صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۶۹

حرف روز/ زمان صفر برای مهاجم!

در 31 شهریور سال 1359 جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران آغاز شد و همزمان چندین استان کشور مورد تهاجم وحشیانه رژیم صدام قرار گرفت؛ حملات صورت گرفته در شهرهای آبادان، خرمشهر، تهران، ایلام، باختران، سنندج، تبریز، بوشهر، همدان، اسلام‌آباد و... به ایجاد جو وحشت در کشور دامن زد، عمده حملات علیه پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های کشور صورت گرفت[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: در 31 شهریور سال 1359 جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران آغاز شد و همزمان چندین استان کشور مورد تهاجم وحشیانه رژیم صدام قرار گرفت؛ حملات صورت گرفته در شهرهای آبادان، خرمشهر، تهران، ایلام، باختران، سنندج، تبریز، بوشهر، همدان، اسلام‌آباد و... به ایجاد جو وحشت در کشور دامن زد، عمده حملات علیه پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های کشور صورت گرفت؛ امام(ره) در همان روز در پیامی رادیویی فرمودند: «اگر راست می‌گویید که شما با ملت هستید و نسبت به خلق وفادارید، باید شما خودتان در این امر با دولت ایران همراهی کنید... یک دزدی آمده است یک سنگی انداخته و فرار کرده است.» این جملات حاوی این نکته است که حضرت امام(ره) ادعای حمایت از مردم آنها را زیر سؤال برده و عملیات به این گستردگی را با یک جمله خفیف کرده که سبب ایجاد قدرت مقابله و مقاومت در مردم بشود. اکنون 38 سال از آن حادثه می‌گذرد و طبق روال هر ساله در روز 31 شهریور در سراسر کشور مراسم رژه باشکوه نیروهای مسلح با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود که نشانه همبستگی دولت، ملت و نیروهای مسلح است. روز گذشته در مراسم‌ رژه در اهواز یک گروهک تروریستی مورد حمایت آمریکا و عربستان در اقدام وحشیانه‌ و حقیرانه‌ای به رژه‌روندگان و مردم حمله کرد و موجب شهادت 25 نفر از هموطنان عزیزمان شد. این حادثه نشان داد:
1ـ دشمنی آمریکا پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و با حمایت از پلیدترین انسان‌ها در داخل یا خارج کشور انجام می‌گیرد. اگرچه دشمن درصدد بود این حمله کور را نشانه نبود انسجام یا اقتدار ملت معرفی کند؛ اما کمک‌رسانی نیروهای نظامی به کودکان و زنان عمق شجاعت، مردم‌داری و همراهی ملت و نظام را نشان می‌دهد.
2ـ این حملات نشان داد، با وجود تهدیدات متعدد برای ایجاد ناآرامی در ایران این حرکت نسبت به سال‌های آغازین انقلاب اسلامی هم کوچک‌تر و هم کم‌اثرتر شده است و دشمن در همین حرکات تاکتیکی متوقف شده و بزن دررویی تمام شده و به صفر رسیده است.
3ـ دشمن همزمان با این رفتار در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای درصدد برآمد با جریان شکست‌خورده تروریست همراهی کند؛ ولی همدلی مردم در این حادثه سبب شد در همان ساعات اولیه جنگ روانی آنها نیز بی‌اثر شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات