تهران بزرگ >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۲۷

محوری‌ترین برنامه دشمن برای چله دوم انقلاب؟!

دشمن با خلق دوقطبی‌های دروغین و ایجاد خطای محاسباتی به دنبال ایجاد شکاف و انشقاق و تشتت در صف مستحکم و پولادین امت اسلامی است.
پایگاه بصیرت / ابوالحسن سلطانی‌زاده

تبدیل تهدیدات به فرصت در گرو شناخت سناریو، طراحی و ترفند دشمن است. برنامه دشمن برای سال ۱۳۹۶، اغتشاشات دی ماه و ایجاد ناآرامی‌ و بی‌ثبات‌سازی برای براندازی بود. دشمن برای سال ۱۳۹۷ نیز با طراحی پروژه تابستان داغ بر بستر اعتراضات اقتصادی و تبدیل آن به امواج سیاسی و امنیتی به دنبال آشوب و نافرمانی مدنی و ناآرام‌سازی بود. حال سؤال این است که طراحی نظام سلطه برای سال ۱۳۹۸ چیست؟

بنابر اظهارنظر کارشناسان، امروز انقلاب اسلامی از پنج مؤلفه اصلی قدرت در کشور برخوردار است که اگرچه این پنج عامل به صورت تعاملی و هم‌افزا با هم عمل می‌کنند، ولی قدرت و اثربخشی یکی از این مؤلفه‌ها بیش از دیگران بوده و نظام سلطه نیز همین بخش را برای تهدید و فشار در نظر گرفته است. این پنج مؤلفه عبارتند از:

۱ـ قدرت ژئوپلیتیک: ناگفته پیداست که جغرافیای سیاسی کشورمان در منطقه غرب آسیا در نقطه‌ای واقع شده که یک مزیت قدرت محسوب می‌شود. همجواری کشور در جنوب با خلیج‌فارس و تنگه هرمز به منزله پل ارتباطی منطقه با جهان خارج و آبراه بین‌المللی و قرار گرفتن در چهارراه تعاملات جهانی و ارتباطات از طریق نفت به عنوان شریان حیات اقتصادی دنیا و در شمال از طریق دریاچه خزر که منبع سرشاری از انرژی گاز و مرتبط با کشورهای آسیای میانه است، یک مزیت اقتداربخش تلقی می‌شود. بی شک ایران از نظر ژئوپلیتیکی کشوری تأثیرگذار در تحولات و معادلات منطقه‌ای و جهانی به شمار می‌آید.

۲ـ قدرت دفاعی بومی: کشوری که ۳۹ سال پیش در یک تهاجم ناجوانمردانه از سوی ارتش بعثی عراق، برای دفاع از خود حتی در تهیه سیم خاردار نیز مشکل داشت، پس از ۴۰ سال، اکنون به جایی رسیده است که شهرهای موشکی دارد، موشک‌های آن بردی ۲۰۰۰ کیلومتری دارند، به تکنولوژی نقطه‌زنی در موشک رسیده است و قدرت خود در این عرصه نظامی را در تخریب لانه‌های تروریستی در دیرالزور و بوکمال و منطقه اقلیم کردستان عراق که محل تجمع ضد انقلاب کردی بود، با موفقیت به نمایش گذاشته است. ایران با این پیشرفت ها خود را به قدرت اول موشکی در منطقه و هشتمی دنیا تبدیل کرده است.البته موشک نه به عنوان تمام توان دفاعی، بلکه به مثابه نماد اقتدار دفاعی کشور تلقی شده و البته در همه زمینه‌های نظامی، در تولید و تکثیر و خط تولید فعال است.

۳ـ قدرت منطقه‌ای: امروز بر همگان آشکار شده است که نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات و تحولات منطقه‌ای یک نقش برجسته و بی‌بدیل است. امروز جبهه مقاومت زیر خیمه انقلاب اسلامی و متأثر از قوه عاقله این جبهه به یک پدافند یکپارچه و گسترده دست یافته و دشمن را در همه پروژه‌های منطقه‌ای به شکست کشانده، در سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین اشغالی روز به روز عرصه بر متجاوزان و اشغالگران تنگ و بالعکس برای جبهه مقاومت به پیروزی‌های مؤثر تبدیل می‌شود و به تعبیر سردار ‌قاسم سلیمانی امروز انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی خود در شرایطی قرار دارد که هیچگاه مانند امروز در اوج قدرت، اقتدار و فرصت نبوده و هیچگاه آمریکا این‌چنین فاقد استراتژی جامع و کلان نبوده که منجر به شکست برای او در هر پروژه منطقه‌ای شده است و بی‌شک این، متأثر از قدرت منطقه‌ای انقلاب اسلامی است.

۴ـ قدرت علمی و فناوری: جمهوری اسلامی ایران به برکت جوانان مؤمن و انقلابی و خودباور توانسته است به سطوحی از مرز دانش دست یابد که برای هر کشور رسیدن به این قله، نوعی افتخار تلقی می‌شود. علم نانو، علم هسته‌ای، علم دیجیتال و... تنها بخش‌هایی از این فناوری‌‌هاست.

۵ـ قدرت تولید انسجام ملی: نظام اسلامی توانسته است در طول ۴۰ سال گذشته با بهره‌برداری از ظرفیت مردم‌سالاری از گردنه‌های حساس و پر پیچ و خم عبور کرده و تمامی تهدیدات در ابعاد سخت و نیمه‌سخت و نرم را با این ظرفیت مدیریت کند. بی‌تردید رسیدن به ۴۰ سالگی و عبور از این حجم تهدیدات بدون سرمایه اجتماعی و مردمی امکان‌پذیر نبود و این مردم بودند که در دفاع مقدس، فتنه‌های داخلی مانند فتنه سال ۸۸ و تحریم‌های فلج‌کننده دشمن در دفاع از نظام اسلامی، وارد صحنه شده و مجال براندازی را از بدخواهان گرفتند. انسجام و وحدت ملی، قدرت و اقتدار و بازدارندگی و امنیت می‌آفریند و باطل‌السحر اقدامات دشمنان می‌شود. امروز نظام سلطه به این باور رسیده است که همه فشارهای از بیرون اگر به مخدوش شدن اتحاد و انسجام ملی منجر نشود، بی‌تأثیر خواهد بود و لذا امروز قدرت انسجام ملی را نشانه گرفته است و با خلق دوقطبی‌های دروغین و ایجاد خطای محاسباتی به دنبال ایجاد شکاف و انشقاق و تشتت در صف مستحکم و پولادین امت اسلامی است که البته همچون گذشته به علت نشناختن هویت و استعداد این ملت خداباور و عاشورایی ناکام خواهد بود و انقلاب اسلامی سرافرازانه و به کمک این سرمایه اجتماعی مراحل تکاملی انقلاب اسلامی را تا رسیدن به مرحله نهایی تمدن اسلامی طی خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات