صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۹۹

از مخالفت با شیطان بزرگ تا سفر فرمانده تروریست‌ها

1ـ به برکت انقلاب، ملتها توان مخالفت با شیطان بزرگ را پیدا کردند

سردار علی فدوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر اینکه دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران در 40 سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، مداوم، بی‌وقفه و مستمر است، اظهار داشت: هر روز شاهد ابعاد جدیدی از دشمنی‌های این شیطان بزرگ در حق ملت ایران هستیم و روزی نیست که آمریکایی‌ها ظلم و جفایی علیه کشورمان نداشته باشند. وی با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جهات گوناگون به دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، ایران و همچنین کشورهای کوچک جرئت مقابله و عرض اندام در برابر آمریکا را نداشتند؛ اما به برکت این انقلاب، کشورها توان مخالفت با شیطان بزرگ را پیدا کردند و تحمل زورگویی‌ها را ندارند. وی ادامه داد: نصرت خداوند شامل جبهه حق می‌شود و طبق وعده الهی که تخلفی در تحقق آن وجود ندارد، قدرت لایزال الهی با افراد، نظام و کشورهایی است که طرفدار حق باشند.

2ـ پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری

عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید گندم امسال برای کشت‌های پاییزه ۱۵ و نیم میلیون تن بود؛ اما با توجه به سیلاب‌های اخیر اکنون برآورد ما تولید حدود ۱۴ و نیم میلیون تن است. بنابراین در زمینه تأمین گندم مورد نیاز کشور، مشکلی نداریم. وی در ادامه گفت: حدود یک میلیون هکتار از زراعت کشور با شدت و ضعف متفاوت، دچار آسیب ناشی از سیل شده است. کشاورز با اشاره به اینکه حدود ۵۵ درصد این اراضی بین ۲۵ تا ۵۵ درصد آسیب دیده است، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد زمین‌ها و محصولات کشاورزی آسیب دیده قابل برگشت است. کشاورز افزود: حدود ۲۵۰ هزار هکتار از محصولات کشاورزی و حدود ۱۵۰ هزار هکتار باغ بر اثر سیلاب‌های اخیر از بین رفته و بیش از ۶ هزار واحد مرغداری و حدود ۱۰۰ واحد پرورش ماهی هم دچار خسارت شده‌اند.

3ـ عمق فاجعه سیل ‌بسیار سنگین و بیش از تصور است

آیت‌الله عبدالحسین معزی در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمک‌رسانی نیروهای گوناگون به مردم سیل‌زده استان‌های کشور بیان کرد: این نیروها با این کار به نوعی از سیل‌زدگان دلجویی می‌کنند. وی با بیان اینکه عمق فاجعه سیل کشور بسیار سنگین و بیش از تصور است، گفت: طی سال‌های اخیر چنین بارشی که موجب سیل سنگین شود، سابقه نداشته و آسیب‌های وارد شده به روستاها اعم از زمین‌های کشاورزی، دام و منازل بسیار سنگین و سخت بوده است. آیت‌الله معزی با اشاره به ارائه گزارش سفر به مناطق سیل‌زده و آخرین وضعیت آنها به رهبر معظم انقلاب‌ بیان کرد: ایشان بر استمرار سفرهای مکرر تأکید داشتند که در همین راستا در استان خوزستان حاضر شدیم.

4ـ سفر فرمانده تروریست‌های سنتکام به ریاض!

سلمان‌بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در کاخ یمامه ریاض دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، آنها در این دیدار روابط میان دو کشور و تحولات منطقه‌ را مورد بحث و بررسی قرار دادند. عبدالعزیز بن‌سعود بن‌نایف، وزیر کشور عربستان و کریستوفر هنزل، کاردار سفارت آمریکا در ریاض نیز در این دیدار حضور داشتند. در این گزارش اطلاعاتی درباره دلیل سفر این ژنرال آمریکایی به عربستان ارائه نشده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنتکام را تروریست قلمداد کرده است!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات