صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۹۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 خرداد

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که با سفر به ایران با مقامات ارشد کشورمان دیدار کرده بود، حامل این پیام ویژه بوده که شبکه پرداخت مالی اروپا (اینستکس) که با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا طراحی شده است، به‌ زودی آماده استفاده خواهد شد. البته وی در این سفر تأکید کرده است این یک ابزار از نوع جدید است، پس عملیاتی کردن آن کار چندان آسانی نیست، چون راه‌اندازی یک شبکه پرداخت کاملاً جدید، کار پیچیده‌ای است.
«سیدکمال غیاثیان» مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به اینکه 8/3 درصد مشترکان برق شهرهای استان تهران پرمصرف هستند، گفت: صدور قبض‌های کاغذی در چند ماه آینده حذف می‌شود. وی افزود: مشترکانی که مصرف‌شان بیش از الگو باشد که همان ۳۰۰ کیلووات ساعت است، از اول خرداد با افزایش تعرفه ۱۶ درصدی مواجه خواهند شد.
با تشدید اختلافات بین ایتالیا و دیگر اعضای یورو، برخی منابع از بررسی امکان معرفی ارز موازی یورو از سوی این کشور خبر می‌دهند. دولت ائتلافی ایتالیا به تازگی پیش‌نویسی به منظور فراهم شدن مقدمات لازم برای ایجاد ارز موازی یورو را به مجلس ایتالیا فرستاده است. برخی مقامات افراطی ایتالیا حتی این را نیز کافی ندانسته و خواهان کنار گذاشتن کامل یورو هستند.
«محمدحسین کروبی» فرزند مهدی کروبی گفته است: علاوه بر نصب ماهواره برای آقای کروبی گفته شده که خواهر، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها هر موقع که بخواهند می‌توانند بدون هماهنگی قبلی به ملاقات ایشان بیایند. وی افزوده است: با اینکه آقای کروبی در ابتدا زیاد موافق این کار نبودند، اما با صحبت خانواده مبنی بر اینکه اگر این کار انجام بشود خوب است، راضی شدند!
«امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره نقش چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور در گرانی 70 درصدی این محصول، گفت: گرانی روغن موتور باید از سوی تیم اقتصادی دولت کنترل شود، چون این موضوع می‌تواند پیامدهای ناگواری برای کشور، از جمله افزایش آلودگی و تحمیل خسارت‎ و هزینه‌های سنگین برای مردم داشته باشد.
«محمدجواد ظریف» در گفت‌وگو با شبکه «التلویزیون العربی» گفت: امارات متحده عربی میلیاردها دلار برای خرید سلاح هزینه می‌کند و تلاش دارد به اسرائیل دوم تبدیل شود. وزیر خارجه کشورمان به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا اشاره کرد و گفت: «جنگ اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران تروریسم است و ما هرگز با تروریست‌ها گفت‌وگو نخواهیم کرد.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات