صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۷۱

اخبار کوتاه دوشنبه 21 آبان

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس اعلام کرد: ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه CFT گرفته، اصلاً ‌رفع‌شدنی نیست؛ زیرا قانون داخلی نیست و مجلس فقط می‌تواند قوانین داخلی را اصلاح کند. البته شواهد دال بر این است که اراده نظام بر تصویب نهایی این لایحه است و به نظر نمی‌رسد موانع زیادی در این زمینه وجود داشته باشد. وی افزود: تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی این پیام را به جهان داد که نظام جمهوری اسلامی یک سازوکار دموکراتیک و عقلانی و یک نظام عملگرا است. در واقع تصویب CFT نشان داد، مجلس بر اساس مصلحت‌اندیشی رأی می‌دهد و عمل می‌کند.
چین به دنبال نفوذ بیشتر اقتصادی در آرژانتین است که با رکود دست و پنجه نرم می‌کند. رئیس بانک مرکزی آرژانتین که برای نهایی کردن قرارداد سوآپ ارزی با چین در پکن حضور دارد، گفت: سوآپ ارزی با افزایش ۶۰ میلیارد یوآنی به ۱۳۰ میلیارد یوآن می‌رسد. گفتنی است، آرژانتین و چین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی توافق سوآپ ارزی را امضا کردند که این کار با هدف تقویت ذخایر ضعیف ارزی آرژانتین انجام گرفت.
روزنامه «العرب» چاپ لندن نوشت: منابع سیاسی در بغداد فاش کردند دولت قطر به مسئولان عراقی پیشنهاد داده است از بانک‌های دوحه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران استفاده کنند. این منابع در گفت‌وگو با العرب تصریح کردند، پیشنهاد مذکور از سوی محمد بن‌ عبد الرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر مطرح شده است و این تلاش‌ها در ضمن تمایل قطر برای کمک به ایران به منظور مقابله با تحریم‌های سخت آمریکا جای می‌گیرد.
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهبود فضای کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی در کشور در حوزه توسعه کارآفرینی  افتاده است؛ به گونه‌ای که شاخصه‌های جهانی کارآفرینی در ایران بهبود 13 رتبه‌ای در سال 2018 داشته و در سطح منطقه نیز از رتبه ۱۴ به ۱۱ رسیده‌ایم.
زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان در دیدار با وزیر نیرو اظهار داشت: روابط موجود اقتصادی، مطابق میل آلمان نیست. وی با بیان اینکه با وجود سختی‌ها در شرایط فعلی، علاقه زیادی برای همکاری بین ایران و آلمان وجود دارد، اطمینان خاطر داد، موضوع برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان را با فوریت پیگیری کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات