق دارند نگران باشند زیرا این نخست‌وزیر جدید پاکستان مانند نخست‌وزیران سابق عروسک خیمه شب‌بازی نخواهد بود و چه بسا جایگاه کشورش را به عنوان یک کشور منطقه‌ای دارای قدرت هسته‌ای بازگرداند و این نقشی است که در سایه نخست‌وزیران فاسد سابق کمرنگ شده بود.»

وطن فروشی که نام خود را دیپلمات گذاشته است

یکی از مدیران ارشد وزارت خارجه دولت اصلاحات در یک وطن فروشی آشکار، به دشمن پیشنهاد کرده است که فشارهای اقتصادی کارساز نیست و باید شوک نظامی به ایران وارد کرد!

قاسم محبعلی از مدیران وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با القدس العربی گفت: چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران جز از طریق وارد کردن شوک نظامی ایجاد نخواهد شد. او گفت‌وگو بین تهران و واشنگتن را در کوتاه و میان مدت بعید دانست.

محبعلی افزود: همه قدرت‌های بزرگ بر ضرورت چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران تاکید دارند تا شرایط برای آغاز مذاکرات جدید با واشنگتن فراهم شود.

وی در ادامه گفت: نظام ایران رفتار و سیاست خود را صرفا زیر فشار تحریم‌های اقتصادی تغییر نخواهد داد.

مدعیان اصلاحات که گرا دادن به دشمن برای تحریم‌های فلج‌کننده در فتنه 88 را در کارنامه خود دارند، حالا پا را فراتر گذاشته و در یک وطن فروشی آشکار، به دشمن پیشنهاد می‌کنند که فشارهای اقتصادی کارساز نیست و باید شوک نظامی به ایران وارد کرد.

اگر گزینه شوک نظامی به ایران، قابلیت اجرایی داشت، واشنگتن لحظه‌ای در اجرای آن تاخیر نمی‌کرد. مقامات ارشد و فرماندهان نظامی آمریکایی بارها اذعان کرده‌اند که در مقابله با ایران، گزینه نظامی را روی میز ندارند. پیشنهاد خائنانه شوک نظامی به ایران، بیش از پیش بر وطن فروشی جماعت مدعی اصلاحات صحه گذاشت.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* دکتر حسین علائی در واکنش به طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی نوشت: «استیضاح جناب آقای دکتر ربیعی، نشانی غلط دادن به جامعه درباره ریشه مشکلات اقتصادی کنونی است گرچه حق قانونی نمایندگان محترم است. در وضعیت فعلی، نمایندگان محترم مجلس باید بیندیشند که چگونه می‌توانند دولت را برای فائق آمدن بر طرح آمریکا، اسرائیل و عربستان و سلطنت طلب‌ها و منافقین جهت فروپاشی اقتصاد ایران کمک کنند. رای اعتماد مجدد به وزیر محترم از التهاب‌ها خواهد کاست.» نکته قابل تامل اینست که از استیضاح قبلی این وزیر، بیش از چند ماهی نمی‌گذرد ولی در عین حال عده‌ای از نمایندگان درصدد استیضاح وی برآمده اند!

* ائمه جمعه چند شهر برخلاف واقعیت‌های جامعه و علیرغم حساسیت‌های موجود، در خطبه‌های نماز جمعه اخیر، مردم را علیه دولتمردان تحریک کردند و به جای آنکه علیه اخلالگران اقتصادی و ضرورت برخورد با آنها صحبت کنند، تلاش کردند دولت را زیر سوال ببرند. این تحریکات در مواردی با برنامه ریزی قبلی برای یک راه پیمائی یا تجمع همراه بود که البته نمازگزاران استقبال قابل ملاحظه‌ای از آن نکردند. با اینکه شورای سیاست گزاری ائمه جمعه وعده ایجاد تحول و کنار گذاشتن بعضی افراد را داده متاسفانه هنوز بعضی از ائمه جمعه به بیراهه رفتن ادامه می‌دهند و تفرقه افکنی محور اصلی مطالبی است که در خطبه‌های نماز جمعه مطرح می‌کنند، نمازی که رسالت اصلی آن وحدت آفرینی است.

* از تبریز خبر می‌رسد «خانه مشروطه» در این شهر از نظارت کافی برخوردار نیست. افراد صاحب نظر در شهر تبریز می‌گویند مراسم سالانه خانه مشروطه تبریز تبدیل به تیول چند نفر گردیده است. بطوری که به نظر می‌رسد بدون هیچ ارتباطی، آنان خود را میراث‌دار مشروطه تبریز و قهرمانانش می‌دانند. صحبت‌های تفرقه افکنانه بعضی افراد که برای سخنرانی در این مراسم دعوت می‌شوند می‌تواند در شرایط حساس کنونی جامعه، مشکل ساز باشد.

*********************************

روزنامه خراسان**

مراقب خرید کالا از شرکت‌های اماراتی باشید

بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان‌های دولتی و فعالان اقتصادی با تشریح اقدامات خلاف قانون برخی شرکت‌های مستقر در امارات متحده عربی، اعلام شده است تعدادی از این شرکت‌ها از جمله شرکت مشهور "د.م" که به مدیریت یک تبعه هندوستانی، با شرکت‌های ایرانی مراوده تجاری دارد، هنگام تحویل کالا به مشتریان ایرانی، موضوع تحریم را بهانه کرده و درخواست مبالغی مازاد بر قرارداد می‌کند که رعایت ملاحظات و انجام استعلام قبل از معامله با این شرکت‌ها ضروری است.

تذکر رئیس جمهور به وزیران برای مشورت با بخش خصوصی

یک مقام مسئول دولتی در نامه‌ای به تعدادی از مدیران اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی اعلام کرده است حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور با صدور دستوری خطاب به وزارتخانه‌های متولی امر تولید، صادرات و واردات، به آن‌ها تاکید کرده برای بهره مندی از راه حل‌های بخش خصوصی در مقطع فعلی و دریافت راهکارهای پیشنهادی از آن ها، اقدام کنند که بر این اساس، قرار است جلسات و کارگروه‌هایی در اسرع وقت برگزار و نظرات به دولت منعکس شود.

*********************************

روزنامه ایران**

عبدالفتاح سلطانی عزادار شد

خبر اول اینکه، هما سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری زندانی دیروز در 30 سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. سلطانی از سال ۹۰ در زندان اوین بسر می‌برد. این وکیل دادگستری دیروز به مرخصی آمد.

تشکر احمد منتظری از شورای نظارت بر صدا و سیما

خبر دیگر اینکه، احمد منتظری با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود ضمن تأکید بر حق پاسخگویی به مستنند «قائم مقام» از شورای نظارت صدا و سیما به خاطر محکوم کردن این مستند تشکر کرد. به نوشته او، با رأی اکثریت شورای نظارت بر صدا و سیما این مستند که درباره آیت‌الله منتظری ساخته شده، مجال پخش نیافته است.

فرانسه یک ایرانی را به بلژیک تحویل داد

شنیدیم که، دادگستری فرانسه اعلام کرد شهروند ایرانی- بلژیکی را که در روز ٣٠ ژوئن در پاریس دستگیر شده بود، در اختیار مقامات قضایی بلژیک قرار داده است. به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، این شهروند ۵٤ ساله ایرانی-بلژیکی که رسانه‌های فارسی زبان او را «مهراد عارفانی» و یا «مهرداد عارفانی» خوانده‌اند از سوی مقامات قضایی بلژیک متهم به اجرای طرح بمب گذاری در گردهمایی سازمان منافقین است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیش از این با اشاره به دستگیری زوج ایرانی- بلژیکی گفته بود «افراد بازداشت‌شده در بلژیک، از اعضای شناخته‌شده و عملیاتی گروهک تروریستی منافقین هستند.»

حمله به حوزه علمیه اشتهارد

باخبر شدیم که، شامگاه جمعه جمعیتی 500 نفره به حوزه علمیه اشتهارد حمله کردند که به گفته مدیر حوزه علمیه با سنگ و آجر نما را هدف قرار داده و شیشه‌های نمازخانه را شکستند و حین این خرابکاری‌ها، شعارهای هنجارشکنانه سر دادند. حجت‌الاسلام علی هندیانی به فارس گفته است :«این افراد درصدد ورود به حوزه علمیه برای شکستن درب‌ها و آتش زدن بودند که با تدابیر انجام شده این مسأله محقق نشد.» به گفته او «این افراد توسط نیروهای ضدشورش متفرق و جمع‌آوری شدند و پلیس هم اکنون آنان را مورد شناسایی قرار داده و در حال دستگیری آنان است.»

۷ سال و نیم حبس برای فعال صنفی معلمان

دست آخر اینکه، وکیل مدافع محمد حبیبی- فعال صنفی معلمان- از محکومیت موکلش به ۷ سال و نیم حبس خبر داد. امیر رییسیان به ایسنا گفت: محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است. وکیل مدافع محمد حبیبی با بیان اینکه این حکم بدوی است و روز شنبه ابلاغ شده است، گفت: ظرف ۲۰ روز نسبت به این حکم تجدید نظرخواهی خواهیم کرد. حبیبی ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند، بازداشت شد.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

بیژن نوباوه‌وطن در شانزدهمین شنبه انقلاب:

امروز 300 رسانه فارسی‌زبان علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند

بیژن نوباوه‌وطن، مدیر مسؤول روزنامه عصر ایرانیان و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شانزدهمین شنبه انقلاب با موضوع «مطبوعات و خبرگزاری‌ها» که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی در پاتوق رسانه‌‌های انقلاب واقع در یادمان شهدای سرچشمه برگزار شد، در سخنانی گفت: بزرگ‌ترین هجمه رسانه‌ای به دوران جنگ جریان لیبرال و جریان کمونیست بازمی‌گردد که جریان رسانه‌ای لیبرال برای ضربه زدن به جریان کمونیست، رسانه‌ای مانند رادیو ایجاد کرد و همین رادیو توانست جریان کمونیست را به زمین بکوبد و موفق شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مدیر مسؤول روزنامه عصر ایرانیان افزود: همین کار را جریان غرب برای انقلاب اسلامی انجام داد و با تاسیس 300 نوع رسانه رادیویی و تلویزیونی و آن هم فارسی‌زبان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بسیج شدند ولی نتوانستند موفق شوند. نوباوه‌وطن به رفتارهای دوگانه غرب در حوزه رسانه اشاره و بیان کرد: سکوت رسانه‌ای که از سوی غرب در جنگ تحمیلی شاهد بودیم از مصادیق رفتار متناقض رسانه‌‌های غربی است. وی تاکید کرد: امروز تنها جریانی که در مقابل جریان قوی رسانه‌ای غرب ایستادگی کرده است نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی است. نوباوه‌وطن گفت: کسانی که در تلاش هستند این آزادی را که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است به دوران خفقان و استبداد ببرند و در همین راستا بعضی از جیره‌بگیران غرب در خیابان‌ها شعارهای رادیکالی سر داده و خواستار بازگشت دوران قبل هستند، هیچگاه دوران خفقان و استبداد را ندیده‌‌اند و متاسفانه امروز جمهوری اسلامی را به نبود آزادی متهم می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: امروز جریان رسانه‌ای غرب اعتراضات در غرب را آزادی و دموکراسی عنوان می‌کند ولی اعتراضات در کشورهای جهان سوم را با فضاسازی به مطالبه تغییر حکومت ربط می‌دهد و این سیاست جریان رسانه‌ای غرب است که موضوعات را یک‌طرفه و به صورت متناقض دنبال می‌کند.

امیر حاتمی: توطئه دشمنان در ایجاد آشوب در منطقه خنثی شد

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تلاش دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بویژه ایجاد فاصله بین دولت و ملت را حربه نخ‌نمای دشمن در طول 40 سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: پیش از این نیز دشمن با تلاش گسترده در شرق و جنوب شرق کشور در نظر داشت بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند اما با شهادت سردار شوشتری و جمعی از مردم بی‌گناه و مظلوم منطقه، توطئه آنان نقش بر آب شد و وحدت چشمگیر و مثال‌زدنی بین طوایف آن منطقه ایجاد شد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توطئه بزرگ شکل‌گیری تروریسم در منطقه و به آشوب کشاندن کشورهایی نظیر عراق و سوریه را از دیگر توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان به دنبال نهادینه کردن ناامنی و آشوب در منطقه بودند که بحمدالله با هوشیاری و درایت فرمانده معظم کل قوا که پرده از خباثت آنان برداشت و آمادگی و جانفشانی نیروهای محور مقاومت توطئه دشمنان خنثی شد. وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: یکی از کشورهای منطقه اعتراف کرد برای تحقق نقشه‌های خود و کشاندن آشوب به ایران و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، 137 میلیارد دلار هزینه کرده است که در همین زمینه آمریکایی‌ها و بقیه بالغ بر 500 میلیارد دلار برای ایجاد ناامنی در منطقه هزینه کرده‌اند.

آمریکا با ژست «حمایت از مردم» از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در توئیتی مداخله‌جویانه، ژست «حمایت از مردم ایران» گرفت و ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌ نشده، از ناآرامی‌های اخیر در کشورمان حمایت کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این توئیت آمده است: «ما اعتراضات اخیر در اصفهان، کرج، شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم». این وزارتخانه همچنین ضمن متهم کردن دوباره مقامات ایران به فساد مالی، مدعی حمایت از «صدای مردم ایران» شد(!) این توئیت در حالی منتشر شده که آمریکا قصد دارد بزودی تحریم‌های ناعادلانه خود را به بهانه‌های واهی علیه کشورمان اعمال کند؛ تحریم‌هایی که برخلاف ادعاهای فریبکارانه مقامات آمریکا، هدفش لطمه زدن به زندگی مردم عادی ایران است.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات