صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۲۷

اخبار کوتاه یک‌‌شنبه 9 دی

«سعید حجاریان» در مصاحبه‌ای گفته است: «ما برنامه برجام را راهی برای نرمال‌سازی در داخل و خارج تلقی می‌کردیم و آن را کافی می‌دانستیم.» گفتنی است، پیشتر اندیشکده‌های آمریکایی نرمال‌سازی ایران را در گرو از بین بردن دستاوردهای هسته‌ای، توقف فعالیت‌های موشکی، قطع حمایت از محور مقاومت، پذیرفتن شروط غرب در مسئله حقوق بشر و در نهایت به رسمیت شناختن رژیم کودک‌کش صهیونیستی تعریف کرده بودند! آیا منظور حجاریان از نرمال‌سازی همین است و برجام با محدود کردن صنعت هسته‌ای ایران، گام اول در این زمینه از سوی جریان خاص بود؟!
«روهسار پکان» وزیر تجارت ترکیه با بیان اینکه آنکارا به دنبال معافیت طولانی‌مدت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، گفت: «با توجه به اینکه ما قرارداد تجارت آزاد با ایران داریم، چگونه می‌توانیم همکاری را تحت چنین شرایطی افزایش دهیم؟ ما یک توافق‌نامه تجارت آزاد با ایران برای واردات اقلام داریم. ما به کار خود در سطح وزارت و نمایندگان تخصصی ادامه می‌دهیم تا این موانع برای ترکیه برداشته شود.»
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ادعای تقلب در انتخاباتی، مانند ۸۸ بازی کردن با واژه‌ها است، گفت: به اذعان همه افرادی که در انتخابات شرکت داشته‌اند، هیچ‌گاه نشده تخلف عمده‌ای صورت گیرد و از چشم‌ها پنهان بماند. وی افزود: حتی مخالفان و معترضان در انتخابات ۸۸ هم معتقد بودند در انتخابات جمهوری اسلامی تقلب گسترده امکان‌پذیر نیست!
در جلسه فوق‌العاده هیئت ‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد، با متخلفان و خاطیان در همه سطوح برخورد قاطع و بدون مسامحه صورت گیرد و نسبت به تدوین راهکارهای لازم به منظور مقابله و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه و تأمین امنیت، رفاه و آسایش استادان، دانشجویان و کارکنان در کلیه واحدهای دانشگاهی و دانش‌آموزی اقدام شود.
برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله نیوزویک و تایمز با انتشار گزارشی، گفته‌اند: حداقل پنج سناتور جمهوریخواه که به قطعنامه «بررسی پایان حمایت آمریکا از عربستان در جنگ علیه یمن» رأی منفی داده بودند، پیش از آن از مقامات سعودی رشوه دریافت کرده بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات