صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۹۰

اخبار کوتاه دوشنبه 9 مهر

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات روزنامه‌های کشور و به ویژه کمبود و گرانی کاغذ گفت: «دو نفری که حدود 24 میلیون یورو برای واردات گرفته‌اند، دو پرونده قضایی تشکیل شده که هنوز به جایی نرسیده است؛ چون اصلاً این افراد وجود خارجی نداشتند!» سلطانی‌فر افزود: «این مشکلات در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. ما مکاتبه کردیم بدون مجوز ما این کاغذها وارد نشود، آقای شریعتمداری نامه نوشت که خودمان داریم وارد می‌‌کنیم و مسئولیت با خودمان است و شما دخالت نکنید که این نامه موجود است.»
عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تشریح آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان برای حمایت از کامیون‌داران و رفع مشکلات آنها گفت: با توجه به آخرین پیگیری‌ها، حدود 13 هزار حلقه لاستیک در استان هرمزگان و بندرعباس در حال توزیع است و بخشی از این لاستیک‌ها‌ در تهران و دیگر استان‌ها توزیع می‌شود. وی افزود: با همکاری گشت راهداری، نیروی انتظامی و دادستانی، با اخلالگران جاده‌ای برخورد جدی و قضایی شد.
افزایش تصاعدی قیمت سکه در چهار ماه گذشته افزون بر آنکه پرونده‌های قضایی دادگاه‌های خانواده را زیادتر کرده، آمار زندانیان بدهکار مهریه را نیز تا حد قابل توجهی افزایش داده است. هم‌اکنون 4181 مرد در کل کشور به ‌دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه همسرشان پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. این در حالی است که جمعیت این بدهکاران خانوادگی تا سوم مرداد سال‌ جاری 3550 نفر بوده‌ است.
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «چه بسا رویکرد دوگانه آمریکا و فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران به تحول مثبتی بینجامد. تحریم‌های آمریکا فشار را بر تهران افزایش می‌دهد و تشدید فشار بر تهران در کنار رویکرد اروپا شاید بتواند به فرایند سیاسی شتاب بخشد.» امانوئل مکرون در ادامه خاطرنشان کرد: «وظیفه من این است که چنین سناریویی به موفقیت برسد.»
سرتیپ شرف لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: تا زمانی که تجاوز به یمن ادامه یابد، حملات بالستیکی و پهپادی به دبی ادامه خواهد یافت. وی افزود: به سرمایه‌گذاران در امارات هشدار می‌دهیم این کشور تا زمانی که حملات به یمن ادامه یابد، امن نیست.
امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: دولت اگر به وعده‌های خود عمل نکند، به ‌زودی وزرای راه، صنعت، معدن و تجارت و نفت استیضاح و برکنار می‌شوند؛ چرا که این وزرا به صورت مستمر دنبال اقدامات دیگری به جز خدمت به مردم هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات