صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۸۱

حرف روز/ دولتِ در وسط میدان

هفته گذشته هیئت دولت دیداری را با امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) داشتند. در حالی که بعضی از افراد و جریان‌ها به دنبال طرح این موضوع هستند که مجموعه دولت را در اجرای امور ناتوان معرفی کنند یا نوعی تقابل «رهبری‌ـ دولت» را دامن بزنند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: هفته گذشته هیئت دولت دیداری را با امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) داشتند. در حالی که بعضی از افراد و جریان‌ها به دنبال طرح این موضوع هستند که مجموعه دولت را در اجرای امور ناتوان معرفی کنند یا نوعی تقابل «رهبری‌ـ دولت» را دامن بزنند؛ اما سیره رهبری در برخورد با دولت‌ها نشان می‌دهد، ایشان ضمن انتقاد (و اشاره سربسته به برخی انتقادات در جمع‌های خصوصی) به برخی روندهای نادرست، کم‌کاری‌ها و حتی کژکاری‌ها، توصیه‌های راهبردی به دولت داشته‌اند. در این زمینه «سیدعلیرضا مرندی» وزیر بهداشت و درمان در دولت‌های موسوی و هاشمی‌رفسنجانی با نقل خاطراتی از نحوه برخورد رهبری با دولت‌ها می‌گوید: «وقتی آقای خاتمی هم انتخاب شد، برخی از بزرگان خدمت مقام معظم رهبری رفتند و گفتند ما از حضور آقای خاتمی در این جایگاه احساس خطر می‌کنیم؛ ما از شما درخواست داریم که رأی مردم را تنفیذ نکنید و ایشان در ملاقاتی خصوصی به آنها گفتند: من به آنها که برخی از بزرگان نیز بودند، به شیوه‌ای پاسخ دادم که آن بزرگان از آن سخن من رنجیده شدند. من نمی‌توانم رأی مردم را زیر پا بگذارم.» در مراحل بعدی هم این‌گونه بود؛ رهبر معظم انقلاب از آقای احمدی‌نژاد هم حمایت کردند؛ این در حالی بود که بسیاری از افراد دو جریان، ریاست‌جمهوری ایشان را به رسمیت نمی‌شناختند اما رهبری از وی حمایت کرد. در دیدار اخیر هم رهبر معظم انقلاب با مجموعه دولت با حمایت از دولت اعتدال بیش از 50 انتقاد به همراه راهکارها به شیوه نقد منصفانه و کارشناسی را طرح کردند که عبارت بودند از: 1ـ باز کردن میدان برای فعالان سالمِ اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار؛ 2ـ ورود مجاهدانه در وسط میدان و بستن منافذ فساد؛ 3‌ـ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی فراوان و برجسته‌ کشور؛ 4ـ قطع صادرات مواد خام و نفت به خارج؛ 5‌ـ مهار و مدیریت نقدینگی؛ 6‌ـ مدیریت قوی بانک‌ها؛ 7‌ـ منتفی بودن هرگونه مذاکره با آمریکایی‌ها و... .
نگاه رهبر معظم انقلاب به عرصه کشور با جریان‌های سیاسی فاصله دارد و در حالی که این دولت و دولت‌های پیشین از سوی جریان‌های سیاسی مورد هجمه بودند، رهبر معظم انقلاب بر «دولت در وسط میدان» تأکید دارند و خواهان حمایت همه از دولت برای عبور از این وضعیت هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات