صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۳۶

حرف روز/ تغییر تاکتیکی ترامپ

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در جریان سفر به ژاپن در نشست خبری با نخست‌وزیر این کشور گفته است، آمریکا دنبال تغییر نظام در ایران نیست و آماده مذاکره با تهران است. لازم است در واکاوی این ادعاها چند نکته تحلیلی ارائه شود[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی

یادداشت: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در جریان سفر به ژاپن در نشست خبری با نخست‌وزیر این کشور گفته است، آمریکا دنبال تغییر نظام در ایران نیست و آماده مذاکره با تهران است. لازم است در واکاوی این ادعاها چند نکته تحلیلی ارائه شود؛
1ـ آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته هر روز به فکر تغییر نظام در ایران بوده که اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها و اتهامات به ملت ایران و ده‌ها اقدام سخت و نرم گویای این مطلب است. اگر بخواهیم در اراده آمریکا نسبت به تغییر در ایران صحبت کنیم، می‌توان به نشست سال گذشته منافقین در پاریس اشاره کرد که جان بولتون در آنجا نوید پایان ایران انقلابی را می‌دهد. پس صحبت‌های ترامپ در علاقه نداشتن آمریکا به تغییر نظام به معنای ناتوانی آمریکاست نه نخواستن.
2ـ مذاکره مدنظر آمریکا گرفتن امتیاز حیاتی و تهی کردن قدرت موشکی یا جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران است و شکی نیست که آمریکا پس از ناتوانی در مقابله نظامی با ایران می‌خواهد با اسم مذاکره، جامعه ایران را از دستاوردهای انقلابی تهی نشان دهد.
3ـ صحبت از مذاکره در داخل کشور به اندازه‌ای مضر است که شاید آثار آن کمتر از خود مذاکره نباشد. رهبر معظم انقلاب به صورت دقیق و واضح فرمودند مذاکره نخواهد شد و راهبرد انقلاب مقاومت است. لذا استقبال برخی‌ها از مذاکره، بازی در زمین آمریکایی‌هاست. امروز کل کشور اعم از مردم و مسئولان باید در حوزه اقتصاد درونگرا متمرکز شوند تا گره اقتصادی کشور باز شود. چیزی که آمریکا سعی‌ دارد جامعه ایرانی را از آن دور نگه دارد.
4ـ عقب‌نشینی آمریکا از جنگ به سمت مذاکره نوعی حرکت تاکتیکی است که در بازی چماق و هویج تعریف می‌شود. آمریکا با درگیر کردن کشورهای گوناگون درصدد وادارسازی برای اجماع‌ علیه ایران در موضوعات غیر هسته‌ای در آینده است. از این رو آمریکا در آینده هم از جنگ صحبت کرده و با عملیات روانی گسترده برای شرطی‌سازی اقتصاد ایران تلاش خواهد کرد که دولت و... باید مراقب این ترفند دشمن باشند و ساخت درونی اقتصاد را تقویت کنند.
در پایان باید گفت، در یک سال گذشته با تشدید تحریم‌های دشمن و ضعف کارکرد مسئولان اقتصادی، دشمن جسورتر شده و با اعمال تحریم‌های بیشتر، به دنبال نشاندن ایران پای میز مذاکره و امتیاز گرفتن است. غافل از اینکه راهبرد ملت بزرگ ایران مقاومت است و توطئه‌ پیچیده اقتصادی دشمن را نیز بی‌اثر خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات