صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۷۷

اخبار کوتاه شنبه 22 دی

علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر جمعیت نیروی کار مرکز آمار ایران و مدیرکل سابق اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: تعداد مجردهای قطعی در کل کشور ۲۲۰ هزار نفر است. وی افزود: 11 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مجرد هرگز ازدواج نکرده در کشور داریم که با احتساب افراد بدون همسر در اثر فوت یا طلاق، جمعیت مجردان ایران به رقم ۱۳ میلیون و ۳۲ هزار نفر می‌رسد. گفتنی است، به افرادی که از سن تجرد قطعی عبور کرده باشند، مجردهای قطعی می‌گویند.
نهاد تنظیم‌کننده ارتباطات راه دور در روسیه در حال تحقیق از وبگاه روس‌زبان «بی‌بی‌سی» به دلیل حمایت احتمالی از گروه‌های تروریستی است. پوشش‌های خبری رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» درباره گروه تروریستی داعش پیش از این با انتقادات کاربران ایرانی هم مواجه شده است. اوج این انتقادات زمانی مطرح شد که بی‌بی‌سی پس از تصرف بخش‌هایی از خاک عراق به دست «داعش» از کاربرد لقب «تروریستی» برای این گروه خودداری کرد.
«چاران سینگ» مدیر اجرایی بانک دولتی UCO گفت: پالایشگاه‌های هندی قبلاً پرداخت‌های خود را به 15 بانک ایرانی انجام می‌دادند که اکنون به 9 بانک کاهش یافته است؛ زیرا یکی از این بانک‌ها بسته شده و پنج بانک دیگر نیز تحت تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند. گفتنی است، 9 بانک مذکور، بانک‌های سامان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، کارآفرین، سرمایه، خاورمیانه، شهر، حکمت ایرانیان و گردشگری هستند.
حجت‌الاسلام ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: استانی شدن انتخابات به ضرر کشور و مردم است؛ چرا که در این صورت مردم شناختی بر نمایندگان نخواهند داشت. وی افزود: این طرح سبب می‌شود نماینده‌هایی به مجلس راه پیدا کنند که ویژگی لابی‌گری و رایزنی بالایی دارند و به این ترتیب افراد مستقل نمی‌توانند به مجلس راه یابند.
«انزو موآورو» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد، دولت این کشور در حال بررسی بازگشایی سفارتخانه در دمشق است. ایتالیا که در سال 2012 سفارتخانه خود در سوریه را تعطیل کرده و به زعم خود برخورد دولت سوریه در قبال ناآرامی‌ها را غیرقابل قبول خوانده بود، اکنون نخستین کشور اروپایی است که سفارتش را در سوریه دوباره راه‌اندازی می‌کند.
بر اساس اعلام بانک جهانی و با وجود تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، اقتصاد این کشور در سال گذشته رشد داشته است. در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی بانک جهانی در سال ۲۰۱۹، تأکید شده است میزان رشد اقتصادی روسیه در سال گذشته افزایش یافته و تورم هم در سطح پایین مانده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات