صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۴۲
جانشین فرمانده کل سپاه در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی:

ایران اسلامی زیر چتر بازدارندگی قرار دارد/ نباید از امریکای امروز ترسید

بزرگترین پیامد و تاثیر انقلاب و ترویج روح مقاومت و جهاد در مقابل مستکبران این است که تفکر راهبردی در جهان در موضوع قدرت امریکا و تاثیرات او به شدت تغییر کرده است.
به گزارش خبرنگار بصیرت؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی که از صبح امروز( سه شنبه ۱۸ دی ماه) در ستاد فرماندهی کل سپاه در حال برگزاری است ، انقلاب اسلامی را عامل افول شتابدار قدرت امریکا در دهه اخیر توصیف و تصریح کرد : تیرگی سیطره سیاسی آمریکا تحت طلوع خورشید انقلاب به تدریج در حال از بین رفتن است که این مهم به برکت پرتوهای الهام بخش و ترویج روح مقاومت در پیکره جهان اسلام میسر شده و امریکا را در مسیر زوال قرار داده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امریکا را در معرض فرسودگی و ناکارآمدی قدرت قرار داده است، گفت: بزرگترین پیامد و تاثیر انقلاب و ترویج روح مقاومت و جهاد در مقابل مستکبران این است که تفکر راهبردی در جهان در موضوع قدرت امریکا و تاثیرات او به شدت تغییر کرده است.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معیار و ضوابط تفکر راهبردی پیرامون قدرت را تغییر داده است، اظهار کرد: امریکا به تدریج با مقاومتی بین‌المللی در حال مواجه شدن است به همین دلیل همچنان تمرکز خود را بر ملت ایران، رهبری و سپاه به عنوان ارکان جبهه مقاومت متمرکز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت امروز در استحکام قلبها تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد : احساس برتری روحی و معنوی و نهراسیدن و اطمینان قلبی امروز اصل این مقاومت است یک ملت با قلب و ذهن خود پیروز شد و شکست میخورد به همین خاطر اگر ذهن‌ها مطمئن و آگاه و دلها مومن باشد ملت بر اساس آن عمل کرده و پیروز می شوند.

سردار سلامی در ادامه تصریح کرد: سنت امریکا همواره بر این اصل پایدار بوده که تا حد ممکن در موضع راهبردی، قدرت های دیگر را در سطح عملیات هدایت کند تا بیشترین منافع را کسب و کمترین فرسایش را داشته باشد، اما انقلاب اسلامی ایران آنان را از موضع راهبردی و کنترل از راه دور میدان سیاست به سطح عملیاتی و رزم نزدیک کشانده است که این مهم راز اصلی شکست امریکا می باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه  خاطر نشان کرد: به رغم نابرابری در شاخص های ظاهری قدرت از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران،  نبرد هشت ساله دنیای استکبار با ایران اسلامی شکست آشکار دشمنان و برتری جبهه حق با بهره گیری از منابع قدرتی چون ایستادگی، از جان گذشتگی، ولایت مداری و اتکال به خداوند متعال رقم خورد.

وی افزود: صبر، ثبات قدم ،توکل ،ایمان و ایثار بیان حقیقی قدرتی است که خداوند متعال بر آن تأکید می کند و این به معنای اصل بازدارندگی ما به شمار می رود.

سردار سلامی علت تمرکز امریکا بر ایران اسلامی طی سالیان متمادی را عدم توسعه و تکثیر این انقلاب الهام‌بخش و محصور ماندن آن در داخل عنوان و اظهار کرد: به رغم تمامی این توطئه ها و دشمنی ها، ایران اسلامی ما امروز زیر چتر بازدارندگی معتبر به حیات عزتمند خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: با وجود اینکه امریکا طی این سالها ترکیبی از تهاجم از جنگ نرم، ارعاب نظامی ،عملیات روانی و ...را با استفاده از تمامی ابزارها به کار گرفته اما ملت ایران در تمامی این میدان ها به مرور فرآیند تولید قدرت را به دست آورد و تا جایی رشد کرد که مرزها را در نوردید و امروز ساختار های قدرتی با بهره گیری از گفتمان الهام بخش انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد :منطقه غرب آسیا همچنان برای استکبار منطقه ای حیاتی و راهبردی محسوب می‌شود و از دست دادن آن برای قدرت های بزرگ به منزله سقوط آزاد در عرصه قدرت های جهانی است؛  نگاهی به منحنی قدرت در تقابل انقلاب اسلامی با امریکا بیانگر این مهم است  که انقلاب اسلامی در حال رشد و بالندگی و امریکا در مسیر افول قرار دارد.

وی حمله امریکا به افغانستان و عراق را بخشی از استراتژی دنباله دار امریکا دانست و اظهار کرد : امریکایی ها آمده بودند تا با یک نوسازی مجدد سیاسی در منطقه غرب آسیا دوباره به تراز قدیمی اقتدار خود در تمامی عرصه ها باز گردند اما بامهار حرکت آنها و افول ظرفیت های آنان در این کشورها ، این بار امریکایی ها هزینه کردند و نتیجه‌ای برایشان حاصل نشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین هنر انقلاب اسلامی فاصله انداختن بین راهبرد امریکا و قدرت بکارگیری آن بوده است گفت: امروز دولتی که  ۷ هزار میلیارد دلار را بدون هیچ دستاورد سیاسی در منطقه هزینه کرده است به تعطیلی کشانده شده و هم امریکا و هم نایبان منطقه آن ناتوان هستند.

وی در ادامه تصریح کرد:  امریکا در تفکر راهبردی جدید خود تغییر سیمای نظام و شکستن جغرافیای جهان اسلام و تهی کردن آن از یک مدیریت یکپارچه را دنبال می کرد که تمامی این راهبردها فرجامی جز شکست و ناکامی را در پی نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امریکا به معنای واقعی فرو ریخته است گفت : این که امریکایی ها امروز اذعان به شکست و خروج از سوریه دارند نشان دهنده این واقعیت است که آنان از ظرفیت‌های خود برای مدیریت منازعات سیاسی تخلیه شده و نباید از امریکای امروز ترسید.

 سردار سلامی در پایان با بیان اینکه امریکایی ها امروز تمام توان و فشار خود را در حوزه اقتصادی به عنوان آخرین راهبرد خود علیه ملت ایران به کار گرفته اند ،تاکید کرد: اما ایران اسلامی امروز قدرتمند بوده و به برکت مدیریت و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ایستادگی، بصیرت و شجاعت مردم، هیچ قدرتی قادر به شکست ملت ایران نخواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات