صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۲۲

اخبار کوتاه شنبه 12 بهمن

«ابراهیم فیاض» گفت: محور اصلاح‌طلبان زمانی تکنوکرات‌هایی مثل کرباسچی بوده‌اند؛ یعنی کارگزاران سازندگی. حتی خاتمی اگر رأی آورد به خاطر کرباسچی و روزنامه همشهریش بود، الآن کارگزاران هم از اصلاح‌طلبان دوری کرده‌اند؛ یعنی دیگر کار به بن‌بست رسیده است. این جامعه‌شناس درباره شعار‌های اصلاح‌طلبان در این دوره و تأثیر این وعده‌ها و شعار‌ها روی آرای خاکستری گفت: اصلاح‌طلبان پیر شده‌اند و جوان ندارند و جوان‌ها اصلاح‌طلبان را ول کرده‌اند، یعنی اصلاح‌طلبان مرجعیت جوانی را ندارند و جوان‌ها از اصلاح‌طلبان بریده‌اند.

«حسن قلی‌پور» سرپرست مدیریت طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به طرح تخصیص 6500 میلیارد تومان برای دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروها گفت: طبق این مصوبه قرار است یک میلیون و 464 هزار خودرو با بودجه‌ای که از محل صرفه‌جویی دوگانه‌سوز کردن خودروها به دست می‌آید، یعنی از محل نصف شدن سهمیه بنزین‌شان دوگانه‌سوز شود. وی همچنین تأکید کرد: فعلاً بین قیمت بنزین و گاز پنج برابر اختلاف است و امیدواریم این اختلاف قیمت باقی بماند تا به توسعه صنعت CNG کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است شکایت کردن از طرح معامله قرن به سازمان ملل فقط تکرار مسیر ناموفق سال‌های پیش خواهد بود! رویترز به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی هم نوشت، هر قطعنامه‌ای ضد معامله قرن در شورای امنیت با وتوی ایالات متحده مواجه خواهد شد؛ به این ترتیب فلسطین می‌تواند این طرح را در مجمع عمومی سازمان ملل به رأی بگذارد و آنجاست که تعداد کشورهای مخالف یا حامی معامله قرن مشخص خواهد شد.

«علیرضا صالح» رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره ارزش اسمی هر ورق سهام عدالت گفت: ارزش واقعی سهام عدالت تقریباً پنج برابر شده است. صالح در ادامه افزود: 49 میلیون و 150 هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند. همچنین 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی به عنوان سرمایه‌پذیران سهام عدالت هستند.

برآوردها نشان می‌دهد، با وجود تحریم‌های آمریکا، چین در سال گذشته میلادی 14/77 میلیون تن نفت از ایران خریده است؛ این در حالی است که به علت جنگ تجاری با آمریکا، خرید نفت از این کشور نصف شده و در ماه دسامبر چین هیچ نفتی از واشنگتن نخریده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات