صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۴۹

استعفای فرستاده آمریکا برای مذاکرات سازش معامله قرن به گِل نشست

معامله قرن که آمریکا ادعا می‌کرد تعیین تکلیفی برای مسئله فلسطین خواهد بود، بدون شرکت هیچ‌یک از فلسطینی‌ها آغاز شد و حالا کارش به استعفای فرستاده ویژه آمریکا که قرار بود کارها را پیش ببرد، انجامیده است.
استعفای فرستاده آمریکا برای مذاکرات سازش معامله قرن به گِل نشست
قرار بود آمریکا طرح خود را تا هفدهم ماه جاری میلادی (26 شهریور)، پس از انتخابات رژیم صهیونیستی، ارائه دهد، اما اسکای نیوز گزارش داده، از کاخ سفید خبر رسیده که «جیسون‌گرینبلات»، فرستاده ویژه آمریکا در آنچه «روند صلح اسرائیل و فلسطین»، از پست خود استعفاء می‌دهد تا به نزد خانواده‌اش بازگردد.
هنوز مشخص نشده که «گرینبلات» تا زمان اعلام طرح سازش آمریکا در این منصب می‌ماند یا خیر. مسئول کاخ سفید که این خبر را داده، می‌گوید در مرحله آتی شاهد مشارکت گسترده‌تری از سوی «برایان هوک»، مسئول امور ایران، و «آوی بیرکوویتس»، معاون «جارد کوشنر»، مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود.
واکنش فلسطینی‌ها
جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اعلام خبر این کناره‌گیری تأکید کرد که استعفای او موجب اصرار هرچه بیشتر ملت فلسطین برای مقابله با «معامله قرن» خواهد شد و مقاومت این طرح را برای همیشه زیر خاک مدفون می‌کند. به گزارش ایسنا، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در توئیتی نوشت که مقاومت ملت فلسطین قادر به ممانعت از اجرایی شدن معامله قرن است، زیرا مقاومت نوامبر سال گذشته موجب منحل شدن دولت بنیامین نتانیاهو شد و این رژیم را وارد بحرانی سیاسی کرد در حالی که دولت آمریکا هنوز معامله قرن را ارائه نداده بود و در حال حاضر «گرینبلات» از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و ملت فلسطین همچنان بر مقابله با این طرح پافشاری بیشتر می‌کند و مقاومت این طرح را برای همیشه زیر خاک مدفون خواهد کرد.
رئیس‌دفتر اطلاع‌رسانی جنبش فتح هم پنجشنبه در بیانیه‌ای به این استعفا واکنش نشان داده و گفته اگر چه استعفای «گرینبلات» به معنای پایان طرح «معامله قرن» آمریکا در مورد فلسطین نیست ولی اعتراف صریحی است بر اینکه دولت این کشور با پیامدهایی مواجه است که «فرستاده‌های ناشی» یارای پشت‌سرگذاشتن آنها را ندارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات