صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۸۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 4 دی

«سورابح کومار» سفیر هند در ایران درباره جدیدترین قرارداد‌های نفتی میان دو کشور و ایجاد کانالی برای مبادلات مالی گفت: از روپیه برای این منظور استفاده خواهد شد. وی افزود: خرید نفت هند از ایران متوقف نشده و این کشور به طور میانگین 1/25 میلیون تن در ماه نفت از ایران خریداری می‌کند و مطمئناً این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
امارات متحده عربی اعلام کرد: یک بسته کمک مالی ۱۱ میلیارد درهمی معادل ۳ میلیارد دلار به اسلام‌آباد خواهد داد تا بحران تراز پرداخت پاکستان را کاهش دهد. این موضوع سبب می‌شود پاکستان برای مذاکره توافق دریافت وام ۱۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در وضعیت بهتری قرار گیرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با «المیادین» با اشاره به برجام گفت: اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود درباره توافق هسته‌ای «کُند» هستند، منتظر آنها نخواهیم ماند جز زمانی که گام‌های عملی اتخاذ کنند. ما پس از کناره‌گیری آمریکا از توافق هسته‌ای، چندین گزینه داریم و اگر منافع ملی ایجاب کند، آنها را به کار خواهیم گرفت.
رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب گفت: نمایندگانی که در فهرست امید هستند، قابل تکیه و امید نیستند، کما اینکه در شوراها نیز همین‌گونه است. ما باید آب رفته را به جوی برگردانیم. وی همچنین گفته است: رئیس‌جمهور بسیاری از کارها را می‌توانست انجام دهد؛ اما ظرف این مدت انجام نداد.
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از طی یک دوره بیماری، به لقاءالله پیوست. بیت آن مرحوم ضمن تسلیت این ضایعه به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اعلام کرد: مراسم تشییع آن مرحوم، فردا صبح در تهران و بعدازظهر در قم برگزار می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی با بیان اینکه در فاز یک طرح «ناب» سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از بحران کم‌آبی خارج می‌شوند، گفت: تکمیل پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات