صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۴۳

اخبار کوتاه دوشنبه 19 آذر

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه جبهه اصلاحات هم از نظر جایگاه مردمی و هم از نظر ساختار و تشکیلات روزهای بدی را می‌گذراند، افزود: به دولت و شورا انتقاد وارد است و در واقع توانایی جبهه اصلاحات درباره تحقق برنامه‌ها و قول‌هایی که به مردم داده، زیر سؤال است؛ ‌زیرا آنها از ما کارکرد و نتیجه می‌خواهند و انتظار داشتند دولت روحانی مسائل و مشکلات را حل کند؛ اما احساس می‌کنند دولت نتوانسته است فضای اقتصادی کشور را مدیریت کند. ما ظرف دو سال، سه شهردار عوض کردیم و این می‌تواند در ذهن مردم گویای ناکارآمدی باشد.
محمدباقر قالیباف در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: چالش اقتصادی این کشور از یک سو در ضعف مدیریت و ضعف ساختار و نحوه سازماندهی و نهادسازی در کشور ریشه دارد و از سوی دیگر به‌ دلیل قدرت‌دوستی و تلاش برای ماندن در قدرت به هر قیمتی است؛ تا زمانی که در حوزه کارگری و مدیریتی به ‌سمت شایسته‌گزینی، توجه به موضوعات اصلی و دغدغه مردم، وقت‌گذاری، در میدان بودن، با مردم مستقیم سخن گفتن به‌ جای مذاکره با بیگانگان نرویم، این مشکلات حل نمی‌شود.
مجیدرضا حریری، نایب‌رئیس و سخنگوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه پس از اتفاقات 4 نوامبر که وارد مرحله جدیدی از برجام شدیم، روابط بانکی ما و چین متأثر از این اتفاق باید بازطراحی می‌شد، افزود: خوشبختانه روز جمعه گذشته این قضیه حل و فصل شد و امروز نقل و انتقال مالی میان ایران و چین از طریق بانک کونلون به منزله تنها بانک طرف مبادله با بانک‌های ایرانی آغاز می‌شود.
اکبر ترکان، دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری‌ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مشاور رئیس‌جمهور از مقام خود استعفا داد. وی علت استعفای خود را بازنشستگی عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور با استعفای بنده موافقت کرده است. از زمان اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حدود 10 نفر از مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری از مقام خود کنار رفته‌اند.
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: اروپایی‌ها خودشان در مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بودند؛ اما حاضر نشدند رفتار آمریکا را محکوم کنند و همان حرف‌های آمریکا را به نوعی دیگر تکرار می‌کنند؛ ولی این خوابی که اروپایی‌ها برای برجام دیدند تا آن را با هزینه از جیب ملت ایران حفظ کنند، تعبیر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات