صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۸۷

از دستان خالی کاخ سفید تا بی‌اعتباری اینستکس

1ـ دستان کاخ سفید کاملاً خالی شده است!
«حجت‌الاسلام ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دروغ خواندن ادعای توقف حمله به ایران 10 دقیقه پیش از آغاز عملیات گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند تعرض کنند ما همه سناریوها را بررسی کرده‌ایم، همه راه‌ها را پیش‌بینی کرده‌ایم، آمادگی کامل داریم که آمریکایی‌ها هر جور عمل کردند جواب تلخ‌تر بشنوند. حجت‌الاسلام ذوالنوری افزود: من به شما عرض می‌کنم که اگر آمریکا حمله‌ای به ما بکند، تمام مدت عمر باقیمانده اسرائیل به نیم ساعت نخواهد رسید. وی همچنین درباره برنامه‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا هر اقدامی که در توانش بود، انجام داد و دیگر چیزی برایش باقی نمانده است. هر چه به سمت جلو پیش برویم، وضعیت اقتصادی کشور باثبات‌تر و معیشت مردم بهتر خواهد شد و اتکای ما به نفت کاهش خواهد یافت؛ چرا که جایگزین‌هایی برای درآمد نفت پیش‌بینی کرده‌ایم. ذوالنوری در پایان تأکید کرد: همچنین با حرکت رو به جلویی که خواهیم داشت، اتکای ما به غرب کمتر می‌شود.


2ـ اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت باشند
«محمد عطریانفر» از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: اعتقاد آقای روحانی این بود که می‌تواند با برجام بر بخش بزرگی از مشکلات کشور فایق آید. در حالی که خروج آمریکا و پس از آن تهدید کشورهای اروپایی مدیریت کشور را برای آقای روحانی و دولتش بیش از پیش سخت‌ کرد. وی درباره نقش جریان مطبوع خود در مشکلات کشور نیز گفت: آقای روحانی دولتی تشکیل داده و حامی اصلی او نیز جریان اصلاحات بوده است. البته نیروهایی که آقای روحانی به عنوان همکار انتخاب کرد، الزاماً به صفت اصلاح‌طلبی یا مرتبط با اصلاح‌طلبان نبودند؛ بلکه بر پایه شناخت فردی و نحوه مشارکتی که بین نیروهای نزدیک به ایشان برقرار می‌شد، اقدام به انتخاب اعضای کابینه کردند؛ اما به هر حال از آنجا که اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین حامیان ایشان در انتخابات ۹۶ بودند، طبعاً باید نسبت به عملکرد آقای روحانی به مردم پاسخگو باشند.


3ـ «اینستکس» یک شرکت خصوصی بدون اعتبار است!
«ابومحمد عسگرخانی» کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: «اینستکس یک پروژه کاملاً تعریف شده توسط دو، سه بیزینس‌من است، من نمی‌دانم چطور ممکن است ایران به عنوان یک دولت خودش را تا حدی تنزل ‌دهد که بیاید و به یک شرکت خصوصی وابسته امیدوار شود. به نظر من اینستکس را نه خود اروپا قبول دارد و نه آمریکا... اگر دولت ایران وارد یک معامله تجاری و مالی در اینستکس شود، ممکن است بعد از هر معامله مالی و تجاری، اختلافات حقوقی ایجاد شود، در آن صورت آیا ایران به عنوان یک دولت می‌تواند اینستکس را در چارچوب حاکمیت ببیند و در مجامع داوری بین‌المللی مطالباتش را از طریق آن پیگیری کند؟ خیر! چون می‌گویند شما یک دولت هستید؛ اما طرف مقابل یک کارگاه و شرکت خصوصی است، به همین خاطر ما صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداریم.»


4ـ اذعان به روابط دوستانه رژیم‌صهیونیستی و دولت‌های عربی!
رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در اظهار نظری کم‌سابقه، اذعان کرد تل‌آویو نه تنها با مصر و اردن، بلکه با بسیاری از کشورهای عربی رابطه دارد. «یوسی کوهن» که در همایش امنیتی «هرتزلیا» سخن می‌گفت با ادعای اینکه موساد مسئولیت برگزاری سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان را برعهده داشت، توضیح داد: «وزارت خارجه اسرائیل در نشست‌های بعدی در عمان (حول موضوعات منطقه‌ای) نماینده خواهد داشت.» وی در ادامه اتهام‌زنی غربی‌ها به ایران درباره برخی حوادث اخیر در منطقه غرب آسیا، مدعی شد: «فقط یک بازیگر در پس حملات اخیر به نفت‌کش‌ها، فرودگاه‌های عربستان سعودی و ساختمان‌های آمریکا در عراق است. با استناد به منابع بالادستی می‌گویم که آن بازیگر ایران است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات