تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۰۸

اصلاح طلبان هم به صف مخالفان مذاکره پیوستند!

عباس عبدی: من همواره از مذاکره بدون قید و شرط حمایت می‌کنم و طرفدار آن هستم اما درباره موضوع خاص ایالات متحده در شرایط کنونی و آنچه مطرح می‌کند نظر مخالفی با مذاکره دارم چراکه ما موضوعی برای مذاکره نداریم.

اصلاح طلبان یکی از جریان های اصلی طرفدار و پیشگام مذاکره با امریکا در طول سالهای اخیر بوده‌اند و بارها و بارها در این زمینه اظهار نظر کرده اند. در یادها مانده است که در سال 1377 عباس عبدی که روزگاری از دیوار سفارتخانه آمریکا بالا رفته بود تا اعضای این لانه جاسوسی را  به گروگان بگیرد، چطور در پشت میز مذاکره با باری روزن، افسر مطبوعاتی سفارت آمریکا در سال 1358 نشست تا تابوی مذاکره شکسته شود! اما امروز شرایط تغییر کرده است. به نحوی که این تابوشکنان و طیف رادیکال اصلاح طلب نیز به بی‌ثمری مذاکره با آمریکا اذعان دارند. عباس عبدی در مصاحبه ای می‌گوید:
«من همواره از مذاکره بدون قید و شرط حمایت می‌کنم و طرفدار آن هستم اما درباره موضوع خاص ایالات متحده در شرایط کنونی و آنچه مطرح می‌کند نظر مخالفی با مذاکره دارم چراکه ما موضوعی برای مذاکره نداریم. آنها می‌گویند «می‌خواهیم شما به بمب اتم دست پیدا نکنید» درحالی که اساسا چنین مبحثی وجود ندارد چراکه در جریان مذاکرات برجام به طور مفصل در این رابطه صحبت شد و طولانی‌ترین مذاکره میان ایران و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مذاکرات برجام رخ داد.
بنابراین مذاکره انجام شده و نتیجه آن هم برجام بوده است حال اگر آمریکایی‌ها در حال برهم زدن نتیجه این مذاکرات هستند دیگر دلیلی برای مذاکره جدید وجود ندارد و هیچ تضمینی هم نیست که اگر ایران بار دیگر تن به مذاکره بدهد آمریکا دوباره زیر میز مذاکره نزند لذا به نظر می‌رسد ابتدا باید دستور مذاکره تعیین شود که آن هم نیازمند بازگشت ایالات متحده به برجام و رفع تحریم‌ها ناشی از برجام است.»
جالب آنکه امید به حل مناقشات از طریق مذاکره در دل برخی از جریان های سیاسی نزدیک به دولت همچنان وجود دارد و بر این باورند که مشکلات کشور را باید از طریق مذاکره مرتفع نمود.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات