تهران بزرگ >>  عمومی >> اخبار برگزیده
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۵۵
تحلیلی بر فیلم سینمایی جنگ جهانی Z

تطهیر رژیم صهیونیستی؛ تخریب چهره ایران

صهیونیست‌ها بر اساس مفاهیم آخرالزمانی عنوان می‌کنند که منجی آخرالزمان مسلمانان در هنگامه‌ای که جهان پر از آشوب شده است، ظهور می‌کند، پس در نتیجه آن ها برای کمک به ظهور منجی نیازمند ایجاد آشوب در جهان هستند. برای ایجاد آشوب هم از توان نظامی و موشکی بهره خواهند برد.
فیلم سینمایی «جنگ جهانی Z» محصول 2013 سینمای هالیوود بر اساس رمان پر فروش «جنگ جهانی Z: تاریخ شفاهی جنگ» نوشته مکس بروکس ساخته شده است. 
از سال 1966 تا امروز بیش از ۳۰۰ فیلم زامبی ساخته شده که بیش از نصفی از آن ها برای سال‌های پس از 2001 میلادی بوده است.
یکی از اهداف ساخت فیلم‌هایی با این مضمون در سال‌های پایانی قرن بیستم نشان دادن چهره‌ای کریه و وحشتناک از دشمنان آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در مقطعی صهیونیست‌ها در مخالفت با نازی‌ها با ساخت فیلمی، نازی‌ها را زامبی‌هایی نشان دادند که از قبر بیرون می‌آیند. پس از فروپاشی شوروی و با ایجاد داستان ۱۱ سپتامبر، نگاه‌ها به سمت اسلام‌هراسی، به ویژه مفهوم آخرالزمان و مهدویت رفت. فیلم‌هایی با محوریت زامبی‌ها و طبق معمول با منجی‌هایی بلوند و چشم آبی آمریکایی.
اما در این میان، ما برخی مسلمانان بدترین عملکردها را نسبت به تازه مسلمانی که برای یافتن حقیقت در پی تحقیق و مطالعه است، دارند. کثرت تصاویری از مراسم‌های قمه‌زنی تجسم همان زامبی‌هایی است که غرب سال‌هاست در فکر و اندیشه مردم خود فرو کرده است. تصویری که افراد تازه مسلمان را یا از دین اسلام دور می‌کند، یا به سمت گروه‌های وهابی سوق می‌دهد.
مفهومی که از زامبی در غرب شاهد آن هستیم این است که زامبی‌ها مانند یک نابودگر عمل نمی‌کنند، بلکه مانند یک ویروس عمل می‌کنند. یک نابودگر به معنای طبیعی باهوش است، اما ویروس فقط می‌خواهد گسترش پیدا کند، نمی‌خواهد به چیز دیگری فکر کند؛ مصداق مردمی که از عقل خودشان استفاده نمی‌کنند، فقط می‌خواهند همه جا را بگیرند؛ آلوده و نابود کنند. بر همین اساس یک نوع بی‌فکری پشت رفتارهای یک زامبی است. 
به واقع فیلم سینمایی «جنگ جهانی Z» نقطه عطف و یکی از فیلم‌های جریان‌ساز سینمای آخرالزمانی هالیوود است که سعی دارد با ورود به عرصه‌های آخرالزمانی، تصویر نامطلوبی در ذهن مخاطب ایجاد کند.
داستان این فیلم از نیویورک که هفت میلیون یهودی را در خود جای داده است و به وطن دوم یهودی‌ها مشهور است، آغاز می‌شود.
«Z» یکی از حروف مهم در مفاهیم صهیونیست‌هاست؛ Zionist. به عبارتی، جنگ جهانی  Zجنگ جهانی صهیونیست‌ها و زامبی‌هاست.
«براد پیت» بازیگر مشهور سینمای هالیوود در این فیلم در نقش یک مأمور سازمان ملل به نام جری لین بازی می‌کند که سفری بین‌المللی را علیه زمان شروع می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبی‌ها شود. او در کنار تلاش برای نجات جان مردم، باید از خانواده خود نیز در برابر حمله زامبی‌ها محافظت کند.
«جنگ جهانی Z» با سرمایه‌گذاری شش شرکت بزرگ صهیونیستی و یهودی و با هزینه‌ای بیش از 190 میلیون دلار ساخته شده و در 3600 سالن سینمای آمریکا بر روی پرده رفت و با فروش 540 میلیون دلاری یکی از ده فیلم پر فروش سال 2013 شد. این فیلم دست به هرکاری می‌زند تا دایره مخاطبان خود را افزایش دهد. 
یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم این فیلم اشاره به دیوار حائل در فلسطین اشغالی است. هنگامی که بیشتر جهان را زامبی‌ها گرفته‌اند، اشاره به یک منطقه امن می‌کند؛ آن هم اورشلیم. 
در سکانسی از فیلم آمار زامبی‌ها در جهان گرفته می شود. خط‌های قرمز به سرعت پر می‌شود. 67 درصد آسیا، 72 درصد آفریقا. تنها جایی که روی کره زمین آرام است و در آن آرامش وجود دارد، بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی است که مردم در آن در حال زندگی هستند. حالا زامبی‌ها به سرزمین‌های اشغالی حمله می‌کنند؛ محلی که غایت و هدف زامبی‌ها معرفی می‌شود. 
بیشترین حجم مبارزه با زامبی‌ها در بیت‌المقدس و اورشلیم است. وجود دیوار حائل توانسته است جلوی هجوم زامبی‌ها را بگیرد. در این میان شاهد ورود مسلمانان به داخل اورشلیم هستیم. افسر رژیم صهیونیستی می‌گوید، هر چقدر بتوانیم انسآن های بیشتری را نجات بدهیم، با زامبی‌های کمتری مبارزه خواهیم کرد. به واقع به این نکته اشاره می‌کند که هر چقدر از مردم فلسطین به صهیونیست‌ها جذب شوند و آن ها را بپذیرند، مبارزه کمتر خواهد بود. حتی به آن ها اجازه می‌دهند که پرچمشان را بیاورند و نماز هم بخوانند، منتها در چارچوب اصول رژیم صهیونیستی. اگر نمی‌خواهند بمیرند باید اسرائیل را بپذیرند.
در این فیلم مثبت‌ترین شخصیت‌ها سربازان صهیونیستی هستند. با وجود اینکه در آمریکا پلیس‌های آمریکایی بعد از گاز گرفتن از سوی زامبی‌ها به زامبی تبدیل می‌شدند، اما هیچ یک از سربازان صهیونیستی به زامبی تبدیل نشدند. اینجا حضور سرباز صهیونیستی برای دفاع از مردم است، او را باید در دفاع از انسآن ها ببینیم که جانش را برای مردمش فدا می‌کند.
از نکات برجسته در این فیلم به فلسطینی‌هایی اشاره می‌کند که چفیه جنبش فتح را همراه دارند. جنبش فتح از جمله گروه‌هایی است که حاضر است با صهیونیست‌ها صلح کند.
داستان بمب هسته‌ای نیز بخش دیگری از مفاهیم کلیدی این فیلم است. در بخشی از فیلم هنگامی که قهرمان فیلم به سمت صهیونیست‌ها در حال حرکت است، شاهد یک انفجار بزرگ هستند. در کتاب «جنگ جهانی Z» به مطلبی اشاره می‌کند که در این فیلم حذف می‌شود. این انفجار حاصل استفاده از بمب هسته‌ای ایران است، در حالی که زامبی‌ها می‌خواهند از مرز پاکستان به ایران وارد شوند و ایران برای از بین بردن آن ها از بمب هسته‌ای استفاده می‌کند، در برابر این تهاجم ایران، پاکستان نیز از بمب هسته‌ای استفاده کرده و ایران را از بین می‌برد. به خاطر انفجار اتمی روی صفحه موبایل رادیوم ثبت می‌شود. رادیوم یادآور ایران است. آمریکایی‌ها با ساخت بسیار زیادی از این قبیل فیلم‌ها طوری تأثیرگذار بودند که 71 درصد مردم آمریکا فکر می‌کنند ایران بمب اتم دارد. 
یکی از مفاهیمی که این فیلم به آن اشاره می‌کند، هشدارهای صهیونیست‌ها درباره مقابله با زامبی است. صهیونیست‌ها بر اساس مفاهیم آخرالزمانی عنوان می‌کنند که منجی آخرالزمان مسلمانان در هنگامه‌ای که جهان پر از آشوب شده است، ظهور می‌کند، پس در نتیجه آن ها برای کمک به ظهور منجی نیازمند ایجاد آشوب در جهان هستند. برای ایجاد آشوب هم از توان نظامی و موشکی بهره خواهند برد. 
در این فیلم افسر موساد می‌گوید، ما از آسیب زامبی‌ها در امان ماندیم، با وجود اینکه ما هر زمان به مردم جهان هشدار دادیم آن ها جدی نگرفتند. این جمله یادآور حضور مضحک نتانیاهو در سازمان ملل و هشدارهای او برای رسیدن ایران به نقطه پایانی ایجاد بمب هسته‌ای است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات