صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۸۱

از احتکار تا بهره‌وری

1ـ «رأی دادید باید تحمل کنید»، منطقی نیست!
پرویز سروری، دبیر کل حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیشتر وعده‌های رئیس‌جمهور در برهه انتخابات اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: روحانی وعده داد وضعیت معیشتی مردم به مراتب هر روز بهتر از دیروز شود، همچنین حل مشکلات تولید و ایجاد اشتغال از وعده‌های وی بود. وی با انتقاد از اظهارات برخی دولتی‌ها مبنی بر اینکه مردم چون رأی دادند، باید تحمل کنند، تصریح کرد: در کل معتقدم این حرف که رأی دادید باید تحمل کنید، بسیار سخن بی‌منطقی است؛ چرا که در حال حاضر مردم از دولت مطالبه دارند و خواستار تحقق مطالبات خود هستند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه متأسفانه تمرکز دولت بر مسائل حاشیه‌ای است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن رئیس‌جمهور از فضای انتخاباتی سبب خوشحالی است و قوه مجریه باید خود را از مسائل حاشیه‌ای جدا کند، هر چند مدتی است رئیس‌جمهور مواضع درستی انتخاب می‌کند، اما در حد حرف باقی می‌ماند.

2ـ نوبخت قلک‌دار روحانی در سازمان برنامه و بودجه است
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عملکرد اقتصادی و وضعیت مدیریت فعلی این سازمان گفت: کسانی که به نوبخت انتقاد داشتند، حرف‌شان این بود که وی گامی برای توسعه در شرایط بحران برنداشته است. وی با اشاره به اینکه دولت همه مسئولیت‌های اقتصادی و سیاست‌گذاری را در دست ندارد، گفت: تنها ۵۰ درصد این مسئولیت به عهده دولت است؛ اما در همین میزان نیز ضعف‌هایی دیده شد. ناصری ادامه داد: بهتر بود آقای روحانی شخصی متناسب با فلسفه تشکیل سازمان برنامه و بودجه را برای ریاست این سازمان انتخاب می‌کرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نوبخت قلک‌دار روحانی در سازمان برنامه و بودجه است، گفت: وی بودجه را مطابق نظر روحانی اختصاص می‌دهد.

3ـ هیچ یک از کسبه خرد بازار جزء محتکران نیستند
سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران درباره کشف انبارهای کالاهای احتکار شده در شهر تهران گفت: گشت‌های عملیاتی سپاه تهران از دی ماه سال گذشته با هماهنگی مقام قضایی و نیروهای انتظامی آغاز شده است. این گشت‌ها با نام رضویون اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و مردم عزیزمان در مناطق گوناگون شهر تهران امنیت ناشی از حضور گشت‌های عملیاتی سپاه را به همراه نیروهای انتظامی لمس کرده‌اند. سردار یزدی اظهار داشت: انبارهای کالاهای احتکار شده در تهران طی 25 روز گذشته شناسایی شده که شامل کالاهای گوناگونی بوده‌اند. آمار این کالا و صاحبان‌شان در اختیار مقام قضایی قرار داده شده و مقامات قضایی این آمارها را بیان می‌کنند؛ اما کسانی که شناسایی شده‌اند و صاحبان این کالاها هستند، هیچ یک از کسبه خرد بازار نیستند.

4ـ رشد بهره‌وری به صفر رسیده است!
رئیس سازمان بهره‌وری با بیان اینکه عزمی برای ارتقای بهره‌وری در کشور وجود ندارد و این سازمان یکی از متهمان پایین بودن بهره‌وری است، گفت: در بررسی بهره‌وری کلان کشور، برآورد این سازمان این بوده که در مجموع تحقق رشد بهره‌وری در کشور صفر است. علی‌اکبر اولیاء درباره شاخص‌های بهره‌وری در کشور گفت: نرخ بهره‌وری در حالی به صفر رسیده که از برنامه چهارم توسعه موظف شدیم بهره‌وری را سرلوحه کار خود قرار دهیم که به این کار توجه زیادی نشده است. رئیس سازمان بهره‌وری در ادامه گفت: در برنامه ششم سهم بخش‌های گوناگون از بهره‌وری نیز مشخص شده است و کشور با وجود سابقه دیرینه حضور در سازمان بهره‌وری آسیایی از دهه پنجاه میلادی، انتظار می‌رفت موفقیت بیشتری در بهره‌وری داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات