صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۰۰

از عقب‌نشینی آشکار تا تهدیدهای توخالی

1ـ عقب‌نشینی آشکار وزیر خارجه رژیم سعودی
وزیر خارجه عربستان که تا پیش از سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته و متجاوز آمریکایی به مرزهای ایران از آمادگی این کشور برای رویارویی نظامی سخن می‌گفت، در عقب‌نشینی آشکار گفت: عربستان خواهان جنگ با ایران نیست. عادل‌الجبیر در ادامه با طرح این ادعای پوچ که حملات ایران به مسیر دریانوردی بر دنیا تأثیرگذار است، مدعی شد: ادله کافی وجود دارد که ایران در ورای حملات اخیر به نفت‌کش‌هاست و جامعه بین‌المللی مصمم به مقابله با رفتارهای خصمانه تهران است! وی سپس افزوده است: از ایران می‌خواهیم رفتار خصمانه خود و حمایت از تروریسم را متوقف کند. گفتنی است، عادل الجبیر در حالی مدعی دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر در خلیج‌فارس و دریای عمان شده که اعضای شورای امنیت سازمان ملل از جمله چین و روسیه، کشورهای اروپایی و حتی ژاپن به عنوان مالک یکی از این نفت‌کش‌ها وجود هرگونه سند دال بر نقش ایران در این انفجارها را رد کرده‌اند!


2ـ تهدیدهای توخالی برای تحقق یک رؤیای پوچ
خبرگزاری رویترز نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا به رهبران ایران پیام داده است که مخالف بروز جنگ با جمهوری اسلامی است و تمایل دارد درباره موضوع‌های مختلف با مقامات ایران گفت‌وگو کند. این خبرگزاری انگلیسی افزود: ترامپ از طریق عمان به مقامات ایرانی گفته حمله آمریکا به ایران حتمی است؛ اما او می‌خواهد مذاکره کند. او مهلتی داده است تا ایرانی‌ها پاسخ او را بدهند؛ اما مقامات ایرانی فوراً جواب ترامپ را داده و گفته‌اند ایران مخالف مذاکره است؛ با این حال پیام او را به شخص رهبری خواهند رساند. رویترز همچنین به نقل از مقامات ایرانی نوشته است آنها به ترامپ درباره هرگونه حمله به کشورشان هشدار داده‌اند. به نظر می‌رسد ترامپ پس از دست خالی برگشتن نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان از تهران تلاش می‌کند با چنین تهدیدهای توخالی زمینه‌های تعبیر رؤیای مذاکره با ایران در آستانه مبارزات انتخاباتی 2020 را فراهم کند.


3ـ باید شروط اروپا را بپذیریم!
در حالی که «الشرق‌الاوسط» در گزارشی فاش کرده بود، اعضای گروه E4 (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا) در نشست امنیتی مونیخ و در دیدار با محمدجواد ظریف، سه شرط توقف توان موشکی ایران، توقف کمک مستشاری ایران به کشورهای منطقه (توقف مبارزه با گروهک‌های تکفیری‌ـ تروریستی در منطقه) و به رسمیت شناختن (رژیم غاصب) اسرائیل را برای ادامه همکاری با ایران مطرح کرده‌اند، به تازگی روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» در یادداشتی با عنوان «لزوم تغییرات اساسی در سیاست منطقه‌ای و داخلی» به قلم «علی بیگدلی» در عباراتی عجیب نوشته است: «اگر ایران این سه شرط را رعایت نکند، اینستکس اجرایی نمی‌شود و اروپا را از دست می‌دهیم و برجام از بین می‌رود و هیچ روزنه امیدی نیز باقی نمی‌ماند و اروپا، ایران را تحریم می‌کند!»


4ـ افت 41/9 درصدی تولید خودرو
بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی سواری در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید شده که افت 41/9 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد؛ به نحوی که در دو ماه نخست سال گذشته، ۲۰۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری در خودروسازی‌های کشور تولید شده بود. در مدت یاد شده هشت هزار دستگاه وانت در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ (تولید ۹ هزار و ۹۰۰ دستگاه وانت) افت 19/7 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید تراکتور در کشور با رشد 26/6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دو هزار و ۶۴۳ دستگاه رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات